Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 7_grupp prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Heidi Truu

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Heidi.Truu@nooruse.edu.ee

Loodud: 26. august 2021. a. kell 10.22
Muudetud: 26. august 2021. a. kell 10.33

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Põhikooli õppekava, I trimester

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

•austab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat;
•arendab kriitilist mõtlemist ja analüüsioskust;
•väärtustab head keeleoskust eneseväljendus- ja suhtlusvahendina;
•arendab oma suulist ja kirjalikku väljendusoskust, omandab õigekirjaoskuse;
•õpib mõtestatult lugema ja kirjutama eri liiki tekste;
•loeb eakohast väärtkirjandust, kujundab selle kaudu oma kõlbelisi tõekspidamisi, rikastab oma mõttemaailma;
•arendab kirjanduse mõistmist, kujutlusvõimet, loovust ja kunstimaitset;
•huvitub ilukirjandusest ja paikkonna kultuurist;
•õpib hankima teavet erinevatest allikatest; harjub kasutama sõnaraamatuid ja käsiraamatuid

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal 2.- 3. sept
1. Kokkulepped uueks õppeaastaks. sõnadeta saab ka suhelda TV h 1-7
2. nädal 6.-10.. sept
1. Sõna ja tähendus. Murded ja sünonüümid TV h 8-14
2. murded ja sünonüümid TV h 8-14
3. nädal 13.-17.. sept
1.Kõnekeel ja kirjakeel TV 15-17
2.Kiri ja kuulutus. kirja kirjutamine TV h 18-23
4. nädal 20.-24. sept
1. kuulutus kuulutuse kirjutamine TV h 18-23
2. Tervisespordipäev
5. nädal 27. sept- 1. okt
1. Sõnaliigid. Sõnade liigitamine TV h 24-30
2. Pöördsõnad. Lühijutu kirjutamine
6. nädal 4.-8. okt
1. Käändsõnad TV h31-45
2. Muutumatud sõnad Sõnaliikide määramine - tunnikontroll
7. nädal 11.-15. okt
1. Kirjeldus ja iseloomustus TV h 46-49
2. kirjeldus, kirjelduse kirjutamine
8. nädal 25.okt-29. okt
1. Iseloomustus TV h 50-51
2. Iseloomustus, iseloomustuse kirjutamine
9. nädal 1.-5. nov
1. Häälikud, silp ja välde TV 52-60
2. Häälikud, silp ja välde
10. nädal 8.-12. nov
1. Sõna ja välde TV h 61-69
2. Sõna ja välde TV h 61-69 - tunnikontroll silpide ja välte määramine
11. nädal 15.-219 nov
1. Astmevahelduse kordamine
2. Trimestri lõpetamine

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane oskab märgata suulisele suhtlusele omaseid väljendusvahendeid, oskab leida sõnaraamatust vajalikku teavet. Oskab kirjutada ja vormistada kirja, kuulutust. Tunneb sõnaliike, oskab kirjutada kirjeldust, iseloomustust. Teab häälikute liike ja välte määramise põhimõtteid.

Hindamine üles

Õpilase veerandi hinne kujuneb
1.tunnikontrollid
2. kodu- ja tunnitöödest,
3. etteütlus
4. loovtööd
Hinded on kõik võrdse osakaaluga

Tunnikontroll:
"5" 100-90%
"4" 89-75%
"3" 74-50%
"2" 49-25%
"1" 24-
Kirjalike tööde hindamisel lähtutakse põhikooli lõpueksami hindamisjuhendist, mida kohandatakse vastavalt töö laadile (s.h pikkusele):
"5" Tekst vastab teemale, on üldistusjõuline ja isikupärane, sõnavara ulatuslik ja mitmekülgne, on liigendatud tervik, ülesehitus loogiline, 0-4 õigekirjaviga.
"4" Tekst vastab teemale, mõtted on esitatud selgelt, sõnavara ja lausestus ühekülgsed, ülesehitus on loogiline, kuid esineb liigendusvigu, 5-7 õigekirjaviga.
"3" Tekst vastab teemale, kuid on üldsõnaline, mõtted esitatud arusaadavalt, sõnavara ühekülgne, esineb lausestusraskusi, ülesehituses vastuolud, 8-10 õigekirjaviga
"2" Tekst vastab üldjoontes teemale, kuid mõtted on kohati seosetud ja ebaselged, sõnavara ja lausestus on algelised, teksti ülesehituses on vastuolud, puudub mõni tekstiosa.
"1" Tekst ei vasta teemale.

Etteütlus
"5" töö veatu või kaks kergemat viga
"4" 3-5 viga
"3" 6-8 viga
"2" 9 12 viga
"1" 13 ja enam vigu