Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Tekstiõpetus: 5a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Kristel Paju

klassiõpetaja

Kontakt: Kristel.Paju@nooruse.edu.ee

Loodud: 10. jaanuar 2016. a. kell 17.59
Muudetud: 29. märts 2016. a. kell 10.35

Õppeaasta: 2015/2016

Õppekava: Põhikooli õppekava, poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Tekstiõpetus toetab emakeele ja kirjanduse õpetamise eesmärke. 
Taotletakse, et õpilane: 
1. väärtustab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat ja avaliku suhtluse vahendit, suhtub lugupidamisega teiste rahvaste keeltesse ja kultuuridesse; mõistab kirjandust kui oma rahvuskultuuri olulist osa ja eri rahvaste kultuuri tutvustajat; 
2. tajub keeleoskust õpioskuste alusena ja oma identiteedi olulise osana, kujuneb teadlikuks keelekasutajaks; 
3. omandab põhiteadmised keelest ja õigekirjaoskuse, tuleb eesti kirjakeelega toime isiklikus ja avalikus elus ning edasiõppimisel; 
4. arendab keeleoskust kui eneseväljendus- ja suhtlusvahendit, arvestades kultuuris väljakujunenud keelekasutustavasid; 
5. õpib asjakohaselt kasutama eri suhtluskanaleid; arendab oskust leida, kriitiliselt hinnata ning sihipäraselt kasutada meedias ja internetis pakutavat teavet; 
6. õpib tundma eri tekstiliike, nende seoseid ja kasutamisvõimalusi, arendab oma tekstitööoskusi nii tekstide vastuvõtja kui ka loojana; 
7. arendab kriitilist mõtlemist ning analüüsi-, järeldus- ja põhjendusoskust; 
8. harjub oma kirjakeeleoskuse täiendamiseks kasutama sõna- ja käsiraamatuid ning veebiallikaid; kasutab vajaliku teabe hankimiseks eri allikaid, sh sõnaraamatuid ja internetti 
9. suhtub tolerantselt eesti keele kui võõrkeele kasutamisse ja toetab muu emakeelega kaaslaste eesti keele omandamist; 
10. tõlgendab, analüüsib ja mõistab teoses kujutatud lugu ning tegelassuhteid, elamusi ja väärtusi; mõistab ning aktsepteerib erinevaid seisukohti, mis võivad tekkida kirjandusteost lugedes; 
11. jutustab teksti- või elamuspõhiselt ning arutleb teoses toimunu üle, väljendades end korrektselt, kirjutab nii jutustavaid kui ka kirjeldavaid omaloomingulisi töid

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

III veerand 
I nädal Koolivaheajast jutu või luuletuse kirjutamine. 
II nädal Põnevusjutu kirjutamine. Ühiskirjutamine. 
III nädal Kodu-uurimusliku töö koostamisest väikeste kodu-uurijate vabariiklikule konkursile. Teema: „KODUMAJA JUTUSTAB” vt juhend http://paideyg.ee/wp-content/uploads/dokumendid/2012_2013/kodu_uurimist_juhend.pdf 
IV nädal E. Kippel „Meelis“ või L. Frank Baum „Võlur Oz“ tutvustamine klassikaaslastele, rühmatöö. 
V nädal Kodu-uurimusliku töö „KODUMAJA JUTUSTAB” mustandi esitamine. Arutelu töö koostamisel tekkinud küsimuste-probleemide üle 
VI nädal Sugupuu. Praktiline töö 
VII nädal Kõnelemine, oma sugupuu tutvustamine. Esinemine klassikaaslastele. Kodu-uurimusliku töö „KODUMAJA JUTUSTAB” esitamise tähtaeg 
VIII E. Kippel „Meelis“ või L. Frank Baum „Võlur Oz“ tutvustamine klassikaaslastele, rühmatöö. 
IX nädal Valmistumine 18.03 projektipäevaks (Teeme teatrit - Suur Uba) 
X nädal Eesti keel - meie emakeel. Emakeelepäevast. Valmistumine 18.03 projektipäevaks (Teeme teatrit - Suur Uba) 

IV VEERAND

I nädal
Plaani lugemine eesti k õ h 184.

II nädal
Intervjuust info leidmine eesti k õ h 189

III nädal
Telesaate tutvustus eesti k õpik h 178-179

IV aprill
Vahetunniküsitlus eesti k õ h 207

V nädal
Loovtöö kirjutamine.

VI nädal
Loovtöö kirjutamine.

VII nädal
IV veerandil loetud raamatu lugemiskontroll

VIII nädal
Lugemiskontrolli analüüs.

IX nädal
Rahvakalendri tähtpäevade ristsõna koostamine.

X nädal
Ristsõnade lahendamine

XI nädal
Praktikanädal

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

5. kl lõpetaja õpitulemused 
Suuline ja kirjalik suhtlus 
• Kuulab mõtestatult eakohast teksti, toimib saadud sõnumi või juhendite järgi; 
• annab lühidalt edasi kuuldu sisu; 
• väljendab end suhtlusolukordades selgelt ja arusaadavalt koolis, avalikus kohas, eakaaslastega, täiskasvanutega suheldes; 
• esitab kuuldu ja nähtu kohta küsimusi; 
• väljendab oma arvamust, annab infot edasi selgelt ja ühemõtteliselt; 
• leiab koos partneri või rühmaga vastuseid lihtsamatele probleemülesannetele, kasutades sobivalt kas suulist või kirjalikku vormi; 
• kasutab sõnastikke ja teatmeteoseid; 
• esitab peast luuletuse või rolliteksti; 
Teksti vastuvõtt 
• loeb eakohast teksti ladusalt ja mõtestatult; mõistab lihtsat plaani, tabelit, diagrammi, kaarti; 
• otsib teavet tundmatute sõnade kohta, teeb endale selgeks nende tähenduse; 
• vastab teksti põhjal koostatud küsimustele tekstinäidete või oma sõnadega, koostab teksti kohta küsimusi; 
• leiab teksti peamõtte; 
• kirjeldab teksti põhjal sündmuste toimumise kohta ja tegelasi; 
• leiab tekstist vajalikku infot; 
• tunneb ära jutustuse, luuletuse, näidendi, muinasjutu, mõistatuse, vanasõna, kõnekäänu, kirja; 
• on läbi lugenud vähemalt neli eakohast väärtkirjandusteost (raamatut); 
• tutvustab loetud kirjandusteose sisu ja tegelasi ning kõneleb loetust; 
Tekstiloome 
• jutustab ja kirjutab loetust ning läbielatud sündmusest; 
• jutustab tekstilähedaselt, kokkuvõtlikult kavapunktide järgi, märksõnaskeemi ja küsimuste toel; 
• kirjeldab eesmärgipäraselt eset, olendit, inimest; 
• kirjutab nii koolis kui ka igapäevaelus käsitsi ja arvutiga eakohaseid tekste vastavalt kirjutamise eesmärgile, funktsioonile ja adressaadile; 
• kirjutab eakohase pikkusega loovtöid (k.a ümberjutustusi) küsimuste, pildi, pildiseeria, märksõnaskeemi või kava toel; 
• teeb oma tekstiga tööd

Hindamine üles

Tekstiõpetuses kasutatakse kujundava hindamise põhimõtteid. Hinnang (arvestatud / mittearvestatud) II ja IV veerandi lõpul. Töid võib hinnata, hinne märgitakse eKoolis kirjanduse päevikusse (märkides juurde, et töö on tehtud tekstiõpetuse tunnis). 

Konsultatsioon toimub neljapäeviti kell 14.00-14.45 ruumis 407 või muul ajal kokkuleppel õpetajaga. Järelvastamine kokkuleppel õpetajaga. Järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist.