Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Rütmika: 1a, 1b, 1c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Inge Jalakas

Inspira juhataja / kehalise kasvatuse õpetaja

Kontakt: Inge.Jalakas@nooruse.edu.ee

Loodud: 1. oktoober 2012. a. kell 08.58
Muudetud: 1. oktoober 2012. a. kell 20.14

Õppeaasta: 2012/2013

Õppekava: Põhikooli õppekava, I veerand

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Eesmärgiks on:
* õpetada tundma läbi tantsu elementide oma keha liikumisvõimalusi
* loova ja isikupärase liikumise arendamine
* rütmitunde ja dünaamilise liikumise arendamine
* julgustada ja õpetada õpilast end iseseisvalt väljendama vastava muusika, rütmi või heli kaudu

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. tund
Sissejuhatus ainesse. Loomade matkimine ja liikumine muusikas. Rühmatöö - "Arva ära!"
2. tund
Muusika kuulamine ning liikumine vastavalt iseloomule - kiire, aeglane. "Reipalt koolipinki" soojendustantsude õppimine.
3. tund
Mis on rütm? Loodusrütmid. Muusikasse rütmi plaksutamine ja marssimine. Pöörded: veerand-pool-parem-vasak. Rõhtsammu eristamine takti I osal. Tantsumäng erinevate kehaosade kasutamisega.
4. tund
Erinevad liikumisvormid: kõnd ja jooks/stopmäng, hüpe ja hüpak/Jenka tantsu õppmine. Pöörded: veerand-pool-parem-vasak.
5. tund
Mittelokomotoorsed liikumised: kiikumine-õõtsumine, vajumine-tõusmine. Liikumise jäljendamine paarides ja grupiti. Peeglimäng. Jenka tantsu kordamine.
6. tund
Erinevad liikumisvormid: hüplemine ja galopp. Tants "16 sammu" õppimine.
7. tund
Tähtede liikumine muusikas. Oma nime kirjutamine tantsulises liikumises. "16 sammu" ja "Jenka" tantsu kordamine.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane oskab liikuda vastavalt rütmile, muusikale ja helile sooritades järgnevaid samme:
kõnd: ülekanne ühelt jalalt teisele, rõhk põrandal;
jooks: ülekanne ühelt jalalt teisele, rõhk põrandalt üles;
pikendatud jooks: ülekanne ühelt jalalt teisele, tõukega;
hüpe: tõuge ja maandumine kahelt jalalt kahele;
hüpak: tõuge ja maandumine ühelt jalalt samale jalale;
hüplemine: sammhüpak ebaühtlase rõhuga;
galopp: jooks ebaühtlase rõhuga, aktsent üles;
libistamine: kõnd ebaühtlase rõhuga, aktsent maha.
Õpilane oskab tantsida "Jenkat" ja "16 sammu".

Hindamine üles

Suulised hinnangud. Hinnatakse õpilase tegevust tundides: aktiivsus, kaasatöötamine, püüdlikkus, reeglite järgmist ja koostööd kaasõpilastega.

Tervisest tingitud erivajadustega õpilased suunatakse kooli füsioterapeudi tundi, kus hinnates arvestatakse nende osavõttu rütmika tundidest või õpilane sooritab kontrollharjutuste lihtsustatud variante või oma raviarsti määratud harjutusi.

Rütmika tunnis on õpilase riietuseks lühike või pikk dress ning jalas võimlemissussid või tennised/potased.