Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 3b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Raina Tiidovee

klassiõpetaja

Kontakt: Raina.Tiidovee@nooruse.edu.ee

Loodud: 31. august 2021. a. kell 13.57
Muudetud: 13. september 2021. a. kell 14.37

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Põhikooli õppekava, I trimester

Kestvus: 6 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Eesti keele hea valdamine on eduka õppimise eeldus kõigis õppeainetes. Omandatakse keele- ja kirjandusteadmisi ning erinevaid lugemise, kirjutamise ja suhtlemise kogemusi.
I kooliastmes kujundatakse õpilaste teadmisi ja oskusi kolmes õppevaldkonnas: suuline keelekasutus (kuulamine, kõnelemine), lugemine ja kirjutamine. Suuline keelekasutus hõlmab eneseväljendust argiolukorras ning eakohase suulise teksti mõistmist ja edasiandmist. Lugemise õpetamisel kujundatakse oskust töötada tekstiga eakohaste juhiste alusel. Kirjutamise õpetusega kujundatakse õigekirjaoskus õpitud keelendite piires ja suutlikkus end eesmärgipäraselt kirjalikult väljendada.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal
L Kähku kooli lk 7, Tere jälle! lk 10, September TV lk 6, Johannese esimene koolipäev lk 120-121; Kool saja aasta pärast lk 14-15
KÕ: Suur algustäht nimedes. Jutt. Lause. Suur lause algustäht. Lauseskeemi koostamine. TV lk 4-7

2. nädal
L: Kummikeks, kummikeks lk 16-17, Paula jäi kooli hiljaks lk 20- 21, Lõvi Lõrr ja jänes Jass TV lk 15
KÕ: Käekirja analüüs. Täishääliku pikkus sõnas. Laiendamata ja laiendatud lihtlause.Liitsõna. TV lk 8-15.
Iseseisev töö nr 1

3. nädal
L:, Kuidas tekkis sepikoda lk 24, Pinalis lk 26, Huvitavat pliiatsi ajaloost lk 27, Kuninganna Ann läheb kunstikooli lk 28-29; Luiskamine lk 30
KÕ: Lausete laiendamine, Koma lauses sidesõnade ees ja loetelus. Riimuvad sõnad. TV lk 16- 21. Etteütlus

4. nädal
L: , Eesti Lastekirjanduse Keskus lk 31, Raamatukogus. Raamatukoi lk 32-33, Samueli võlupadi lk 34-35, Küsimärgi küsimus lk 36; Sügisel lk 38, Jutujärg lk 39, Siis, kui telerit veel polnud lk 40
KÕ: Täis- ja kaashääliku pikkus sõnas. Lause lõpumärk. TV lk 22-24 Iseseisev töö nr 2

5. nädal
L: , Isa, loe muinasjuttu lk 41, Metsavanad lk 42-45; Kust uba endale musta joone sai? lk 47, Printsess herneteral lk 48-49; Punanokakese muinasjutt l
KÕ: Lauselõpumärk. Asesõna lauses. Küsimuste koostamine.TV lk 25- 33. Etteütlus

6. nädal
L: , Vahva rätsep lk 52-54; Mis meile hirmu teeb? Mis me hirmu peletab? lk 58-59, Noorpagana asjad lk 60, Muinaslood ja pärislood lk 61, Viplala lk 62-63
KÕ: KORDAMINE: suur algustäht, täis- ja kaashääliku pikkus,
lauselõpumärk, asesõnad, liitsõna. TV lk 34- 39. Iseseisev töö nr 3

7. nädal
L: , Ema, jutusta veel ainult üks anekdoot lk 64-65; Kuidas sünnivad padjad? lk 66-68, Unenägude seletaja lk 69, Kui karu tahtis magada lk 70, Mesikäpa uni kestab viis kuud lk 71;
KÕ: Sõnade rühmitamine Õ lk 56- 57, TV lk 40- 51. Etteütlus.

8. nädal
* Kui karu tahtis magada lk 70, Tegusõna lõpud õ lk 72, tv lk 51- 53.
*Mesikäpa uni kestab viis kuud lk 71; Tegusõna lõpud õ lk 73, tv lk 49 Iseseisev töö nr 4

VAHEAEG

10. nädal
ISAD JA LIIKLUS
*Valgusfoo.Tramm lk 74,75; Asesõna - tegusõna. Loetelu tv lk 54
*Tumeroheline auto ei kuula sõna lk 76,Väljendid tv.lk.54 h 7
*Kollane aotopõrnikas aitab hädalisi lk.77; tv.lk 55/
Iseseisev töö nr 6

11. nädal
*Alaril on paha tuju lk.78; tv.lk.56/ KT I v
*Velosipeedidest arvati lk.79,Skeem tv.lk.57 - 59,
*Supermees lk.80/Liitsõnad tv.lk.60,
*Nukker isadepäev lk.83/Kaashäälikuühend ;tv.lk.61
*Meie issid. Nali habemega lk.84,tv.lk.62 sõnaliigid(kordamine)
Etteütlus

12. nädal
*Õpetaja mardiõhtu lk.128/ EÜ -asesõnad, tegusõnad
*Karumürad lk.85;/ Kuulamisülesanne.
*Tegusõna - olevik, minevik lk.86, tv.lk.64,
*Tegusõna jaatav ja eitav kõne olevikus ning minevikus lk 87, tv lk 65
*Enne töö, siis lõbu (lug olevikus ja minevikus)./ Kõik üksteist me vajame tv lk 66
Iseseisev töö nr 7

13. nädal
*"Kõik üksteist me vajame" tv lk66 h 6 , 7, 8 Täishääliku pikkus
* Osturalli lk 88 - 90 tv lk 70 h 14Reklaami koostamine
* "Nimi müüb" lk 91Tv lk 69 h 12, lk 69 h 13, lk 67 h 9, 10.
* "Hiiglased" lk 93, samatähenduslikud sõnad tv lk 72 h 16
* "intervjuu päkapikuga" lk 94 - 95 Paaristöö tv lk 74 h 19, lk 75 h 20
Etteütlus

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

I trimester
Lugemine ja suuline eneseväljendus:
- suudad eakohast teksti lugeda ja kuulata, toimida sõnumi ja juhendi järgi
- oskad vastata küsimustele, kasutades sobivalt täislauseid ning lühivastuseid
- jutustad loetust pildiseeria, tugisõnade, märksõnaskeemi või küsimuste toel
- mõistad lihtsat plaani, tabelit, diagrammi, kaarti
- tead loetud lasteraamatute sisu, oskad nimetada lastekirjanikke
Keeleõpetus:
- oskad veatult kirja panna häälikute pikkust, häälikuühendeid, õpitud käändelõppe, lihtsamaid võõrsõnu
- kasutad suurt algustähte ja lause lõpumärki õpitud keelereeglite kohaselt
- tead peast võõrtähtedega tähestikku, kasutad lihtsamat sõnastikku ja koostad loendeid tähestikujärjestuses
- silbitad ja poolitad õigesti
- kirjutad eakohast teksti etteütlemise järgi veatult
Kirjatehnika:
- kasutad kirjutamisel õigeid tähekujusid ja - seoseid
- kirjutad puhtalt, loetavalt ja ühtlase kirjareaga
- paigutad teksti korrektselt paberile ning vormistad vihiku ja õpilaspäeviku nõuetekohaselt
- teed tahvlilt ja õpikust ärakirja veatult

Hindamine üles

3. klassi õpilaste teadmistele ja oskustele antakse sõnalisi hinnanguid. Hinnagud kajastuvad Stuudiumis. Sõnaliste hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele. Hinnang on õpilase positiivse enesehinnangu kujunemise aluseks.

Trimestri lõpus hinnatavad osaoskused:
* Eakohase teksti lugemine, teksti sisu mõistmine ja küsimustele vastamine.
* Teksti kuulamine ja juhendi järgi tegutsemine.
* Suure algustähe ja õpitud kirjavahemärkide kasutamine.
* Etteütluse kirjutamine.
* Puhtalt, loetava ja ühtlase kirjareaga kirjutamine.

Konsultatsiooniaeg teisipäeviti kell 13.00- 13.45 ruumis 106.