Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel ja kirjandus: 5a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Liivi Erlenbach

õpetaja

Kontakt: Liivi.Erlenbach@nooruse.edu.ee

Loodud: 26. oktoober 2011. a. kell 09.56
Muudetud: 26. oktoober 2011. a. kell 10.50

Õppeaasta: 2011/2012

Õppekava: Põhikooli õppekava, II veerand

Kestvus: 5 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Eesti keele hea oskus on eelduseks teiste õppeainete õppimiseks. Õpilased saavad teadmisi keeles ja kirjanduseses, saavad erinevaid lugemise, kirjutamise ja suhtlemise oskusi. Eesmärgiks rõhutada keeleoskuse olulist osa, kasvatada lugupidamist teiste rahvaste keeltesse ja kultuuri. Õpetada õpilasi kasutama erinevaid infokanaleid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

31.10 - 04.11
Sulghäälikute naabrid . Kordamine õ.lk.25. Etteütluse harjutamine.
H on tähtis. õ.lk.26, 27. Tv h.37. Etteütlus hindele.
H on tähtis. õ.lk.28, tv h. 38 - 40
Lugemiskontroll E.Raud ,,Killplased,,
Hingedepäev õ.lk.99 - 100
07. - 11.11
I ja j asukoht õ.lk.29, tv h. 41,42
I ja j asukoht õ.lk.30, tv h. 23. Etteütluse harjutamine.
Võõrsõnade õigekiri õ.lk. 31, tv h. 24
Tehiskeeled.Salakeeled. õ.lk.50 - 51
Mardipäev õ.lk.101 - 102
14. - 18.11
Võõrsõnade õigekiri õ.lk.32, tv h. 46 -47
Võõrsõnade kordamine , tv h. 48 - 49
Kas pall või ball? õ.lk.33, tv h. 50. Kontrollharjutus võõrsõnade peale.
Pan Kleksi akadeemia. õ.lk.52 - 56
Mis on rahvaluule? õ.lk.57 - 58, 63
21.- 25.11
Kas ball või ball? õ.lk.34, tv h. 51- 53
Etteõtluse harjutamine.
Kordamine kontrolltööks
Ise õ.lk.59 - 60
Kadripäev õ.lk.103
28.11 - 02.12
Kontrolltöö nr.3
Nimi, nimetus, pealkiri õ.lk.35 - 36, tv h. 54 - 55
Nimi, nimetus, pealkiri õ.lk.37, tv h. 56 - 59
Suust suhu ,põlvest põlve õ.lk.61 - 63
Õitsipoisi õnn õ.lk.64 - 66. Tunnikontroll ,,Rahvaluule,,
05. - 09.12
Nimi, nimetus, pealkiri õ.lk.37, tv h. 60 - 63
Nimi, nimetus, pealkiri . Etteütluse harjutamine.
Etteõtlus hindele.
Muinasjutud. õ.lk.67 - 68
Oakene õ.lk.69 -71.
12. - 16.12
Kordamine kontrolltööks
Kontrolltöö nr. 4
Kordamisharjutused - töölehe täitmine
Muistend, pajatus, naljand õ.lk.72 - 73
Nõo Karujärv. Jõululuuletused.
19. -22.12
Rahvalaulud õ.lk.77- 79
Jõulud ja näärid õ.lk.108 - 110
Vanaaegne jõuluõhtu
Jõulupäev
09. - 13.01
Vennad õ.lk.80 - 81
Vanasõnad õ.lk.82 - 83
Mõistatused. Kõnekäänud õ.lk.86 - 89
Kordamine ,,Muinasjutud, muistendid, naljandid, pajatused, rahvalaulud, vanasõnad, mõistatused, kõnekäänud,,
Sõnu saame muuta õ.lk.38 - 39

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilased teavad:
- h-ga ja h-ta sõnu
-i ja j õigekirja
-väärsõnu ja nende õigekirja
-millal kirjutada suur ja millal väike algustäht
-mis on rahvaluule
-rahvajuttude liike
-rahvalaulude liike
-vanasõnu, mõistatusi. kõnekäände
-rahvakalendri tähtpäevi ja nende tähtpäevade kombeid

Hindamine üles

Õpilane saab veerandi jooksul hinded 2 etteütluse, 2 kontrolltöö ja 2 kirjandusteose analüüsi eest, valikuliselt hinnatakse tv ja koduste ülesannete täitmist, jutustamist, lugemist, kava koostamist , teksti kokkuvõtte esitamist

LUGEMINE:
Lugemise eest pandav koondhinne õppeperioodi lõpuks väljendab õpilase teadmisi ja oskusi
1) Lugemises (õpitud ja tundmatu tekst,luuletuse esitamine)
2) Töös lugemispalaga (pala analüüsimine, tegelaste iseloomustamine, peamõtte esiletoomine, järelduste tegemine, kavastamine, jutustamine, töö sõnavaraga, loovad tööd lugemispala juurde)
3) Klassivälises lektüüri tundmises

Hinne"5" - vigadeta, ladus, teadlik ja ilmekas lugemine; õige, loogiline ja sõnavaralt õige jutustamine; õpilane oskab pealkirjastada teksti erinevaid osi
Hinne"4" - lugemises 1-2 viga, jutustamisel esineb mõningaid ebatäpsusi pala sisu edasiandmisel, puudusi sõnavalikus vms.; peast lugemisel vahetatakse sõnu, kuid parandatakse need ise
Hinne"3" - lugemisel esineb 3-5 viga, tempo aeglane; jutustamisel takerdutakse, jutustus lünklik, sõnavara vaene; luuletuse tekst ei ole kindlalt peas
Hinne"2" - lugemisel 6 või enam viga, ei saada aru loetust ega osata vastata küsimustele; jutustamisel ei suudeta edasi anda pala sisu; luuletuse tekst ei ole peas

KEELEÕPETUS
Kontrolletteütlustel hinne:
"5" - töö veatu
"4" - 1-3 ortograafia viga
"3" - 4-6 viga
"2" - 7-9 viga
"1" - vigu rohkem kui 9

Keelelistel kontrollharjutustel ja kontrolltöödel hinne:
"5" - 90-100% punktide üldarvust
"4" - 75-89%
"3" - 50-74%
"2" - 20-49%
"1" - 0-19%

KIRJATEHNIKA hindamisel võetakse arvesse
* õigete tähevormide kasutamist
* tähtede õiget seostamist
* teksti paigutust lehele (ridade täiskirjutamine, ühtlane kirjarida ja kallak, pealkirja paigutus ja esiletõstmine, kuupäeva kirjutamine, äärte jätmine, taandridade kasutamine jne.)
* kirjutatu puhtust
* ärakirja puhul õigekirja
Kirjutusvahend sinine või must tinten-pen (kogu vihik sama värviga!)

Eesti keele kokkuvõttev hinne iga õppeperioodi lõpus + koondhinne õppeaasta lõppedes. perioodi hindes . Töö ebaõnnestumise või koolist puudumise korral on õpilasel võimalus arvestuslik töö (kontrolltöö, etteütlus, töö klassivälise lugemise kohta) järele vastata 10 päeva jooksul pärast töö kätte saamist.

Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist või "1"-ga, kui veerandi lõpuks tööd järele ei vastata.

Konsultatsioon ja järelvastamine toimub kolmapäeviti ruumis 307 kell 14.00. - 15.00 või muul ajal kokkuleppel õpetajaga.
Antud lehekülg ja kogu selle sisu on © Kuressaare Gümnaasium 2011