Eesti keel: 5c

Autor:

Katrin Liiv

inglise keele õpetaja / klassiõpetaja

Kontakt: Katrin.Liiv@nooruse.edu.ee

Loodud: 4. märts 2020. a. kell 20.24
Muudetud: 9. märts 2020. a. kell 09.07

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, III trimester

Kestvus: 3 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime?

Põhikooli eesti keele õpetusega taotletakse, et õpilane:
1) väärtustab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat ja avaliku suhtluse vahendit, suhtub
lugupidamisega teiste rahvaste keeltesse ja kultuuridesse;
2) tajub keeleoskust õpioskuste alusena ja oma identiteedi olulise osana, kujuneb teadlikuks
keelekasutajaks;
3) omandab põhiteadmised keelest ja õigekirjaoskuse, tuleb eesti kirjakeelega toime isiklikus
ja avalikus elus ning edasiõppimisel;
4) arendab keeleoskust kui eneseväljendus- ja suhtlusvahendit, arvestades kultuuris
väljakujunenud keelekasutustavasid;
5) õpib asjakohaselt kasutama eri suhtluskanaleid; arendab oskust leida, kriitiliselt hinnata
ning sihipäraselt kasutada meedias ja internetis pakutavat teavet;
6) õpib tundma eri tekstiliike, nende seoseid ja kasutamisvõimalusi, arendab oma
tekstitööoskusi nii tekstide vastuvõtja kui ka loojana;
7) arendab kriitilist mõtlemist ning analüüsi-, järeldus- ja põhjendusoskust;
8) harjub oma kirjakeeleoskuse täiendamiseks kasutama sõna- ja käsiraamatuid ning
veebiallikaid;
9) suhtub tolerantselt eesti keele kui võõrkeele kasutamisse ja toetab muu emakeelega kaaslaste eesti keele omandamist.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa)

9.-13.märts
1) Nimetav, omastav, osastav tv harj 29–38
2) Kohakäänded Õ lk 96–99, tv harj 39–46 sisseütlev, seesütlev, seestütlev,
3) Viis viimast käänet Õ lk 100–105, tv harj 47–52 ilma- ja kaasaütlev

16.-20.märts
1) Viis viimast käänet Õ lk 100–105, tv harj 47–52
2) Kordame käändeid õ h 189-194
3) Kordame käändeid tv lk 28-29

23. - 27.märts
1) Kontrolltöö nr 5
2) LAUSEST ARUTLUSENI Suhtlemiseks kasutame lauseid Õ lk 107,108
tv harj 53–56
3) Lause. Väitlause, küsilause, hüüdlause õ lk 109 h 196-199, tv 57-59

30.märts-3.apr
1) Lause. Väitlause, küsilause, hüüdlause õ lk 109 h 200-204
2) Mida väljendame lausega? Õ lk 112–113, tv h 205-206
3) Funktsionaalne lugemine. tv h 60

6.-10.apr
1) Millest koosneb lause? Alus ja öeldis Õ lk 114–115, tv harj 61–64
2) Millest koosneb lause? Alus ja öeldis Õ lk 114–115, tv harj 61–64 , etteütlus
3) riigipüha

13.-17.apr
1) Laiendame lauset Õ lk 116–117, tv harj 65–69
2) Lausete liigid Liht- ja liitlause Õ lk 118–119, tv harj 70–72
3) kordamine

vaheaeg

27.apr – 1.mai
1) Koondlause Õ lk 120–121, tv harj 73–77
2) etteütlus
3) riigipüha

4.-8.mai
1) Liitlause Õ lk 122–125, tv harj 78–85
2) Liitlause Õ lk 122–125, tv harj 78–85
3) Liitlause Õ lk 122–125, tv harj 78–85

11.-15.mai
1) Õpime arutlema Õ lk 126–127, tv harj 86–91
2) Kuidas kirjutada arutlust õ lk 128-131 tv 92-96
3) Kontrolltöö

18.-22.mai
1) Arutleme rühmas õ lk 132-134 tv ül 97-99
2) Kokkuvõte Õ lk 135. Eneseanalüüs tv lk 60-61
3) kordamine

25.-29.mai
Loovuslaager Jõulumäel

1.- 2.juuni
kokkuvõte õppeaastast

Milliseid oskusi õpilased saavad?

1. Tunneb loo ülesehitust.
2. Jutustab pildi järgi
3. Koostab mõttekaarti ning kasutab seda oma elamustest ja juhtumistest kirjutades.
4. Arendab edasi alusteksti
5. Annab tagasisidet kaaslase tööle ning parandab oma tööd teistelt saadud tagasiside järgi.
6. Kirjutab põnevuslugu, osaleb klassi lugude kogumiku koostamisel.
7. Seletab kõnekäändude ja vanasõnade tähendust, eristab fakti arvamusest.
8. Liigitab sõnu muutmisviisi ja tähenduse järgi.
9. Tunneb käändsõna liike. Teeb pildi põhjal järeldusi, koostab teksti.
10. Tunneb kirjelduse ülesehitust, kirjeldab eset, olendit, inimest. Teab, mille poolest erinevad asjalik ja elamuslik kirjeldus.
11.Leiab sõiduplaanist infot ning teeb selle põhjal järeldusi.
12. Õpib märkama põhjuse-tagajärje seoseid. Oskab esitada miks-küsimusi ning leida neile tekstist vastuseid.
13. Teab arutleva teksti põhisosasid. Oskab anda loetule, nähtule hinnangut ning seda põhjendada
14. Osaleb aktiivselt rühmaarutelus. Oskab avaldada arvamust ja seda põhjendada. Oskab kuulata kaasõpilasi.

Keeleõpetuses:
Teab eesti keele käändeid ja nende küsimusi; kasutab lauses sõnu õiges käändevormis
Moodustab käändevorme ainsuses ja mitmuses;
Kontrollib veaohtlike vormide õigekirja sõnaraamatust
Teab, mis on lause. Liigendab teksti lauseteks, paneb õige lõpumärgi.
Tunneb lauses ära aluse ja öeldise.
Laiendab küsimustele vastates lauset , täpsustab käändsõnu.
Koostab pildi põhjal teksti .
Eristab liht- ja liitlauset.
Leiab koondlausest korduvad lauseliikmed. Kirjavahemärgistab koondlauset
Ühendab lihtlauseid liitlauseks . Kirjavahemärgistab kahe järjestikuse osalausega liitlauset.

Hindamine

Eesti keele kokkuvõttev hinne trimestri lõpus ja aastahinne õppeaasta lõppedes.
Õpilane saab eesti keeles trimestri jooksul hinded kontrollharjutuste, etteütluste ja kontrolltööde eest, valikuliselt hinnatakse tv ja koduste ülesannete täitmist.

1) hinne "5" - saavutatud õpitulemused vastavad õpilase taotletavatele õpitulemustele täiel määral ja ületavad neid;
2) hinne "4" - saavutatud õpitulemused vastavad üldiselt õpilase õppe aluseks olevatele taotletavatele õpitulemustele;
3) hinne "3" - saavutatud õpitulemused võimaldavad õpilasel edasi õppida või kooli lõpetada ilma, et tal tekiks olulisi raskusi hakkamasaamisel edasisel õppimisel või edasises elus;
4) hinne "2" - õpilase areng õpitulemuste osas on toimunud, aga ei võimalda oluliste raskusteta hakkamasaamist edasisel õppimisel või edasises elus;
5) hinne "1" - saavutatud õpitulemused ei võimalda oluliste raskusteta hakkamasaamist edasisel õppimisel või edasises elus ning kui õpilase areng nende õpitulemuste osas puudub.

Kontrolletteütlustel hinne:
"5" - töö veatu
"4" - 1-3 ortograafia viga
"3" - 4-6 viga
"2" - 7-9 viga
"1" - vigu rohkem kui 9

Keelelistel kontrollharjutustel ja kontrolltöödel hinne:
"5" - 90-100%
"4" - 75-89%
"3" - 50-74%
"2" - 20-49%
"1" - 0-19%

KIRJATEHNIKA hindamisel võetakse arvesse
* õigete tähevormide kasutamist
* teksti paigutust lehele (ridade täiskirjutamine, ühtlane kirjarida ja kallak, pealkirja paigutus ja esiletõstmine, kuupäeva kirjutamine, äärte jätmine, taandridade kasutamine jne.)
* kirjutatu puhtust
* ärakirja puhul õigekirja
Kirjutusvahend sinine või must tinten-pen (kogu vihik sama värviga!), sama kehtib ka õpilaspäeviku täitmisel.

Järelvastamine:
Kui õpilane puudub kohustusliku hindelise töö tunnist märgitakse eKooli päevikusse koos puudumistähisega märk „0“ (nt -/0). Hindelise töö järeletegemine on kohustuslik; õpilasel on kohustus puudulikult sooritatud töö järele vastata 10 päeva jooksul. ( vajadusel kokkulepe õpetajaga). Puudulikult sooritatud tööle ja kõigile etteütlustele esitab õpilane vigade paranduse. Õigesti tehtud etteütluste vigade parandus ja analüüs võimaldab parandada puuduliku etteütluse hinde.
Tegemata kodutöö hindeks on „1” ja tuleb esitada hiljemalt järgmiseks ainetunniks.

Järelvastamise ja konsultatsiooniaeg: kolmapäeval kell 13.45 ruumis 200a

Vajalikud õppevahendid:
eesti keele õpik
eesti keele töövihik
harjutuste vihik
etteütluste vihik
mapp töölehtede jaoks
kirjutusvahend ( sinine tinten pen)
värvilised pliiatsid.,vildikad, harilik pliiats, kustukumm ,joonlaud