Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 8_grupp prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Heidi Truu

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Heidi.Truu@nooruse.edu.ee

Loodud: 23. november 2020. a. kell 14.23
Muudetud: 24. november 2020. a. kell 09.16

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Eesmärk on, et õpilane:
1) arendab isikustiili, kujundab selget ja arusaadavat kõnet ja kirja;
2) oskab lugeda ja kuulata aktiivselt ja kontsentreeritult;
3) loeb eesmärgipäraselt ja mõistab loetut;
4) orienteerub tekstiliikides, sealhulgas massiteabetekstides;
5) huvitub kirjandusest, oskab näha seoseid kirjanduse ja teiste kunstiliikide vahel;
6) tunneb oma rahvuskirjandust;
7) tunneb kirjandusvoole ja -˛anre.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

30.nov- 4. dets
1" Kes teisele auku kaevab, see ise sisse kukub" õp lk 40-41
2. Muistendid õp lk 42-43
7.-11. dets
1. Töö tekstiga
2. Vabalt valitud teose sisutöö
14.-18.. dets
1. Teose arutelu
2. Muistendi kirjutamine
21.-22.dets
1. Naer on terviseks õp lk 48-49

VAHEAEG
11- 15. jaan
1. Kirjandus aitab elada õp lk 56-57
2. Lugemiskontroll K. Kender "Pangapettus" (Katkend)
18.-22.jaan
1. Funktsionaalne lugemine
2. Käsikirjad ei põle õp lk 72-75
25.-29. jaan
1. Ühiskonna küüsis Film "Oliver Twist!
2. Film "Oliver Twist"
1.-5. veebr
1. Ühiskonna teravad nooled õp lk 80-81
2. Raha - tänapäeva usk õp lk 82-83
8.-12. veebr veebr
1. Vabalt valitud teose tutvustus
2. Vabalt valitud teose tutvustus
15.-19. veebr
1. Murelikult Eestimaast ja eestlastest õp lk 84-85
2. Põgenemine oma maailma õp lk 86-87

VAHEAEG
1.-5. märts
1. Paeluv ja pahelisus õp lk 92-95
2. Need reetlikud jäljed õp lk 96-99
8.-12. märts
1. Lugemiskontroll Vabalt valitud kriminaalromaan
2. Teose arutelu

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

loeb läbi kaks tervikteost: 8. klassi kohustuslik kirjandus: vabalt valitud teos ja üks vabalt valitud kriminaalromaan
- oskab loetud teose kohta arvamust avaldada, sõnastada selle peamist mõtet ja probleemi
-osaleb vestluses, oskab seda juhtida, teha kokkuvõtet
- oskab seostada sõnu väljenditeks, väljendeid lauseteks, lauseid tekstiks
- kirjutab jutustavaid, kirjeldavaid ja arutlevaid tekste
-suudab tööd analüüsida

Hindamine üles

Kõik hinded on trimestrihinde panekul võrdse kaaluga. Kui trimestrihinne peaks jääma kahe hinde vahele, on suurima kaaluga raamatutöö hinne
Iga töö puhul lepitakse hindamispõhimõtted õpilastega eelnevalt kokku, kui tutvustatakse tööülesannet ja nõudeid tööle. Üldises plaanis lähtuvad hindamispõhimõtted sellest, kas töö on suuline või kirjalik.

Suulisel esitlusel on hindamise aluseks järgmised kriteeriumid:
Hinne"5" - esitlus on ladus, loogiline ja sõnavaralt õige ning korrektne.
Hinne"4" - esitlusel esineb mõningaid ebatäpsusi pala sisu edasiandmisel, puudusi sõnavalikus.
Hinne"3" - esitlusel takerdutakse, jutustus on lünklik ja sõnavara vaene.
Hinne"2" - esitlusel ei suudeta edasi anda pala sisu.

Kirjaliku töö hindamisel lähtutakse põhikooli lõpueksami hindamisjuhendist, mida kohandatakse vastavalt töö laadile (s.h pikkusele)
"5" Tekst vastab teemale, on üldistusjõuline ja isikupärane, sõnavara ulatuslik ja mitmekülgne, on liigendatud tervik, ülesehitus loogiline, 0-4 õigekirjaviga.
"4" Tekst vastab teemale, mõtted on esitatud selgelt, sõnavara ja lausestus ühekülgsed, ülesehitus on loogiline, kuid esineb liigendusvigu, 5-7 õigekirjaviga.
"3" Tekst vastab teemale, kuid on üldsõnaline, mõtted esitatud arusaadavalt, sõnavara ühekülgne, esineb lausestusraskusi, ülesehituses vastuolud, 8-10 õigekirjaviga
"2" Tekst vastab üldjoontes teemale, kuid mõtted on kohati seosetud ja ebaselged, sõnavara ja lausestus on algelised, teksti ülesehituses on vastuolud, puudub mõni tekstiosa.
"1" Tekst ei vasta teemale.