Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Ühiskonnaõpetus: 9a, 9b, 9c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Tiiu Vöö

ajaloo- ja ühiskonnaõpetuse õpetaja

Loodud: 15. jaanuar 2012. a. kell 19.24
Muudetud: 23. jaanuar 2012. a. kell 09.39

Õppeaasta: 2011/2012

Õppekava: Põhikooli õppekava, III veerand

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

MIS ME TUNDIDE JOOKSUL TEEME?


I nädal 16.-20. 01
1.Kordamisküsimused 3.1-3.6. KORDAMISTUND (mõisted)
2.KORDAMISTUND 3.1-3.6 (seletavad küsimused)

I MÕISTED:
erakond ehk partei, parteiline pluralism, vasakpoolsed parteid, parempoolsed parteid, tsentriparteid, rohelised, ühiskondlik liikumine, ametiühingud, sotsiaaldialoog, streik, kodanikuühiskond, mittetulundusühing, sihtasutus, seltsing, kodanikualgatus, kohus, kohtumenetlus, tsiviilasi, kriminaalasi, hagi, hageja, kostja, süütuse presumtsioon, advokaat, prokurör, kohtunik, apellatsioon, inimõigused,
universaalsed õigused, poliitilised õigused, sotsiaalsed ja majanduslikud õigused, kultuurilised õigused, kodanik, kodanikkond, kodakondsus,
kodanikuõigused, kodakondsuseta isik, välismaalane, teabenõue, register, e-riik.

II SELETA:
1.Erakondade osa poliitikas
2.Võrdle parem-, vasak-,tsentri ja rohelisi erakondi (maailmavaade, maksud, riigi osa majanduses, suhtumine kultuuri, haridusse, tervishoidu, palgapoliitika, Eesti parteide jaotus maailmavaate alusel)
3.Ühiskondlikud liikumised ja nende osa sotsiaaldialoogis
Eesti ametiühingud, katusorganisatsioonid, suhted tööandjate ja valitsusega,
4.Mis on kodanikuosalus ja miks seda vaja on?
5.Kodanikuühenduste liigid ja nende osa Eestis?
6.Näited kodanikualgatusest (5)
7.Kuidas kodanikud saavad tugevdada demokraatiat oma riigis? (vähemalt 3 näidet-lahti kirjutada)
8.Mis on aus õigusemõistmine? miks, millal ja kuidas see kujunes?
9. Loetle:
a)korrakohase protsessi põhimõtted kohtueelses staadiumis
b)korrakohase protsessi põhimõtted kohtupidamisel
c)korrakohase protsessi reeglid kohtujärgsel perioodil
10.Inimõigused (3valdkonda) ja neid tagavad dokumendid
11.Kas ja kuidas rikutakse Eestis inimõigusi (leia ajakirjandusest 3 konkreetset juhtumit)
12.Kodanikud, nende osa riigis, kodanikuõigused
13.Eesti kodakondsus ja selle omandamise viisid
14.Kuidas on korraldatud välismaalaste elu ja töö Eestis?
15.Millist teavet vajab inimene riigilt või omavalitsuselt ja kuidas on võimalik seda hankida?
16.Millised on e-riigi eelised ja ohud?
17. Miks toimub rahvaloendus ja milleks kogutud andmeid kasutatakse?

II nädal 23.-27.01.
1.Kontrolltöö §3.1-§3.6
2. 4.1 Mitmesugused majandussüsteemid

III nädal 30.01-03.02.
1. 4.2. Turumajandus
2. 4.2. Konkurents

IV nädal 06.-10.02.
1. 4.3. Riigi ülesanded turumajanduses
2. 4.4 Eelarve kui planeerimise vahend

V nädal 13.-17.02.
1. 2012. a. Kuressaare linna ja KG eelarve-külalised
2. Minu isiklik eelarve (ühe kuu lõikes: tulud, kulud, defitsiit või ülejääk)

VI nädal 20.-24.02.
1. 4.5. Maksud
2. 4.6. Millele eelarve raha kulub?

VII nädal 27.02.-02.03.
1.Kordamistund 4.1-4.6. - mõisted
2.Kordamistund 4.1-4.6- seletavad küsimused

KORDAMISKÜSIMUSED 4.1-4.6 Lisan 27.02-ks

VIII nädal 05.-09.03.
1.Kontrolltöö 4.1-4.6
2. 5.1 Jõukus ja vaesus

IX nädal 12.-16.03.
1. 5.1 Jõukus ja vaesus-vabakirjutis ajakirjanduse baasil -200 sõna
2. Perioodi lõpetamine

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

MIKS ME SEDA AINET ÕPIME?
Et õpilane:
-tutvub keeruka ühiskonnasüsteemiga
-õpib tundma inimese ja ühiskonna keerukaid suhteid ja langetab põhjendatud otsuseid
-väärtustab dem. põhimõtteid, inimese- ja kodanikuõigusi, kujundab oma poliitilise kultuuri
-teadvustab seaduste vajalikkust ühiselu ja -tegevuse korraldamisel.
-mõistab seaduste täitmise vajalikkust
-õpib tundma Eesti Vabariigi seadusi
-0mandab eluks vajalikke majandusteadmisi ja- oskusi
- õpib tundma kehtivat maksusüsteemi

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

III veerandi lõpuk sõpilane
-tunneb erinevaid majandussüsteeme
-tunneb turumajanduse ja konkurentsi olemust
-mõistab riigi osa turumajanduse reguleerimisel
-saab aru eelarve koostamise põhimõtetest ja tulubaasist
-tunneb Eesti maksusüsteemi
-teab, millele Eesti Vabariik kulutab raha
-tutvub EV, Kuressaare ja KG 2012. a. eelarvega

Hindamine üles

1. Perioodi jooksul toimub 2 kontrolltööd.
Kontrolltöö hinne on kohustuslik ja puudutud või ebaõnnestunud KT tuleb järgi vastata 10 päeva jooksul pärast tööde kättesaamist.
Aja ja viisi (suuline, kirjalik) määrab õpetaja. Kui KT on tegemata või parandamata, on veerandihinne max. 3. Hinded vastavalt hindamisjuhendile:
90-100%- hinne 5
75-89%- hinne 4
50-74%- hinne 3
20-49%- hinne 2
0-19%- hinne 1
2. Ühe KT osakaal veerandihindest 30%, tunnihinded annavad kokku 40% veerandi hindest
3. Konsultatsioon kolmapäeval kell 15.30-16.30 klassis 409.