Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Tekstiõpetus: 4c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Katrin Liiv

inglise keele õpetaja / klassiõpetaja

Kontakt: Katrin.Liiv@nooruse.edu.ee

Loodud: 26. august 2015. a. kell 17.58
Muudetud: 7. oktoober 2015. a. kell 18.50

Õppeaasta: 2015/2016

Õppekava: Põhikooli õppekava, I veerand

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Tekstiõpetus toetab emakeele õpetamise eesmärke.
Taotletakse, et õpilane:
1. väärtustab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat ja avaliku suhtluse vahendit, suhtub lugupidamisega teiste rahvaste keeltesse ja kultuuridesse;
2. tajub keeleoskust õpioskuste alusena ja oma identiteedi olulise osana, kujuneb teadlikuks keelekasutajaks;
3. omandab põhiteadmised keelest ja õigekirjaoskuse, tuleb eesti kirjakeelega toime isiklikus ja avalikus elus ning edasiõppimisel;
4. arendab keeleoskust kui eneseväljendus- ja suhtlusvahendit, arvestades kultuuris väljakujunenud keelekasutustavasid;
5. õpib asjakohaselt kasutama eri suhtluskanaleid; arendab oskust leida, kriitiliselt hinnata ning sihipäraselt kasutada meedias ja internetis pakutavat teavet;
6. õpib tundma eri tekstiliike, nende seoseid ja kasutamisvõimalusi, arendab oma tekstitööoskusi nii tekstide vastuvõtja kui ka loojana;
7. arendab kriitilist mõtlemist ning analüüsi-, järeldus- ja põhjendusoskust;
8. harjub oma kirjakeeleoskuse täiendamiseks kasutama sõna- ja käsiraamatuid ning veebiallikaid;
9. suhtub tolerantselt eesti keele kui võõrkeele kasutamisse ja toetab muu emakeelega kaaslaste eesti keele omandamist.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

2.sept
Sissejuhatus ainesse. Suhtlemine. Suuline ja kirjalik kõne. Nimekaardi kujundamine (nimi + illustreeriv sümbol, joonistus vms), enda tutvustamine kaardil oleva lahtiseletamisega. Mõttekaardi koostamine (MINA), paaristööna oma mõttekaartide tutvustamine, võrdlemine, lisainfo küsimine kaaslaselt, mõttekaartide täiendamine. Paarilise iseloomustamine (kirjalik), selle ettelugemine kaaslasele. Arvamus kirjutatust-kuuldust.

9.sept
Kuidas juttu lugeda? Kuidas ümberjutustada? „Naabrimehe ahned mesilased“ Tv h 33 Lugemispäevik. Lugemissoovitus.

16.sept
Loole uue lõpu kirjutamine. Fantaasiajutt. (Hinne eesti keele päevikusse)

23.sept
Mõistekaardi koostamine loetud teksti „ Blogi“ põhjal. Blogi. Raamatublogi. Kuidas raamatut valida? Õ lk 35 ül 6 Kirjaniku tutvustuse kirjutamine. Õ lk 43 ül 9

30.sept
Ilukirjandus ja teabekirjandus. Kaali järvega seotud muistendid (muistendi "taastamine" segipaisatud lausetest, samatähenduslike sõnade leidmine tekstist. Kaali meteoriidikraatrid (teabetekst) + töö teabekirjandusega (lisainfo otsimine "tahan sellest rohkem teada" väidete juurde).

7.okt
Tund raamatukogus. Raamatud, mida lugeda. Uudiskirjandus. Ajakirjad.

14.okt
Olulise eristamine ebaolulisest. Töö teabetekstiga (mõistetava lühikokkuvõtte koostamine). Teabeteksti lugemine TV h 95-97

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

4. kl lõpetaja õpitulemused
Suuline ja kirjalik suhtlus
• Kuulab mõtestatult eakohast teksti, toimib saadud sõnumi või juhendite järgi;
• annab lühidalt edasi kuuldu sisu;
• väljendab end suhtlusolukordades selgelt ja arusaadavalt koolis, avalikus kohas, eakaaslastega, täiskasvanutega suheldes;
• esitab kuuldu ja nähtu kohta küsimusi;
• väljendab oma arvamust, annab infot edasi selgelt ja ühemõtteliselt;
• leiab koos partneri või rühmaga vastuseid lihtsamatele probleemülesannetele, kasutades sobivalt kas suulist või kirjalikku vormi;
• kasutab sõnastikke ja teatmeteoseid;
• esitab peast luuletuse või rolliteksti;
Teksti vastuvõtt
• loeb eakohast teksti ladusalt ja mõtestatult; mõistab lihtsat plaani, tabelit, diagrammi, kaarti;
• otsib teavet tundmatute sõnade kohta, teeb endale selgeks nende tähenduse;
• vastab teksti põhjal koostatud küsimustele tekstinäidete või oma sõnadega, koostab teksti kohta küsimusi;
• leiab teksti peamõtte;
• kirjeldab teksti põhjal sündmuste toimumise kohta ja tegelasi;
• leiab tekstist vajalikku infot;
• tunneb ära jutustuse, luuletuse, näidendi, muinasjutu, mõistatuse, vanasõna, kõnekäänu, kirja;
• on läbi lugenud vähemalt neli eakohast väärtkirjandusteost (raamatut);
• tutvustab loetud kirjandusteose sisu ja tegelasi ning kõneleb loetust;
Tekstiloome
• jutustab ja kirjutab loetust ning läbielatud sündmusest;
• jutustab tekstilähedaselt, kokkuvõtlikult kavapunktide järgi, märksõnaskeemi ja küsimuste toel;
• kirjeldab eesmärgipäraselt eset, olendit, inimest;
• kirjutab nii koolis kui ka igapäevaelus käsitsi ja arvutiga eakohaseid tekste vastavalt kirjutamise eesmärgile, funktsioonile ja adressaadile;
• kirjutab eakohase pikkusega loovtöid (k.a ümberjutustusi) küsimuste, pildi, pildiseeria, märksõnaskeemi või kava toel;
• teeb oma tekstiga tööd

Hindamine üles

Tekstiõpetuses kasutatakse õppijat toetava hindamise põhimõtteid. Tööd kogub õpilane õppeaasta jooksul eesti keele tööde kausta. Tekstiõpetuses tehtud töid võib hinnata, hinne märgitakse eKoolis eesti keele päevikusse. Tekstiõpetuses kokkuvõttev hinnang - arvestatud/mittearvestatud (A/MA) poolaasta lõpul.
Konsultatsioon kolmapäeval kell 14.00-14.45 ruumis 200a.