0 kaarti!
Autor: Katrin Liiv inglise keele õpetaja / klassiõpetaja Kontakt: Katrin.Liiv@nooruse.edu.ee |
Loodud: 25. oktoober 2012. a. kell 14.12
Muudetud: 11. november 2012. a. kell 19.06
Õppeaasta: 2012/2013
Õppekava: Põhikooli õppekava, II veerand
Kestvus: 1 tund nädalas
Tekstiõpetus toetab emakeele õpetamise eesmärke.
Taotletakse, et õpilane:
1. väärtustab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat ja avaliku suhtluse vahendit, suhtub lugupidamisega teiste rahvaste keeltesse ja kultuuridesse;
2. tajub keeleoskust õpioskuste alusena ja oma identiteedi olulise osana, kujuneb teadlikuks keelekasutajaks;
3. omandab põhiteadmised keelest ja õigekirjaoskuse, tuleb eesti kirjakeelega toime isiklikus ja avalikus elus ning edasiõppimisel;
4. arendab keeleoskust kui eneseväljendus- ja suhtlusvahendit, arvestades kultuuris väljakujunenud keelekasutustavasid;
5. õpib asjakohaselt kasutama eri suhtluskanaleid; arendab oskust leida, kriitiliselt hinnata ning sihipäraselt kasutada meedias ja internetis pakutavat teavet;
6. õpib tundma eri tekstiliike, nende seoseid ja kasutamisvõimalusi, arendab oma tekstitööoskusi nii tekstide vastuvõtja kui ka loojana;
7. arendab kriitilist mõtlemist ning analüüsi-, järeldus- ja põhjendusoskust;
8. harjub oma kirjakeeleoskuse täiendamiseks kasutama sõna- ja käsiraamatuid ning veebiallikaid;
9. suhtub tolerantselt eesti keele kui võõrkeele kasutamisse ja toetab muu emakeelega kaaslaste eesti keele omandamist.
1. november
Arvamuse avaldamine Õpik lk 84–85 Tv harj 113–114 Avaldame arvamust.
8. november
„ Karupoeg Puhh“ Klassiväline lugemine. Lugemispäevikud. Õpik lk 106–111 Tv harj 140–143 Kavastamine ja kavapunktide toel jutustamine. Kirjelduse leidmine tekstist. Loodusobjekti kirjeldamine.
15.november
Raamatukogu külastus. ( planeeritud külastus 23.nov) Raamatukogu kasutamise eeskirjad. Kuidas kasutada raamatukogu e-kataloogi, täita nõusolekulehte. Õ lk 96-98, lk 114-117, tv h 120-123, h 151-153
22.november
Fantaasiajutu kirjutamine (õ ljk 127 ül 4)
29.november
Raamat infoallikana – sisukord ja aineregister Õpik lk 144–147 Tv harj 199–201 sisukord ja
Aineregister. Klassiväline lugemine „ Veel üks Lotte“/ „Kummi-Tarzan ja teised“ Lugemispäevikud.
6.detsember
Ümberjutustuse kirjutamine ( Tv h 203)
13.detsember
Internet infoallikana Õpik lk 156–157 Tv harj 214–217 Referaadi kirjutamise juhised. Õ lk 164, lk 178-179
20.detsember
Sõprus, abivalmidus, headus. Head soovid uueks aastaks. Grupitööd jõulumeeleolus. Jõuluteemaliste luuletuste/ lugude kirjutamine.
4. kl lõpetaja õpitulemused
Suuline ja kirjalik suhtlus
• Kuulab mõtestatult eakohast teksti, toimib saadud sõnumi või juhendite järgi;
• annab lühidalt edasi kuuldu sisu;
• väljendab end suhtlusolukordades selgelt ja arusaadavalt koolis, avalikus kohas, eakaaslastega, täiskasvanutega suheldes;
• esitab kuuldu ja nähtu kohta küsimusi;
• väljendab oma arvamust, annab infot edasi selgelt ja ühemõtteliselt;
• leiab koos partneri või rühmaga vastuseid lihtsamatele probleemülesannetele, kasutades sobivalt kas suulist või kirjalikku vormi;
• kasutab sõnastikke ja teatmeteoseid;
• esitab peast luuletuse või rolliteksti;
Teksti vastuvõtt
• loeb eakohast teksti ladusalt ja mõtestatult; mõistab lihtsat plaani, tabelit, diagrammi, kaarti;
• otsib teavet tundmatute sõnade kohta, teeb endale selgeks nende tähenduse;
• vastab teksti põhjal koostatud küsimustele tekstinäidete või oma sõnadega, koostab teksti kohta küsimusi;
• leiab teksti peamõtte;
• kirjeldab teksti põhjal sündmuste toimumise kohta ja tegelasi;
• leiab tekstist vajalikku infot;
• tunneb ära jutustuse, luuletuse, näidendi, muinasjutu, mõistatuse, vanasõna, kõnekäänu, kirja;
• on läbi lugenud vähemalt neli eakohast väärtkirjandusteost (raamatut);
• tutvustab loetud kirjandusteose sisu ja tegelasi ning kõneleb loetust;
Tekstiloome
• jutustab ja kirjutab loetust ning läbielatud sündmusest;
• jutustab tekstilähedaselt, kokkuvõtlikult kavapunktide järgi, märksõnaskeemi ja küsimuste toel;
• kirjeldab eesmärgipäraselt eset, olendit, inimest;
• kirjutab nii koolis kui ka igapäevaelus käsitsi ja arvutiga eakohaseid tekste vastavalt kirjutamise eesmärgile, funktsioonile ja adressaadile;
• kirjutab eakohase pikkusega loovtöid (k.a ümberjutustusi) küsimuste, pildi, pildiseeria, märksõnaskeemi või kava toel;
• teeb oma tekstiga tööd
Tekstiõpetuses kasutatakse kujundava hindamise põhimõtteid. Hinne õppeaasta lõpul (õpimapp).