Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel ja kirjandus: 9c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Maret Laurson

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Maret.Laurson@nooruse.edu.ee

Loodud: 11. september 2012. a. kell 18.55
Muudetud: 16. september 2012. a. kell 15.37

Õppeaasta: 2012/2013

Õppekava: Põhikooli õppekava, I veerand

Kestvus: 5 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Keel on suhtlemis- ja õppimisvahend. Mida paremini me oma emakeelt valdame, seda paremini saame suheldud, õpitud ja elus hakkama. Kirjanduse tundides õpime erinevate tekstide lugemise ja analüüsimise kaudu nägema, mõtlema, oma arvamust kujundama, põhjendama. Õpime tundma erinevaid kirjandus˛anre, stiile. Eesti keele tundides lihvime õigekirja, tegeleme sõnamoodustusega, avardame sõnavara.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal. 3.-7. september
1. Sissejuhatus keeleõpetusse
2. Sissejuhatus kirjandusõpetusse
3. Sõnamoodustus
4. Funktsionaalse lugemise ülesanne
5. Sissejuhatus kirjandiõpetusse
2. nädal. 10.-14. september
1. Sõnavara rikastamise viisid. Kõige produktiivsemad nimisõnaliited.
2. Kes me oleme?
3. Keskmise produktiivsusega nimisõnaliited
4. Kust me tuleme? Kes me oleme?
5. Kirjutamine. Kes ma olen?
3. nädal. 17.-21. september
1. Omadussõnaliited
2. Kes ma olen? Ettekanne
3. Tegusõnaliited
4. Rahvaluule. Muinasjutt
5. Kirjandi ülesehitus
4. nädal. 24.-28. september
1. Määrsõnaliited
2. Rahvaluule. Muistend
3. Tuletamise kordamine
4. L. Koidula "Säärane mulk" - sisuanalüüs
5. Kirjandi lõik
5. nädal. 1.-5. oktoober
1. Kontrolltöö liidetega sõnadele
2. Rahvaluule.Naljand. Anekdoot
3. Liitsõnamoodustus
4. Rahvaluule lühivormid
5. Kirjandite lugemine ja analüüsimine
6. nädal. 8.-12. oktoober
1. Harjutav etteütlus
2. Kordame rahvaluulega seotud mõisted
3. Etteütlus
4. Tekstide lugemine. ˇanri määramine
5. "Minu lugu"
7. nädal. 15.-19. oktoober
1. Kokku- ja lahkukirjutamine
2. Piibel. Kümme käsku
3. Kokku- ja lahkukirjutamine
4. Funktsionaalse lugemise ülesanne
5. Kokkuvõte perioodist

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilased tunnevad sõnamoodustuse erinevaid võimalusi, oskavad praktiliselt tuletada, valdavad paremini õigekirjutust; tunnevad arutleva kirjandi kirjutamise reegleid; on uurinud ja oskavad kirjutada endast, materjali esitleda; tunnevad rahvaluule liike teoreetiliselt ja praktiliselt...

Hindamine üles

Kõik tööd on võrdse kaaluga.
Kontrolltöö, tunnikontrolli hindamine:
90-100% - "5"
75- 90% - "4"
50- 74% - "3"
30- 49% - "2"
alla 30% - "1"
Etteütluse hindamine:
0-2 viga "5"
3-6 viga "4"
7-10 viga "3"
11-14 viga "2"
Kirjandite hindamine toimub riigieksamikirjandi hindamisjuhendi alusel.
Tervikteoste lugemise hindamisel arvestatakse teose sisu tundmist, analüüsioskust.

Konsultatsioon ja kontrolltööde järeltööd esmaspäeviti kell 15.00 ruumis 300.