Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 1a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Reelia Kolk

klassiõpetaja

Loodud: 8. jaanuar 2021. a. kell 09.49
Muudetud: 10. jaanuar 2021. a. kell 19.13

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 7 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Eesti keele hea valdamine on eduka õppimise eeldus kõigis õppeainetes. Omandatakse keele- ja kirjandusteadmisi ning erinevaid lugemise, kirjutamise ja suhtlemise kogemusi.
I kooliastmes kujundatakse õpilaste teadmisi ja oskusi kolmes õppevaldkonnas: suuline keelekasutus (kuulamine, kõnelemine), lugemine ja kirjutamine. Suuline keelekasutus hõlmab eneseväljendust argiolukorras ning eakohase suulise teksti mõistmist ja edasiandmist. Lugemise õpetamisel kujundatakse oskust töötada tekstiga eakohaste juhiste alusel. Kirjutamise õpetusega kujundatakse õigekirjaoskus õpitud keelendite piires ja suutlikkus end eesmärgipäraselt kirjalikult väljendada.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

VAHEAEG

11.-15.01
- Talv see tuli lk 5-9 Tv lk 1, 2, 3.
- Tegelaste mõistatamine lk 10, 11 Tv lk 5 h 1
- Aastalaul lk 13 Tv lk 5 h 2
- Neli soovi lk 14 Tv lk 6

18.-22.01
- Kuidas tekkisid aastaajad? lk 18-21 Tv lk 7 h 1
- Lumi lk 22 Tv lk 9
- Pildiseeria talvemängudest lk 26 - 27 Tv lk 60 h 1
- Luuletused talvest

25.-29.01
-Loomade talvekorter Õ lk 28 - 29 Tv lk 10 h 1
-Metsloomi aitamas Õ lk 30 - 31 Tv lk 60 h 2
-Ära karu uksele koputa Õ lk 33 Tv lk 11 h 1
-Karu talvelaul Õ lk 35 Tv lk 11 h 3
-Tahvliteksti koostamine

01.-5.02
-Elasid kord Õ lk 37
-Nädalaplaan Õ lk 38-39, tv lk 12
-Juki jutt Õ lk 40 Tv lk 13 Mida teeb?
-Päevaplaan Õ lk 42 Tv lk 14
-Tagurpidi jutt Õ lk 43 Tv lk 62 Mida teevad? -vad

08.-12.02 (sõbrapäev 14)
-Koolitee Õ lk 44 - 45 Tv lk 15,(63)
-Kolikook Õ lk 46 - 47 Tv lk 16 h 1, 2
-(Tahvliteksti koostamine) Õ lk 49 Tv lk 17,(18)
-Iia ja Hipp Õ lk 51 Tv lk 19 h 1 ( lk 64)
-Kandilised sõnad Õ lk 53 Tv lk 19 h 2, 65 h 1

15.-19.02 ( vastlapäev 16)
-Kaklus Õ lk 54 Tv lk 20 h 1,2, 65 h 2
-Kuidas sõpra rõõmustada Õ lk 56 - 57 Tv lk 20, h 3, 66
-Sõber Õ lk 59 Tv lk 21
-Vastlapäev Õ lk 66 - 67
-Talvine kodumaa Õ lk 69

Vaheag 22-28.02

01.- 05.03
Juki arvutab õuntega Õ lk 60 - 61 Tv lk 22
-Kõige toredam tund Õ lk 62-63,
-Üks või mitu, Õ 64 Tv lk 23
-Meie kodumaa on Eesti õ lk 68 Tv lk 24, lk 69 h 2

08.-12.03
- Kata on korrapidaja lk 72-73; tv lk 26 h 1
- Klassist klassi lk 74-75; tv lk 27 h 1
- Koolist koju lk 76-77; tv lk 28 h 1
- Tahvliteksti koostamine

15.-19.03
- Kus häda kõige suurem, .... lk 78-79; tv lk 71 h 1
- Vares Vaak satub kimbatusse lk 80-81; tv lk 29 h 1,2; lk 71 h 1.
- Suluta kaashääliku pikkus lk 82-82; tv lk 30 h 1,2,; lk 72 h 1
- Kui kurgil jäi kurk haigeks lk 86-87; tv lk 32 h 2; lk 73 h 1, (2)

22- 26.03
- Aadama ja Anna linnasõit lk 88-89; tv lk 33
- Onu juures lk 90 -91; tv lk 73 h 3
- Raamatukogus lk 92-93; tv lk 34 h 2, 3
- Oma lemmiku raamatu tutvustamine

29. - 2.04
- Krõll lk 95 ; tv lk 35 h 1;
-Tahvliteksti koostamine
- Sipsiku sünd Õ lk 96-97, tv lk 35 h 2,3
- Lühinäidendid Aidas. Kass kala lk 99
- Aprill. Naer on terviseks 104-105; tv lk 38 h 2

5.- 9.04
- Kevade tulek. Viis lumememme lk 102-103; tv lk 37, lk 75 h 3
- Tahvliteksti koostamine
- Printsess Kribuliin lk 106; tv lk 39
- Lihavõttejänes lk 108; tv lk 40

12. - 16.04
- Kevad lk 110; tv lk 84 h 2
-Tegemised aias, jutsutamine lk 111
- Elekter läks ära lk 112; tv lk 42 h 2
- Uudu ja Tiit lk 113-114; tv lk 43 h 3
- Tahvliteksti koostamine (õppemäng lk 115)

VAHEAG 19. - 25. aprill

26.- 30.04
- Kata õnnetus lk 116-117; tv lk 44 , lk 78
- Kägu ja tigu, kägu ja tibu lk 118
-Sulghääliku pikkus, sõnade moodustustamine
- Mõistatused lk 119; tv 45 h 1
- Aadama ja Anna kodu lk 120; tv lk 45 h 2, 3, lk 84 h 3

3.05 - 7.05
- Minu kodu, arutelu lk 121
- Televiisorit on kerge koristada lk 122; tv lk 46, lk 84 h 4
- Tahvliteksti koostamine; tv lk 47 h 2
Lisajutt “Meie kodu”


10- 14.05
- Kui ma oleksin suur lk 124 - 125; tv lk 47 h 1
-Peened prouad (tüdrukutele), Varandus (poistele) lk 126-127; tv lk 79
- Lugu, kes otsis lugejat lk 128; tv lk 48 h 1; lk 48 h 2-4
- Siili turtsumine. Jänese hüppamine lk 129
- Kolm põrsakest lk 130-131

17. - 21.05
- Hunt ja seitse kitsetalle Õ lk 132-133
- Punamütsike Õ lk 134, tv lk 49, h 1,2
- Ema läks teatrisse Õ lk 135
- Mure Õ lk 136-137, tv lk 50 h 1
-Tahvliteksti koostamine

24. - 28.05
- Riina ema tass Õ lk 138
- Täpid Õ lk 139
- Suurpuhastus Õ lk 140-141, tv lk 51 h 1, 2
- Kõige ilusam. Emadepäev Õ lk 142-143, tv lk 52 h1
- Tahvliteksti koostamine

31. - 04.06
- Parem või pahem. Üks õige paar. Õ lk 144-145
- Tahvliteksti koostamine.
- Ilusad ilmad. Suvi, suvi. Õ lk 146-147.
- Kooliaed Õ lk 148
- Kevadpidu on tulemas Õ lk 149-150.

7.06- 11.06
- Kooliaasta lõpeb Õ 158
Hinded välja

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Lugemine ja suuline eneseväljendus:
* Loeb õpitud teksti ladusalt ja veatult
* Saab loetust aru, oskad vastata küsimustele
* Suudab eakohast teksti kuulata
* Oskab end väljendada arusaadavalt
* Toimib õpetaja ja kaaslase suulise juhendi järgi

Kirjatehnika:
* Oskab kirjutada õpitud väikesi kirjatähti
* Oskab õpitud väikesi kirjatähti õigesti seostada
* Oskab kirjutada suuri kirjatähti
* Oskab tööd vormistada puhtalt ja loetavalt

Keeleõpetus:
* Oskab kirjutada lühemaid sõnu veatult
* Kirjutab õigesti mitmuse tunnust -d ning pöördelõppe -b ja -vad
* Teab, et lause alguses, inimeste, loomade, oma kodukoha nimes kasutatakse suurt algustähte
* Kirjutab õigesti oma nime
* Teab, et lause lõpeb punktiga

Hindamine üles

1. klassi õpilaste teadmistele ja oskustele antakse sõnalisi hinnanguid. Hinnangud kajastuvad õpilaspäevikus ja/või kirjalikul tööl. Sõnaliste hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele. Hinnang on õpilase positiivse enesehinnangu kujunemise aluseks.
Õpetajal on õigus valida kas kirjaliku või suulise sõnalise hinnangu andmise vahel. Kõik hinnangud ei pea kajastuma e-koolis. Paljud tagasisided-hinnangud kajastuvad vaid õpilaspäevikus või õpilase töölehel/ töövihikus/vihikus.

Hindamisele tulevad osaoskused:
Loed õpitud teksti ladusalt ja veatult.
Saad loetust aru, oskad vastata küsimustele.
Oskad kirjutada kasutades õigeid tähekujusid ja -seoseid.
Tead häälikurühmi (täishäälik, kaashäälik, sulghäälik).
Kirjutad õigesti pöördelõppe -b ja -vad.
Kirjutad õigesti mitmuse tunnust -d.

Oskuse saavutatuse lühendid ülekooliliselt 1. kooliastme KLASSITUNNISTUSEL:
T – teab, oskab, rakendab, teeb, sooritab, mõistab
P – peab harjutama, treenima (midagi on veel vajaka)
O – oskus omandamata

* E-kooli tunnistusel kasutatakse tähti ehk lühendeid ja need on kogu kooliastmele ühesugused. Tagasiside ei sisalda emotsioone, vaid teavitab iga konkreetse oskuse omandatust.
* eKoolis kasutusel tähed KH (kujundav hindamine), millele järgneb sõnaline selgitus, milline on osaoskuse saavutus.


Konsultatsiooniaeg kell 13.00-13.45 ruumis 109