Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 8_grupp prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Heidi Truu

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Heidi.Truu@nooruse.edu.ee

Loodud: 15. märts 2021. a. kell 13.41
Muudetud: 10. märts 2022. a. kell 12.02

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Põhikooli õppekava, III trimester

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Eesti keele õpetus taotleb, et õpilane
* austab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat;
* arendab kriitilist mõtlemist ja analüüsioskust;
* väärtustab head keeleoskust eneseväljendus- ja suhtlusvahendina;
* arendab suulist ja kirjalikku väljendusoskust;
* arendab kirjutamisoskust;
* orienteerub tekstiliikides;
* õpib kirjutama eri liiki tekste;
* oskab hankida teavet erinevatest allikatest: harjub kasutama sõnaraamatuid, teatmeteoseid, käsiraamatuid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal 14.-18. märts
1. Lisand tv h 90-93
2. Kordame koondlause ja lisandi kirjavahemärke
2.nädal 21.-25. märts
1. Tunnikontroll - koondlause ja lisandi kirjavahemärgid. tekstiliigid õpiku ptk 22
2. Tekstiliigid -Mis on tekst ja kuidas tekste liigitada Tv harj 94-97
3. nädal 28. märts- 1. aprill
1. Teabetekstid ja teabetekstide keelekasutus tv harj 98-101
2. Juhend tv harj 109-111
4. nädal 4.-8. aprill
1. Juhendi kirjutamine
2. Liitlause mõiste tv II h 1-5
5. nädal 11- 14. aprill
1. Rindlause tv harj 6-13
2. Rindlause

6. nädal18.-22. aprill
1. Põimlause
2. Põimlause tv h 14-23
VAHEAEG
7. nädal 2.-6. mai
1. Põimlause õigekeelsus
2. Liitlause kordamine tv harj 24-31
8. nädal 9.- 13. mai
1. Lauselühendi mõiste ja õigekeelsus tv h 45-50
2. Lauselühendi mõiste ja õigekeelsus
9. nädal 16- 20. mai
1. Otsekõne ja üte tv h 51-54
2. Otsekõnest kaudkõne, kordamine tunnikontrolliks
10. nädal 23.-27. mai
1. Alusteksti järgi kirjutamine tv h 58-62
2. Kirjand
11. nädal 30. mai- 3. juuni
1. kordamine
2. Kokkuvõte õppeaastast

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane oskab kirjavahemärgistada,koond-, rind- ja põimlauset. Samuti oskab kirjavahemärgistada lisandi . otsekõne. ütte ja lauselühendiga lauseid. Tunneb teabetekste, oskab alusteksti põhjal kirjutada.

Hindamine üles

Õpilane saab veerandi jooksul vähemalt viis hinnet:
1. Etteütlus
2. Tunnikontroll
3. Kirjand
4.Lisaks tunni- ja kodutööd

Tunnikontrolli hindamisel on aluseks punktisüsteem:
90-100% hinne "5"
75-89% hinne "4"
50-74% hinne "3"
20-49% hinne "2"
... 19% hinne "1"

Etteütluse hindamisel on aluseks vigade arv:
5" - 0-2 viga
"4" - 3-5 viga
"3" - 6-8 viga
"2" - 9-11 viga
"1" - vigu rohkem kui 11

Kirjand:
"5" Tekst vastab teemale, on üldistusjõuline ja isikupärane, sünavara ulatuslik ja mitmekülgne, on liigendatud tervik, ülesehitus loogiline, 0-4 kirjaviga
"4" Tekst vastab teemale, mõtted on esitatud selgelt, sõnavara ja lausestus ühekülgsed, ülesehitus loogiline, kuid esineb liigendusvigu, 5-7 õigekirjaviga
"3" Tekst vastab teemale, kuid on üldsõnaline, mõtted on esitatud arusaadavalt, sõnavara ühekülgne, esineb lausestusraskusi, ülesehituses on vastuolud, 8-10 õigekirjaviga
"2" Tekst vastab üldjoontes teemale, kuid mõtted on kohati seosetud ja ebaselged, sõnavara ja lausestus algelised, teksti ülesehituses on vastuolud, puudub mõni teksti osa
"1" Tekst ei vasta teemale

Konsultatsioon toimub neljapäeviti kell 15.00-16.00 ruumis 300. Järelvastamine toimub kokkuleppel õpetajaga, järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse.