Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel ja kirjandus: 9_grupp prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Maret Laurson

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Maret.Laurson@nooruse.edu.ee

Loodud: 26. märts 2013. a. kell 23.50
Muudetud: 1. aprill 2013. a. kell 16.37

Õppeaasta: 2012/2013

Õppekava: Põhikooli õppekava, IV veerand

Kestvus: 4 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Keel on mõtlemis-, suhtlemis-, ja õppimisvahend. Mida paremini emakeelt vallatakse, seda paremini saame elus erinevates situatsioonides hakkama. Kirjanduse tundides õpime erinevate tekstide lugemise ja analüüsimise kaudu nägema meid ümbritsevat
maailma mõtestama ja arvamust kujundama, põhjendama. Õpime tundma erinevaid ˛anre ja stiile.
Eesti keele tundides lihvime õigekirja, rikastame sõnavara. Jätkame tutvust erinevate tarbetekstidega, arutleva kirjandi sisu ja
kompositsiooni küsimustega.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal. 25.-27. märts
1. Ainekaardi tutvustamine. Reisimuljed Taanist
2. Pressikonverents "Taani, Inglismaa"
3. Klassikirjand. Reisikirja kirjutamine
4. Klassikirjand. Reisikirja kirjutamine
2. nädal. 1.-3. aprill
1. Sõnavara rikastamine. Kordamisharjutused töövihikust
2. Ballaad. Olulised tekstid eesti kirjandusest
3. Lausete liigid
4. Luule lugemine, mõtestamine
3. nädal. 8.-10. aprill
1. Liitlause. Liitlause kirjavahemärgid. Käänamistabel
2. Novell. Näidete lugemine, analüüs
3. Lauselhend
4. Lugemisülesannete lahendamine
4. nädal. 15.-17. aprill
1. Kirjavahemärkide kordamine. Pööramistabel
2. Ajakirjanduslike tekstide lugemine. Analüüs
3. Kirjavahemärgid. Arvestus
4. Kirjanduslike mõistete kordamine
5. nädal. 22.-24. aprill
1. Lünktekstide täitmine, tekstide kirjavahemärgistamine
2. Lugemisülesannete lahendamine
3. Kirjandi ülesehitus ja stiil
4. Õigekiri. Võõrsõnad
6. nädal. 29.-30. aprill
1. Proovieksam
2. Tagasiside proovieksami lugemisülesannetele
7. nädal. 6.-9. mai
1. Veaohtlike vormide käänamine ja pööramine
2. Tekstide lugemine, lausekujundite leidmine, küsimustele vastamine
3. Veaohlike vormide käänamine ja pööramine. Omadussõnade võrdlusastmed
4. Sõnavara. Võõrsõnad
8. nädal. 13.-17. mai
1. Kordamisharjutused
2. Luule vastamine
3. Kordamisharjutused
4. Kultuuritesti lahendamine
9. nädal. 20.-24. mai
1. Kordamine
2. Kordamine
3. Kordamine
4. Kordamine

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilased oskavad loetut analüüsida, argumenteeritult oma arvamust kujundada, tunnevad erinevaid ˛anre ja stiile ning oskavad neid
määrata; tunnevad õigekirja, oskavad kirjutada arutlevat kirjandit.

Hindamine üles

Veerandihinne kujuneb kõikide hinnete keskmisena. Proovieksamit hinnatakse põhikooli riigiekamijuhendi alusel ja on kahekordse kaaluga.