0 kaarti!
Autor: Maret Laurson eesti keele ja kirjanduse õpetaja Kontakt: Maret.Laurson@nooruse.edu.ee |
Loodud: 28. oktoober 2016. a. kell 18.19
Muudetud: 13. november 2016. a. kell 23.05
Õppeaasta: 2016/2017
Õppekava: Põhikooli õppekava, II veerand
Kestvus: 1 tund nädalas
Tekstiõpetus toetab emakeele õpetamise eesmärke.
Taotletakse, et õpilane:
* väärtustab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat ja avaliku suhtluse vahendit;
* suhtub lugupidamisega teiste rahvaste keeltesse ja kultuuridesse;
* tajub keeleoskust õpioskuste alusena ja oma identiteedi olulise osana, kujuneb teadlikuks keelekasutajaks;
* arendab keeleoskust kui eneseväljendus- ja suhtlusvahendit, arvestades kultuuris väljakujunenud keelekasutustavasid;
* õpib tundma eri tekstiliike, nende seoseid ja kasutamisvõimalusi, arendab oma tekstitööoskusi nii tekstide vastuvõtja kui ka loojana;
* õpib asjakohaselt kasutama eri suhtluskanaleid.
31.10. 2016
* Teabekirjanduse liigid. Õ lk 55-57, tv h 75-77
07.11. 2016
* Kuidas teabeteksti lugeda. Õ lk 70-71, tv h 95-97
14.11. 2016
* Teabeteksti kirjutamine juhtnööride järgi. Tv h 88
21.11. 2016
* Kas kirjutada muinasjutt Sten Roosi muinasjutuvõistlusele?
28.11. 2016
* Kiri jõuluvanale
05.12. 2016
* Ümberjutustuse kirjutamine
12.12. 2016
* Tagasiside
19.12. 2016
* Kokkuvõte
Suuline ja kirjalik suhtlus
Õpilane
* kuulab mõtestatult eakohast teksti, toimib saadud sõnumi või juhendite järgi;
* annab lühidalt edasi kuuldu sisu;
* väljendab end suhtlusolukordades selgelt ja arusaadavalt;
* esitab kuuldu ja nähtu kohta küsimusi.
Teksti vastuvõtt
Õpilane
* loeb eakohast teksti ladusalt ja mõtestatult;
* vastab teksti põhjal koostatud küsimustele tekstinäidete või oma sõnadega, koostab teksti kohta küsimusi;
* kirjeldab teksti põhjal sündmuste toimumise kohta ja tegelasi;
* tutvustab loetud kirjandusteose sisu ja tegelasi ning kõneleb loetust.
Tekstiloome
Õpilane
* jutustab ja kirjutab loetust ning läbielatud sündmustest;
* jutustab tekstilähedaselt, kokkuvõtlikult kavapunktide järgi, märksõnaskeemi ja küsimuste toel;
* kirjutab eakohase pikkusega loovtöid küsimuste, pildi, pildiseeria, märksõnade või kava toel;
* teeb oma tekstiga töid.
Tekstiõpetuse hindamine on arvestuslik - II ja IV veerandi lõpul kantakse tunnistusele kokkuvõtlik hinne A/MA (arvestatud või mittearvestatud).
Hindamise aluseks on õpimapp, mis sisaldab õppeprotsessi käigus täidetud õpiülesandeid.
Järelvastamine kokkuleppel õpetajaga.