Programmeerimine: 3b P, 3b T

Autor:

Merle Tustit

klassiõpetaja

Kontakt: Merle.Tustit@nooruse.edu.ee

Loodud: 22. jaanuar 2018. a. kell 00.02
Muudetud: 22. jaanuar 2018. a. kell 00.02

Õppeaasta: 2017/2018

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime?

Valikkursusega taotletakse, et õpilane:
kohaneb tehnoloogia kasutamisega õppetöös;
valdab arvutil peamisi lihtsamaid töövõtteid;
arendab loovust, loogilist, analüüsivat ja abstraktset mõtlemist;
praktiseerib süsteemset käsitlust probleeme ja ülesandeid lahendades;
tunneb lihtsamaid programmide loomise võimalusi ning põhimeetodeid;
omandab programmide koostamise ning probleemide lahendamise baasoskused visuaalse programmeerimisplatvormi Scratch ja LEGO WeDo abil.
Programmeerimise õpetamise üldeesmärk esimeses kooliastmes on tutvumine arvutimaailmaga ning õpilase loogika, loovuse, ülesannete lahendamise oskuse ning probleemidega toimetuleku arendamine. Valikainesse integreeritakse emakeele, kunsti, matemaatika, looduse jt ainete õpetust. Õppetöös rakendatakse õpilasi aktiveerivaid ja loomingulisust esiletoovaid meetodeid.
Eesmärkide saavutamiseks peab teadvustama ning tunnetama programmide olemust, koostades praktilises töös programme, mida arvutil realiseerida. Esimese keskkonnana kasutame Scratchi. See on vabavara, mis on mõeldud algajatele, eeskätt lastele ja noortele. Oma lihtsuse tõttu võimaldab see omandada programmeerimise põhitõed traditsiooniliste keskkondadega võrreldes 2-3 korda kiiremini. Aine põhiosa on orienteeritud praktilistele tegevustele.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa)

22. - 26.01
Tekstitöötlus

29.01- 02.02
Robotite ehitamine

05. - 09.02
Robotite ehitamine

12. - 16.02
Tekstitöötlus

19.. - 23.02
Robotite ehitamine

VAHEAEG

05. - 09.03
Tekstitöötlus

12. - 16.03
Robotite ehitamine

19. - 23.03
Probleemülesanded

26. - 29.03
Robotite ehitamine

02. - 06.04
Probleemülesanded

09.-13.04
Scratch keskkonnas programmikäskude õige kasutamine ja programmi koostamine

16.-20.04
Robotite ehitamine

VAHEAEG

02. - 04.05
Scratch keskkonnas programmikäskude õige kasutamine ja programmi koostamine.

07.- 11.05
Robotite ehitamine.

14.- 18.05
Scratch keskkonnas programmikäskude õige kasutamine ja programmi koostamine.

21. - 25.05
Robotite ehitamine.

28.- 01.06
Scratch keskkonnas programmikäskude õige kasutamine ja programmi koostamine.

04. - 08.06
Praktikapäevad.

11. - 12.06
Praktikapäevad.

Milliseid oskusi õpilased saavad?

Koostad Scratch keskkonnas programmi ja kasutad programmeerimiskäske õigesti.
Lahendad probleemülesandeid.
Oskad teha koostööd roboti ehitamisel.
Oled saanud teadmised tekstitöötlusest.

Hindamine

Õpetajal on õigus valida kas lühema või pikema kirjaliku/suulise sõnalise hinnangu andmise vahel. Kõik hinnangud ei pea kajastuma e-koolis. Paljud
tagasisided-hinnangud kajastuvad vaid õpilaspäevikus või õpilase töölehel.

E-kooli tunnistusel kasutatakse tähti ehk lühendeid ja need on kogu kooliastmele
ühesugused. Tagasiside ei sisalda emotsioone, vaid teavitab iga konkreetse oskuse
OMANDATUST.
Oskuse saavutatuse lühendid ülekooliliselt 1.kooliastme KLASSITUNNISTUSEL:
T – teab, oskab, rakendab, teeb, sooritab, mõistab
P – peab harjutama, treenima (midagi on veel vajaka)
O – omandamata

Konsultatsioon neljapäeviti kell 13.00 ruumis 205 või muul ajal kokkuleppel õpetajaga