Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 6a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Sirje Mehik

klassiõpetaja

Kontakt: Sirje.Mehik@nooruse.edu.ee

Loodud: 28. november 2020. a. kell 15.33
Muudetud: 15. veebruar 2021. a. kell 16.25

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Põhikooli õppekava, II trimester

Kestvus: 3 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli aineõpetus taotleb, et õpilane:
•austab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat;
•arendab kriitilist mõtlemist ja analüüsioskust;
•väärtustab head keeleoskust eneseväljendus- ja suhtlusvahendina;
•arendab oma suulist ja kirjalikku väljendusoskust, omandab õigekirjaoskuse;
•õpib mõtestatult lugema ja kirjutama eri liiki tekste;
•loeb eakohast väärtkirjandust, kujundab selle kaudu oma kõlbelisi tõekspidamisi, rikastab oma mõttemaailma;
•arendab kirjanduse mõistmist, kujutlusvõimet, loovust ja kunstimaitset;
•huvitub ilukirjandusest ja paikkonna kultuurist;
•õpib hankima teavet erinevatest allikatest; harjub kasutama sõnaraamatuid ja käsiraamatuid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

30.11- 4.12
1) Võrdleme omadussõna (õ lk 52, 53, tv lk 42) 
2) Võrdleme omadussõna (õ lk 54, 55, tv lk 43) 
3) Võrdleme omadussõna (õ lk 54, 55, tv lk 43) 

7.-11.12
1) Reklaami mõjutamisvõtted (õ lk 56-59, tv lk 44, 45) 
2) Reklaami mõjutamisvõtted (õ lk 60, 61, tv lk 46, 47) 
3) Maailm arvudes (õ lk 62, 63, tv lk 48) 

14.-18.12
1) Maailm arvudes (õ lk 64, 65, tv lk 49) 
2) Asesõnadest lähemalt (õ lk 66)
3) Kordamine (õ lk 67)

21.-22.12
1) Kordamine (õ lk 68)
2) Kordamine ( tv lk 52–53)

VAHEAEG

11.-15.01
1) Kordamine kontrolltööks III pt grammatikareeglid
2) Kordamine tv lk 52-55
3) Kordamine tv lk 56-59

18.-22.01
1) Kontrolltöö
2) KOKKU VÕI LAHKU? TARBETEKSTID. Õ lk 69, tv lk 3 kordamisharjutus 
3) Tarbetekstid on tarvilikud. Õ lk 70–73, tv h 1–3 

25.-29.01
1) Tarbetekstid on tarvilikud. Õ lk 70–73, tv h 1–3 
2) Nimisõnade kokku- ja lahkukirjutamine. Õ lk 74–77, tv h 4–11 
3) Nimisõnade kokku- ja lahkukirjutamine. Õ lk 74–77, tv h 4–11

1.-5.02
1) Nimisõnade kokku- ja lahkukirjutamine. Õ lk 74–77, tv h 4–11 Õ ül 117 (etteütlus) 
2) Arvsõnade kokku- ja lahkukirjutamine. Õ lk 78–79, tv h 12–15 
3) Arvsõnade kokku- ja lahkukirjutamine. Õ lk 78–79, tv h 12–15 

8.-12.02
1) Omadussõnade kokku- ja lahkukirjutamine, ne- ja line-liiteline omadussõna.
Õ lk 80– 83, tv h 16–21 Õ h 129 (loovtöö) 
2) Kohanimed kõnelevad. Õ lk 84–87, tv h 22–25 
3) Kohanimed kõnelevad. Õ lk 84–87, tv h 22–25. Rühmatöö (õ ül 135). Õ ül 137 või tv h 25 

15.-19.02
1) Kokkuvõte: „Meie klassi retseptiraamat”. Õ lk 88 
2) Kordamine tv lk 20–21. Eneseanalüüsi tabel tv lk 66 
3) Kontrolltöö 4

VAHEAEG
22.-26.02

1.-5.03
1) TELEVISIOON JA RAADIO. TEGUSÕNA. OTSEKÕNE. Mina ja televisioon. Õ lk 89–91, tv h 26–31 
2) Pöörame tegusõna. Õ lk 92-95
3) Olevik ja minevik. Õ lk 96–99, tv h 37–43 

8.-12.03
1) Olevik ja minevik.
2) Olevik ja minevik. Õ lk 96–99, tv h 37–43
3) Mina ja raadio programm, stsenaarium, repliik, remark. Õ lk 100–103, tv h 44–47

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane
1) leiab koos partneri või rühmaga vastused lihtsamatele probleemülesannetele, kasutades olukorrale vastavalt kas suulist või kirjalikku keelevormi;
2) esitab kuuldu ja loetu kohta küsimusi ning annab hinnanguid;
4) loeb ja mõistab eakohaseid õpi- ja elutarbelisi ning huvivaldkondade tekste;
5) tunneb kirjutamise põhietappe;
6) jutustab, kirjeldab ning arutleb suuliselt ja kirjalikult, vormistab kirjalikud tekstid korrektselt;
7) avaldab viisakalt ning olukorrale vastavalt oma arvamust ja seisukohta sündmuse, nähtuse või teksti kohta nii suulises kui ka kirjalikus vormis;
8) tunneb eesti keele häälikusüsteemi, sõnaliikide tüüpjuhte ja lihtvormide kasutust ning järgib eesti õigekirja aluseid ja õpitud põhireegleid;
9) moodustab ning kirjavahemärgistab lihtlauseid, sh koondlauseid ja lihtsamaid liitlauseid;
10) kontrollib õigekeelsussõnaraamatust sõna tähendust ja õigekirja;
11) rakendab omandatud keeleteadmisi tekstiloomes ning tekste analüüsides ja hinnates.

Õpitulemused
6.kl lõpetaja
1) suhtleb eesmärgipäraselt ning valib kontekstile vastava suhtluskanali;
2) oskab teha kuuldust ja loetust kokkuvõtet ning anda hinnangut nii suuliselt kui ka kirjalikult;
3) tunneb õpitud tekstiliike ning oskab õpi- ja elutarbelisi tekste eesmärgipäraselt kasutada;
4) oskab luua õppetööks ja eluks vajalikke tekste ning neid korrektselt vormistada;
5) tunneb esinemise ettevalmistuse ja kirjutamise põhietappe ning oskab neid rakendada;
6) tunneb eesti õigekirja aluseid ja põhireegleid;
7) oskab kasutada ÕSi ja teisi õigekeelsusallikaid.

Suuline ja kirjalik suhtlus
6. klassi lõpetaja:
1) valib juhendamise toel suhtluskanali; peab sobivalt telefonivestlusi ning kirja- ja meilivahetust;
2) leiab koos partneri või rühmaga vastuseid lihtsamatele probleemülesannetele, kasutades sobivalt kas suulist või kirjalikku keelevormi;
3) esitab kuuldu ja loetu kohta küsimusi ning annab hinnanguid;
4) võtab loetut ja kuuldut lühidalt kokku nii suulises kui ka kirjalikus vormis.

Teksti vastuvõtt
6. klassi lõpetaja:
1) tunneb õpitud tekstiliike (tarbe-, teabe- ja meediatekste) ning nende kasutamise võimalusi;
2) loeb ja mõistab eakohaseid õpi- ja elutarbelisi ning huvivaldkondade tekste;
3) võrdleb tekste omavahel, esitab küsimusi ja arvamusi ning teeb lühikokkuvõtteid;
4) kasutab töös tekstidega õpitud keele- ja tekstimõisteid.

Tekstiloome
6. klassi lõpetaja:
1) leiab juhendamise toel tekstiloomeks vajalikku kirjalikku või suusõnalist teavet raamatukogust ning internetist;
2) tunneb esinemise ettevalmistuse põhietappe;
3) tunneb kirjutamise põhietappe;
4) jutustab, kirjeldab ning arutleb suuliselt ja kirjalikult, vormistab kirjalikud tekstid korrektselt;
5) esineb suuliselt (tervitab, võtab sõna, koostab ning peab lühikese ettekande ja kõne);
6) kirjutab eesmärgipäraselt loovtöid ja kirju (ka e-kirju ja sõnumeid), oskab leida ning täita lihtsamaid planke ja vorme;
7) avaldab viisakalt ning olukohaselt oma arvamust ja seisukohta sündmuse, nähtuse või teksti kohta nii suulises kui ka kirjalikus vormis;
8) kasutab omandatud keele- ja tekstimõisteid tekste luues ning seostades.

Õigekeelsus ja keelehoole
6. klassi lõpetaja:
1) tunneb eesti keele häälikusüsteemi, sõnaliikide tüüpjuhte ja lihtvormide kasutust ning järgib eesti õigekirja aluseid ja õpitud põhireegleid;
2) moodustab ning kirjavahemärgistab lihtlauseid, sh koondlauseid ja lihtsamaid liitlauseid;
3) kontrollib õigekeelsussõnaraamatust sõna tähendust ja õigekirja;
4) rakendab omandatud keeleteadmisi tekstiloomes ning tekste analüüsides ja hinnates.

Hindamine üles

Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut, anda tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta. Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine. Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele. Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid kujundava hindamise ja kokkuvõtva hindamise meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise. Teadmiste ja oskuste hindamisel kasutatakse hindeid viiepallisüsteemis (kajastuvad eKoolis). Õppetegevuse vältel saab õpilane õpetajalt ka suulist või kirjalikku sõnalist tagasisidet.

KEELEÕPETUS
Kontrolletteütlustel hinne:
"5" - 1 viga
"4" - 2-3 ortograafia viga
"3" - 4-6 viga
"2" - 7-9 viga
"1" - vigu 10 või rohkem

Keelelistel kontrollharjutustel ja kontrolltöödel hinne:
"5" - 90-100% punktide üldarvust
"4" - 75-89%
"3" - 50-74%
"2" - 20-49%
"1" - 0-19%

Eesti keele kokkuvõttev hinne kujuneb I, II ja III trimestri lõpus. Protsessihindeid saab õpilane tunnitöö, töövihiku ja õpiku ülesannete, tunnikontrollide, jms eest. Õpilane peab olema valmis esitama iga tunni lõpus oma tunnitöö õpetajale hindamiseks. Kui trimestri kokkuvõttev hinne või aastahinne on kahe hinde vahel, siis jäävad otsustavaks kontrolltööde hinded. Kui õpilasel on aastahinde välja panemisel hinne kahe hinde vahel, siis jäävad otsustavaks kogu õppeaasta vältel (kõik kolm trimestrit) saadud hinded ja/või kontrolltööde hinded.

Õpilasel on kohustus ebaõnnestunud töö, mida on hinnatud hindega «2» või «1» järele vastata 10 päeva jooksul alates töö toimumise päevast.
Kui õpilane puudub kohustusliku hindelise töö tunnist vm arvestuslikust õppeülesandest, märgitakse eKooli päevikusse märk „0“.
Hindelise töö järeletegemine on kohustuslik. Märk "0" asendub hindega pärast töö tegemist/ esitamist või "1"-ga, kui 10 päeva jooksul ei ole tööd järele vastatud.

Kui õpilasel on kodutöö tegemata, siis on tal samal päeval võimalus oma tegemata töö ära teha peale tunde õpitugis (graafik klassis seinal).
Konsultatsioon ja järelvastamine kolmapäeviti kell 14.00 - 14.45 ruumis 307 või muul ajal kokkuleppel õpetajaga.
Enne kirjaliku töö järelvastamist peab õpilane esitama vigade paranduse.