Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel ja kirjandus: 9a, 9b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Heidi Truu

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Heidi.Truu@nooruse.edu.ee

Loodud: 1. november 2010. a. kell 19.31
Muudetud: 22. november 2010. a. kell 18.42

Õppeaasta: 2010/2011

Õppekava: Põhikooli õppekava, II veerand

Kestvus: 4 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli aineõpetus taotleb, et õpilane austab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat, arendab oma suulist ja kirjalikku väljendusoskust, omandab õigekirjaoskuse, õpib mõtestatult lugema ja kirjutame eri liike tekste, loeb eakohast väärtkirjandust, kujundab selle kaudu oma kõlbelisi tõekspidamisi, rikastab oma mõttemaailma, õpib hankima teavet erinevatest allikatest.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

I nädal 1-5 nov
1. Kokku- ja lahkukirjutamine sõltub täiendsõna vormist
2. Kokku- ja lahkukirjutamine sõltub põhisõnast
3. "Kõrboja peremees"
4. "Kõrboja peremees" sisutöö

II nädal 8- 12 nov
1. Kirjand
2. Kirjand
3. Piibel kui ütluste allikas
4. O.W.Masing - eestikeelsete aabitsate autor

III nädal15-18 nov
1. Teatriõpetus
2##########
3. #########
4. #########

IV nädal 22- 26 nov
1. Kokku- ja lahkukirjutamine sõltub kaastekstist
2. Kokku- ja lahkukirjutamine sõltub traditsioonist
3. Valm "Päts"
4. Laul O.W.Masingust, mehest, kes andis eesti keelde Õ tähe

V nädal 29 nov- 3 dets
1. Harjutav etteütlus
2. Etteütlus
3. K.J.Peterson "Kuu"
4. K.J. Peterson "Üks jutt Simoga"

VI nädal 6-10 dets
1. Sidekriips liitsõnades
2. Kokkuvõte kokku- ja lahkukirjutamisest
3. C.R.Jakobson "Raamatud"
4. C.R.Jakobson "Kass"

VII nädal 13-17 dets
1. Kordamine kontrolltööks
2. Kontrolltöö
3. Emakeel muutub areneb
4. Eestlane saab eestlaseks

VIII nädal 20-22 dets
1. Tagasiside kontrolltööst
2. Nuputamisülesandeid liitsõna kordamiseks
3. L. Kodula elu ja looming
4. ##################

IX nädal 10-14 jaanuar
1. Murded- kolmas sõnavara rikastamise viis
2. ################################
3. Tallinna ja Tartu laulupeod
4. Perioodi lõpetamine, tagasiside

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane tunneb kokku- ja lahkukirjutamise reegleid ja oskab neid kirjas kasutada, teab kümmet käsku ja püüab neid igapäevaelus rakendada, tutvub rahvusliku liikumise aegsete kirjanike loominguga.

Hindamine üles

Õpilane saab neli arvestuslikku hinnet ( raamatu sisutöö, kirjand, etteütlus, kontrolltöö), protsessihinded - kodu- ja klassitööd
Etteütlus
"5" 0-1 viga
"4" 2-3 viga
"3" 4-7 viga
"2" 8- 14 viga
"1" 15-

Kontrolltöö
"5" 100-90 %
"4" 89-70 %
"3" 69-50 %
"2" 49-25 %
"1" 24

Kirjand
"5" tekst vastab teemale, on isikupärane, mõtted esitatud selgelt, lausestus korrektne, ülesehitus loogiline ja liigendatud, 0-3 viga,
"4" tekst vastab teemale, mõtted esitatud selgelt, lausestus kohati ühekülgne, ülesehituses liigendusvigu, 4-8 viga
"3" tekst vastab teemale, on arusaadav, lausestusraskused, liigendusvead, 9-12 viga
"2" tekst on raskesti mõistetav, lause ja sõnavara algeline, ülesehitus ebaloogiline, üle 12 vea.
"1" tekst ei vasta teemale, palju vigu