Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandiõpetus: 12abc_grupp prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Eve Tuisk

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Eve.Tuisk@nooruse.edu.ee

Loodud: 22. jaanuar 2013. a. kell 10.59
Muudetud: 22. aprill 2013. a. kell 20.00

Õppeaasta: 2012/2013

Õppekava: Gümnaasiumi õppekava, Eksami ettevalmistuskursus

Kestvus: 35 tundi

Miks me seda ainet õpime? üles

Kirjandiõpetuse eesmärk on keeleline ja sisuline ettevalmistus riigieksamiks, s.t et õpilane suudaks loovalt ja kriitiliselt mõelda ning arutleda, oleks omandanud eesti kirjakeele ning funktsionaalse lugemis-ja kirjutamisoskuse.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

I NÄDAL (9. jaanuar)
Katseeksam 2010

II NÄDAL (16. jaanuar)
Individuaalne tagasiside

III NÄDAL (23. jaanuar)
Kirjand

IV NÄDAL (30. jaanuar)
Individuaalne tagasiside

V NÄDAL (6. veebruar)
Kirjand iseendast õpilaste paremaks tundmaõppimiseks

VI NÄDAL (13. veebruar)
Individuaalne tagasiside. Õigeirjast

VII NÄDAL (20. veebruar)
Terviktöö

VIII NÄDAL (27. veebruar)
Lugemisülesannete analüüs.
Individuaalne tagasiside

IX NÄDAL (6. märts)
Kirjandi ülesehitus.
Individuaalne tagasiside

X NÄDAL (13. märts)
Töö oma varasemate kirjanditega. Lõigu viimistlemine tuumakamaks: väide - tõestus - järeldus.


VAHEAEG (20. märts)

XI NÄDAL (27. märts)
Terviktöö

XII NÄDAL (3. aprill)
Individuaalne tagasiside

XIII NÄDAL (10. aprill)
Viimane töö: lugemine või kirjutamine või mõlemad

XIV NÄDAL (17. aprill)
Individuaalne tagasiside
XV NÄDAL (24. aprill)
Konsultatsioon

Eesti keele riigieksam 29. aprill kell 10.00-16.00

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Gümnaasiumi lõpetaja valdab eesti kirjakeelt ja väärtustab korrektset keelekasutust. Eesti keele lõpueksamis väljenduvad need teadmised järgmiselt: oskab ennast loovalt ja argumenteeritult väljendada; oskab loetut suhestada aja, koha ning teiste tekstidega; oskab loetu kohta oma mõtteid ja arvamusi avaldada; teab eri tekstide tunnuseid ja ülesehitusprintsiipe; oskab leida, korrastada ning kasutada teavet suuliste ja kirjalike tekstide koostamisel; oskab valida väljendusvahendeid vastavalt olukorrale; oskab kasutada keelekäsiraamatuid tekstide koostamisel ja korrigeerimisel.

Hindamine üles

Kursuse jooksul pannakse õpilaste töödele punkte vastavalt riigieksami hindamisjuhendile, hindeid töödele ei panda, kursus on kas arvestatud või mittearvestatud. Kursuse jooksul tuleb õpilasel sooritada kõik ette nähtud kirjalikud tööd.

Lugemisülesannete puhul hinnatakse hindamisvõtme ja hindamisjuhendi põhjal ning õigekirja hinnatakse kirjandiga samadel alustel.

Tekstiloome (kirjandi) hindamisel arvestatakse järgmisi kriteeriume:
1) kirjandi põhinemine ette antud probleemil;
2) probleemi(de) avamine ja analüüs;
3) põhjendamis- ja järeldamisoskus;
4) oskus kasutada teadmisi ning esitada teemakohaseid näiteid;
5) teksti üldistusjõud;
6) teksti isikupära;
7) teksti ülesehitus ja pealkirjastamine;
8) teksti sidusus;
9) lausestuse selgus ja loogilisus;
10) sõnavara ja stiil;
11) õigekeelsus ja interpunktsioon;
12) töö välimus.