Tekstiõpetus: 4a

Autor:

Katrin Liiv

inglise keele õpetaja / klassiõpetaja

Kontakt: Katrin.Liiv@nooruse.edu.ee

Loodud: 28. detsember 2012. a. kell 13.05
Muudetud: 28. detsember 2012. a. kell 13.08

Õppeaasta: 2012/2013

Õppekava: Põhikooli õppekava, III veerand

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime?

Tekstiõpetus toetab emakeele õpetamise eesmärke.
Taotletakse, et õpilane:
1. väärtustab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat ja avaliku suhtluse vahendit, suhtub lugupidamisega teiste rahvaste keeltesse ja kultuuridesse;
2. tajub keeleoskust õpioskuste alusena ja oma identiteedi olulise osana, kujuneb teadlikuks keelekasutajaks;
3. omandab põhiteadmised keelest ja õigekirjaoskuse, tuleb eesti kirjakeelega toime isiklikus ja avalikus elus ning edasiõppimisel;
4. arendab keeleoskust kui eneseväljendus- ja suhtlusvahendit, arvestades kultuuris väljakujunenud keelekasutustavasid;
5. õpib asjakohaselt kasutama eri suhtluskanaleid; arendab oskust leida, kriitiliselt hinnata ning sihipäraselt kasutada meedias ja internetis pakutavat teavet;
6. õpib tundma eri tekstiliike, nende seoseid ja kasutamisvõimalusi, arendab oma tekstitööoskusi nii tekstide vastuvõtja kui ka loojana;
7. arendab kriitilist mõtlemist ning analüüsi-, järeldus- ja põhjendusoskust;
8. harjub oma kirjakeeleoskuse täiendamiseks kasutama sõna- ja käsiraamatuid ning veebiallikaid;
9. suhtub tolerantselt eesti keele kui võõrkeele kasutamisse ja toetab muu emakeelega kaaslaste eesti keele omandamist.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa)

11.jaanuar
Loo tegevus ehk sündmustik. Sissejuhatus, põhitegevus, loo lõpp. Õpik lk 14–15 Tv lk 6

18.jaanuaar
Loole lõpu kirjutamine. Õ lk 23 ül 9

25.jaanuar
Tegevuskoht. Õpik lk 33 Tv harj 42- 44 õ lk 33 ül 4 Tegevuskohale sobilike tegelaste ja tegevuse väljamõtlemine.

1.veebruar
Autor, pealkiri, tegelane ja tegevuskoht Tv harj 53, 54 Jutu kirjutamine Õ lk 42 ül 8 Lugemispäevikud „ Arabella, mereröövli tütar“.

8.veebruar
Võtame loo lühidalt kokku Õpik lk 53 Tv lk 29 kirjutame sisu lühikokkuvõtet.

15.veebruar
Teema. Õpik lk 64–65 Tv lk 34 ja 35

22.veebruar
Jutu ülesehitus Sissejuhatus, teema arendus, lõpetus. Õpik lk 72–73 Tv lk 39 Kava, pealkiri, fantaasia Tv h 89, Õ lk 73 ül 7

1.märts
Kokkuvõte Õpik lk 84 Kuidas kirjutada teemakohast juttu. Mis on kirjeldamine Õpik lk 86–87 Tv lk 46–47 Kirjeldamine, võrdlus. Lugemispäevikud „ Nukitsamees“

8.märts
Kristiina Kass, „Samuel Seebimulli perekond” Õ lk 97 ül 9 Õpime raamatutegelast paremini tundma Õpik lk 98–99 Tv lk 54 Tegelane, iseloomustamine

Milliseid oskusi õpilased saavad?

4. kl lõpetaja õpitulemused
Suuline ja kirjalik suhtlus
• Kuulab mõtestatult eakohast teksti, toimib saadud sõnumi või juhendite järgi;
• annab lühidalt edasi kuuldu sisu;
• väljendab end suhtlusolukordades selgelt ja arusaadavalt koolis, avalikus kohas, eakaaslastega, täiskasvanutega suheldes;
• esitab kuuldu ja nähtu kohta küsimusi;
• väljendab oma arvamust, annab infot edasi selgelt ja ühemõtteliselt;
• leiab koos partneri või rühmaga vastuseid lihtsamatele probleemülesannetele, kasutades sobivalt kas suulist või kirjalikku vormi;
• kasutab sõnastikke ja teatmeteoseid;
• esitab peast luuletuse või rolliteksti;
Teksti vastuvõtt
• loeb eakohast teksti ladusalt ja mõtestatult; mõistab lihtsat plaani, tabelit, diagrammi, kaarti;
• otsib teavet tundmatute sõnade kohta, teeb endale selgeks nende tähenduse;
• vastab teksti põhjal koostatud küsimustele tekstinäidete või oma sõnadega, koostab teksti kohta küsimusi;
• leiab teksti peamõtte;
• kirjeldab teksti põhjal sündmuste toimumise kohta ja tegelasi;
• leiab tekstist vajalikku infot;
• tunneb ära jutustuse, luuletuse, näidendi, muinasjutu, mõistatuse, vanasõna, kõnekäänu, kirja;
• on läbi lugenud vähemalt neli eakohast väärtkirjandusteost (raamatut);
• tutvustab loetud kirjandusteose sisu ja tegelasi ning kõneleb loetust;
Tekstiloome
• jutustab ja kirjutab loetust ning läbielatud sündmusest;
• jutustab tekstilähedaselt, kokkuvõtlikult kavapunktide järgi, märksõnaskeemi ja küsimuste toel;
• kirjeldab eesmärgipäraselt eset, olendit, inimest;
• kirjutab nii koolis kui ka igapäevaelus käsitsi ja arvutiga eakohaseid tekste vastavalt kirjutamise eesmärgile, funktsioonile ja adressaadile;
• kirjutab eakohase pikkusega loovtöid (k.a ümberjutustusi) küsimuste, pildi, pildiseeria, märksõnaskeemi või kava toel;
• teeb oma tekstiga tööd

Hindamine

Tekstiõpetuses kasutatakse kujundava hindamise põhimõtteid. Hinne õppeaasta lõpul (õpimapp).