Kirjandiõpetus: 9_grupp

Autor:

Heidi Truu

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Heidi.Truu@nooruse.edu.ee

Loodud: 27. märts 2017. a. kell 21.19
Muudetud: 27. märts 2017. a. kell 21.19

Õppeaasta: 2016/2017

Õppekava: Põhikooli õppekava, IV veerand

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime?

Kirjandiõpetuse eesmärk on, et õpilane
* arendab kirjalikku väljendusoskust;
* õpib mõtestatult kirjutama;
* oskab teksti, lühikirjandit (üks A4), kirjandit eesmärgistada;
* oskab kavandada, ainestikku süstematiseerida;
* oskab kirjandit üles ehitada (sissejuhatus, arendus, lõppsõna);
* oskab teksti sõnastada, liigendada lauseteks ja lõikudeks;
* oskab teksti viimistleda, kirjutab sidusalt;
* oskab leida sünonüüme ja neid tekstis kasutada;
* oskab kasutada võõrsõnu ja neid omasõnadega sobivalt asendada;
* teab tähtsamaid lausekujundeid ja oskab neid kasutada;
* oskab koostada arvamust, kirjeldavat, jutustavat ja arutlevat kirjandit.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa)

III veerand
1. nädal - kordame lõigu ülesehitust (e k õpik lk 77 )
2. nädal - kirjand
3. nädal - kirjandi analüüs; kuidas parandada sõnastust ja stiili (e k õ lk 81)
4. nädal - stiiliharjutused, sõnastusharjutused
5. nädal - kirjand
6. nädal - kirjandi analüüs
7. nädal - erinevad stiilid (e k õ lk 100 jj)
8. nädal - erinevad stiilid ja nende kasutamise võimalused kirjandis
9. nädal - kirjand
10. nädal - kirjandi analüüs

IV veerand
1. nädal - arutelutund: vahekokkuvõtted, kirjandi meelespea
2. nädal - kirjand
3. nädal - kirjandi individuaalne tagasiside
4. nädal - stiiliharjutused
5. nädal - proovieksam
6. nädal - proovieksami kirjandi analüüs
7. nädal - Kirjandile sissejuhatuse ja lõppsõna kirjutamine
8. nädal -Vigase kirjandi parandamine
9. nädal - kirjandiõpetuse kokkuvõtted

Milliseid oskusi õpilased saavad?

Õpilane kirjutab põhikooli riigieksami raames sisuka ja korrektse lühikirjandi ( kirjandi pikkus 200 sõna)

Hindamine

Kirjandiõpetuse hinne pannakse välja poolaasta ja õppeaasta lõpus. lõpueksami hindamisjuhendile.