0 kaarti!
Autor: Maret Laurson eesti keele ja kirjanduse õpetaja Kontakt: Maret.Laurson@nooruse.edu.ee |
Loodud: 31. oktoober 2010. a. kell 17.42
Muudetud: 16. jaanuar 2011. a. kell 17.31
Õppeaasta: 2010/2011
Õppekava: Põhikooli õppekava, II veerand
Kestvus: 4 tundi nädalas
Keel on rohkem kui kunagi varem muutunud inimese esmaseks tööriistaks, et elus paremini hakkama saada. Emakeele hea valdamine loob kindla vundamendi ja eeldused edasijõudmiseks kõikides õppeainetes. Täienevad teadmised häälikuõpetusest, käänamisest, pööramiset, sõnavarast; areneb funktsionaalse lugemise oskus, mitmesuguste tekstide loomisoskus, suuline väljendusoskus...
1. nädal
1. Kordame astmevaheldust
2. AV nõrgenev ja tugevnev tüvi käändsõnadel ja pöördsõnadel
3. Minu noorpõlve seiklusi. Kirjutame
4. Rahvaluule liikide kordamine
2. nädal
1. Veel astmevaheldusest
2. Astmevahelduse kordamine. Tunnikontroll
3. Rahvaluule liikide tundmine etteantud tekstide põhjal
4. Valmistume põhikooli teatriõhtuks. Teatrikunst. Näitekirjandus
3. nädal
1. Dramatiseerimine - mis see on?
2. Eesti teatri sünd või klassi lavastuses osalemine
3. M. Karusoo "Olen kolmeteistkümneaastane" osalistega lugemine või klassilavastuses osalemine.
4. Kuidas kirjutada retsensiooni?
4. nädal
1. Käändsõnaliikide kordamine
2. Ainsuse nimetav kääne
3. Retsensioonide kuulamine. Arutelu. Mis on kõne?
4. Õpime kõnet kirjutama
5. nädal
1. Ainsuse omastav kääne
2. Ainsuse omastavast käändest tuletatavad teised käänded
3. Kõnede esitamine
4. Valmistume loetud kirjandusteose analüüsiks
6. nädal
1. Ainsuse omastav annab mitmuse nimetava käände. Kuidas?
2. Ainsuse osastav kääne
3. Kirjandusteose analüüs
4. Mis on luule?
7. nädal
1. Mitmuse osastav ja mitmuse omastav
2. Mitmuse omastavast saadakse teised mitmuse käänded. Kuidas?
3. Luule keel ja vorm
4. Omaloomingulise luuletuse kirjutamine
8. nädal
1. Õpitud käänete kordamine
2. Jõuluteemalise luuletuse deklameerimine
3. Omaloomingu esitamine
4. Veerandi eelkokkuvõte
9. nädal
1. Muljeid talvepuhkusest. Vabakirjutus
2. Õpitud keeleteemade kordamine
3. Funktsionaalse lugemisülesande "Värvukeste bande terroriseerib tihaseid" lugemine, küsimustele vastamine
4. Eesti esimene linnutreenar. Arutelu
Õpilased tunnevad astmevahelduse mõistet ja ei jää astmevaheldusega praktilises keeles hätta; tunnevad käändsõnade liike;eesti keele käändeid ja oskavad käänata; tunnevad meie rahvaluule liike; oskavad koostada ja esitada kõnet; omandavad teadmisi näitekunstist; oskavad kirjutada retsensiooni kooli teatriõhtu lavastustele; teavad, mis on luule ja proovivad ise luulevormis kirjutada.
Kõik veerandi jooksul saadud hinded on võrdse kaaluga ja annavad veerandi kokkuvõtva hinde. Kõik tööd peavad olema tehtud. Õpilane
saab lisaabi konsultatsioonis kolmapäeviti 14. 45-15.00 või kokkuleppel õpetajaga.