Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Tekstiõpetus: 4d prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Lelet Aavik-Part

klassiõpetaja

Loodud: 22. jaanuar 2018. a. kell 17.26
Muudetud: 22. jaanuar 2018. a. kell 17.27

Õppeaasta: 2017/2018

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Tekstiõpetus toetab emakeele õpetamise eesmärke. Seetõttu on 4.d klassis eesti keele ja tekstiõpetuse tunnid täielikult lõimunud.

Taotletakse, et õpilane:
• väärtustab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat ja avaliku suhtluse vahendit, suhtub lugupidamisega teiste rahvaste keeltesse ja kultuuridesse;
• tajub keeleoskust õpioskuste alusena ja oma identiteedi olulise osana, kujuneb teadlikuks keelekasutajaks;
• omandab põhiteadmised keelest ja õigekirjaoskuse, tuleb eesti kirjakeelega toime isiklikus ja avalikus elus ning edasiõppimisel;
• arendab keeleoskust kui eneseväljendus- ja suhtlusvahendit, arvestades kultuuris väljakujunenud keelekasutustavasid;
• õpib asjakohaselt kasutama eri suhtluskanaleid; arendab oskust leida, kriitiliselt hinnata ning sihipäraselt kasutada meedias ja internetis pakutavat teavet;
• õpib tundma eri tekstiliike, nende seoseid ja kasutamisvõimalusi, arendab oma tekstitööoskusi nii tekstide vastuvõtja kui ka loojana;
• arendab kriitilist mõtlemist ning analüüsi-, järeldus- ja põhjendusoskust;
• harjub oma kirjakeeleoskuse täiendamiseks kasutama sõna- ja käsiraamatuid ning veebiallikaid;

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

21. nädal (22.-26. jaanuar)
Luuletuse analüüs. Sisu mõistmine. Õ lk 130-131 luuletuste põhjal

22. nädal (29.-2. veebruar)
Lugemiskohvik " (R)AMPS, lõiming eesti keelega.
Kohviku mäng, kus toimub uute raamatutega (erinevad ˛anrid) tutvumine jm.
https://www.oesel.ee/meiekg/?s=3641

23. nädal (5.-9. veebruar)
Lugemiskohvik " (R)AMPS, lõiming eesti keelega.
Kohviku mäng, kus toimub uute raamatutega (erinevad ˛anrid) tutvumine jm.

24. nädal (12.-16. veebruar)
Lugemishommik klassis. Raamatud laenutatakse raamatukogust, võib valida TOP5 lemmikraamatute hulgast.
Kaasas tekk/padi. Klassist saab hubane lugemispesa!

25. nädal (19.-23. veebruar)
Teksti- ja infoliigid ajalehtede ja ajakirjade näitel. Grupitööna postri valmimine.
Vajalikud vahendid: A2 paber, ajalehed.
Grupp otsib ajalehtedest jm erinevaid infokandjaid (pildid, fotod, illustratsioonid, graafik, diagramm, kaart, tabel jm)

VAHEAEG

27. nädal (5.-9. märts)
Teksti- ja infoliigid ajalehtede ja ajakirjade näitel. Grupitööna postri valmimine.
Vajalikud vahendid: A2 paber, ajalehed.
Grupp otsib ajalehtedest jm erinevaid infokandjaid (pildid, fotod, illustratsioonid, graafik, diagramm, kaart, tabel jm)
Jätkub töö.

28. nädal (12.-16. märts)
Loomapiltide järgi teksti kirjutamine. Õpilane valib (naljaka) loomafoto, mille põhjal tuleb kirjutada reklaam! Mida antud fotol reklaamitakse?
Lugu lühike ja lööv!

29. nädal (19.-23. märts)
Funktsionaalse lugemiste tekst "Komeedid"
http://www.miksike.ee/documents/main/lisa/4klass/1kosmos/funktskom.htm

30. nädal (26.-30. märts)
Vanasõnad, kõnekäänud ja sõnamängud
http://web.zone.ee/sonavara/sisukord.html

31. nädal (2.-6. aprill)
Referaat. Mis see on? Teema valimine. Sissejuhatus.

32. nädal (9.-13. aprill)
Referaadi kirjutamine. Tiitellehe tutvustamine.

33. nädal (16.-20. aprill)
Referaadi kirjutamine + soovitused.
Referaat esitada peale vaheaega maikuu alguses.

VAHEAEG

35. nädal (2.-4. mai)

36. nädal (7.-11. mai)

37. nädal (14.-18. mai)

38. nädal ( 21.-25. mai)

39. nädal (28.-1. juuni)

40. nädal (4.-8. juuni)

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Suuline ja kirjalik suhtlus:
• Kuulab mõtestatult eakohast teksti, toimib saadud sõnumi või juhendite järgi;
• annab lühidalt edasi kuuldu sisu;
• väljendab end suhtlusolukordades selgelt ja arusaadavalt koolis, avalikus kohas,
eakaaslastega, täiskasvanutega suheldes;
• esitab kuuldu ja nähtu kohta küsimusi;
• väljendab oma arvamust, annab infot edasi selgelt ja ühemõtteliselt;
• leiab koos partneri või rühmaga vastuseid lihtsamatele probleemülesannetele, kasutades
sobivalt kas suulist või kirjalikku vormi;
• kasutab sõnastikke ja teatmeteoseid;
• esitab peast luuletuse või rolliteksti;
• oskab arvutil teksti trükkida, kopeerida, kleepida
• oskab kirjale lisada manust

Teksti vastuvõtt:
• loeb eakohast teksti ladusalt ja mõtestatult; mõistab lihtsat plaani, tabelit, diagrammi, kaarti;
• otsib teavet tundmatute sõnade kohta, teeb endale selgeks nende tähenduse;
• vastab teksti põhjal koostatud küsimustele tekstinäidete või oma sõnadega, koostab teksti kohta küsimusi;
• leiab teksti peamõtte;
• kirjeldab teksti põhjal sündmuste toimumise kohta ja tegelasi;
• leiab tekstist vajalikku infot;
• tunneb ära jutustuse, luuletuse, näidendi, muinasjutu, mõistatuse, vanasõna, kõnekäänu, kirja;
• on läbi lugenud vähemalt neli eakohast väärtkirjandusteost (raamatut);
• tutvustab loetud kirjandusteose sisu ja tegelasi ning kõneleb loetust;

Tekstiloome:
• jutustab ja kirjutab loetust ning läbielatud sündmusest;
• jutustab tekstilähedaselt, kokkuvõtlikult kavapunktide järgi, märksõnaskeemi ja küsimuste toel;
• kirjeldab eesmärgipäraselt eset, olendit, inimest;
• kirjutab nii koolis kui ka igapäevaelus käsitsi ja arvutiga eakohaseid tekste vastavalt kirjutamise eesmärgile, funktsioonile ja adressaadile;
• kirjutab eakohase pikkusega loovtöid (k.a ümberjutustusi) küsimuste, pildi, pildiseeria, märksõnaskeemi või kava toel;
• teeb oma tekstiga tööd

Hindamine üles

Tekstiõpetuses kasutatakse kujundava hindamise põhimõtteid.
Ainet hinnatakse iga õppeperioodi lõpus, koondhinne kujuneb õppeaasta lõppedes. Tekstiõpetus hinnatakse hindega "arvestatud" (A) kaks korda õppeaastas (19. jaanuar ja 4. juuni).
Järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist või kokkuleppel õpetajaga. Vajadusel peab õpilane enne järelvastamist esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse.
Konsultatsioon toimub kolmapäeviti al 13.00 ruumis 309 või muul ajal kokkuleppel õpetajaga.