Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 5_grupp prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Maret Laurson

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Maret.Laurson@nooruse.edu.ee

Loodud: 6. detsember 2020. a. kell 15.23
Muudetud: 6. detsember 2020. a. kell 15.41

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Põhikooli õppekava, II trimester

Kestvus: 3 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli aineõpetus taotleb, et õpilane:
•austab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat;
•arendab kriitilist mõtlemist ja analüüsioskust;
•väärtustab head keeleoskust eneseväljendus- ja suhtlusvahendina;
•arendab oma suulist ja kirjalikku väljendusoskust, omandab õigekirjaoskuse;
•õpib mõtestatult lugema ja kirjutama eri liiki tekste;
•loeb eakohast väärtkirjandust, kujundab selle kaudu oma kõlbelisi tõekspidamisi, rikastab oma mõttemaailma;
•arendab kirjanduse mõistmist, kujutlusvõimet, loovust ja kunstimaitset;
•huvitub ilukirjandusest ja paikkonna kultuurist;

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

30.11-04.12
Kohanimed. Õ lk 54, 55, tv lk 45-47
Igal kohal on oma lugu. Õ lk 55 h 119-120
Igal kohal on oma lugu .Tv lk 47 h 99

07.-12.12
Pealkirjad. Õ lk 58, 59, tv lk 50-53
Üritused ja ajaloosündmused. Õ lk 56, 57; tv lk 48-49
Harjutav EÜ

14.-22.12
Kokkuvõte (õ lk 74, tv lk 66, 67). Kordamine.
KONTROLLTÖÖ nr 3 (algustäht, kirjavahemärgid lauses)
KT vigade analüüs. ETTEÜTLUS (häälikupikkus, häälikuühend, algustäht, kirjavahemärgid)
Kordamine. Tv lk 68 eneseanalüüsi tabel

KOOLIVAHEAEG

11.-15.01
KIRJELDAMINE. 14 KÄÄNET
Sissejuhatus- Õ lk 75, kõnekäändude ja vanasõnade tähenduse selgitamine; fakt ja arvamuses.
Sõnu saame muuta (Õ lk 76–79, tv II osa harj 1–7), sõnade liigitamine muutmisviisi ja tähenduse järgi
Lähemalt käändsõnadest (Õ lk 80–81, tv II harj 8–15). Kuulutus, reklaam.

18.-22.01
Kirjeldamine, kirjelduse ülesehitus; Õ lk 82–84, tv harj 16–18
Esemete, olendite, inimeste kirjeldamine. Õ lk 84-85

25.-29.01
Elamuslik / asjalik ja täpne kirjeldamine. Kirjeldus (ilukirjanduses, teabetekstis), mängu kirjeldus (TV lk 11-12, õ lk 82–84)
Asjalik ja elamuslik kirjeldus (tv lk 12 harj 16–21). Mangu mängimine kirjelduse järgi. Mängu kirjelduse, reeglite koostamine (õ lk 84 h 159)
Kokkuvõte, tv lk 14–15. Kordamine ja harjutamine kontrolltööks. Tv enese-analüüsitabel „Sõnaliigid. Kirjeldamine” (Tv lk 60)

01.-05.02
KT nr 4 (käändsõnad (nimi-, omadus, arv- ja asesõnad), pöördsõnad (tegusõnad) ja muutumatud sõnad; kirjeldamine)
Käänamine. Ainsus ja mitmus. Õ lk 88–91, tv lk 16-17 harj 22–28
Nimetav, omastav, osastav. Õ lk 92–95, tv lk 18-19 harj 29–34.

08.-12.02
Nimetav, omastav, osastav. Õ lk 92–95, tv lk 20-21harj 35–38. Saatetutvustuse kirjutamine: õ ül 179
Kohakäänded (sisekohakäänded, väliskohakäänded). Õ lk 96–99, tv lk 22-23 harj 39–43. ÕS-i kohanimevalimikust õige vormi leidmine, kohanimede käänamine.
Kohakäänded (sisekohakäänded, väliskohakäänded). Õ lk 96–99, tv lk 24-25 harj 44-46.

15.-19,02
Saav, rajav, olev, ilma- ja kaasaütlev. Õ lk 100–105, tv lk 26-27 harj 47–52
Saav, rajav, olev, ilma- ja kaasaütlev. Õ lk 100–105. Kordamine: käänded, käänamine
Kordamine ja harjutamine kontrolltööks, Tv lk 28-29. Tv eneseanalüüsitabel „14 käänet” (Tv lk 60)
VAHEAEG
01.-05.03
KT nr 5 (arv (ainsus/mitmus) ja käänded (+ käänete küsimused), sõnapaari käänamine 14 käändes; sõiduplaani lugemise oskus)
KT analüüs
08.-12.03
Kokkuvõte. Õ ül 194 (dialoogi koostamine) ja lk 106. KT vigade analüüs
LAUSEST ARUTLUSENI. Suhtlemine. Suhtlemiseks kasutame lauseid (Õ lk 107,108, Tv lk 30-31)
Mida väljendame lausega? Lauseliigid, Õ lk 109–113, tv lk 32-33 harj 57–60. Teksti liigendamine lauseteks, õige lõpumärk. Kokkuvõte II trimestrist.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane
1) leiab koos partneri või rühmaga vastused lihtsamatele probleemülesannetele, kasutades olukorrale vastavalt kas suulist või kirjalikku keelevormi;
2) esitab kuuldu ja loetu kohta küsimusi ning annab hinnanguid;
4) loeb ja mõistab eakohaseid õpi- ja elutarbelisi ning huvivaldkondade tekste;
5) tunneb kirjutamise põhietappe;
6) jutustab, kirjeldab ning arutleb suuliselt ja kirjalikult, vormistab kirjalikud tekstid korrektselt;
7) avaldab viisakalt ning olukorrale vastavalt oma arvamust ja seisukohta sündmuse, nähtuse või teksti kohta nii suulises kui ka kirjalikus vormis;
8) tunneb eesti keele häälikusüsteemi, sõnaliikide tüüpjuhte ja lihtvormide kasutust ning järgib eesti õigekirja aluseid ja õpitud põhireegleid;
9) moodustab ning kirjavahemärgistab lihtlauseid, sh koondlauseid ja lihtsamaid liitlauseid;
10) kontrollib õigekeelsussõnaraamatust sõna tähendust ja õigekirja;
11) rakendab omandatud keeleteadmisi tekstiloomes ning tekste analüüsides ja hinnates.
Õpitulemused
Õpilane
1) suhtleb eesmärgipäraselt ning valib kontekstile vastava suhtluskanali;
2) oskab teha kuuldust ja loetust kokkuvõtet ning anda hinnangut nii suuliselt kui ka kirjalikult;
3) tunneb õpitud tekstiliike ning oskab õpi- ja elutarbelisi tekste eesmärgipäraselt kasutada;
4) oskab luua õppetööks ja eluks vajalikke tekste ning neid korrektselt vormistada;
5) tunneb esinemise ettevalmistuse ja kirjutamise põhietappe ning oskab neid rakendada;
6) tunneb eesti õigekirja aluseid ja põhireegleid;
7) oskab kasutada ÕSi ja teisi õigekeelsusallikaid.

Hindamine üles

Eesti keele kokkuvõttev hinne iga trimestri lõpus ja koondhinne õppeaasta lõppedes.
Õpilane saab eesti keeles trimestri jooksul hinded kontrollharjutuste, etteütluste ja kontrolltöö eest, valikuliselt hinnatakse tv ja koduste ülesannete täitmist.
1) hinne "5" - saavutatud õpitulemused vastavad õpilase taotletavatele õpitulemustele täiel määral ja ületavad neid;
2) hinne "4" - saavutatud õpitulemused vastavad üldiselt õpilase õppe aluseks olevatele taotletavatele õpitulemustele;
3) hinne "3" - saavutatud õpitulemused võimaldavad õpilasel edasi õppida või kooli lõpetada ilma, et tal tekiks olulisi raskusi hakkamasaamisel edasisel õppimisel või edasises elus;
4) hinne "2" - õpilase areng õpitulemuste osas on toimunud, aga ei võimalda oluliste raskusteta hakkamasaamist edasisel õppimisel või edasises elus;
5) hinne "1" - saavutatud õpitulemused ei võimalda oluliste raskusteta hakkamasaamist edasisel õppimisel või edasises elus ning kui õpilase areng nende õpitulemuste osas puudub.

Kontrolletteütluse hinne:
"5" - töö veatu
"4" - 1-3 ortograafia viga
"3" - 4-6 viga
"2" - 7-9 viga
"1" - vigu rohkem kui 9

Keelelise kontrollharjutuse ja kontrolltöö hinne:
"5" - 90-100%
"4" - 75-89%
"3" - 50-74%
"2" - 20-49%
"1" - 0-19%
Kirjutusvahend sinine või must tinten-pen (kogu vihik sama värviga!).

Järelvastamine:
Kui õpilane puudub kohustusliku hindelise töö tunnist, märgitakse eKooli päevikusse koos puudumistähisega märk „0“ (nt -/0). Hindelise töö järeletegemine on kohustuslik; õpilasel on kohustus puudulikult sooritatud töö järele vastata 10 päeva jooksul. ( vajadusel kokkulepe õpetajaga). Puudulikult sooritatud tööle ja kõigile etteütlustele esitab õpilane vigade paranduse.
Tegemata kodutöö hindeks on 0 ja tuleb esitada hiljemalt järgmiseks ainetunniks. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist või "1"-ga, kui trimestri lõpuks tööd järele ei vastata. Konsultatsioon ja järelvastamine kokkuleppel õpetajaga ruumis 310