Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 5a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Ruth Rist

klassiõpetaja

Kontakt: Ruth.Rist@nooruse.edu.ee

Loodud: 20. september 2020. a. kell 15.58
Muudetud: 22. oktoober 2020. a. kell 17.38

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli kirjandusõpetusega taotletakse, et õpilane:
1) loeb eakohast ilukirjandust, arendab oma lugemisoskust ning omandab püsiva
lugemisharjumuse kui maailma ja enda mõistmise vahendi;
2) väärtustab kirjandust oma rahvuskultuuri olulise osana ning tutvub eri rahvaste kirjanduse
ja kultuuriga;
3) mõistab ilukirjanduse kujundlikku keelt, rikastab oma sõnavara ning arendab suulist ja
kirjalikku väljendusoskust;
4) arendab oma loomevõimeid ja suhtub lugupidamisega loometöösse;
5) kujundab kirjanduse abil oma esteetilisi ja eetilisi väärtushoiakuid;
6) laiendab oma silmaringi ning rikastab mõtte- ja tundemaailma;
7) annab iseseisvaid hinnanguid ning sõnastab ja esitab oma mõtteid;
8) hindab kriitiliselt ja kasutab otstarbekalt erinevaid infoallikaid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

I nädal
* Lugeda on huvitav (õ lk 8, 9, tv lk 2, 3)
*Astrid Lindgren "Vennad Lõvisüdamed"
"Meisterdedektiiv Blomkvist"(õ lk 10-13, tv lk 4, 5)

II nädal
* Ilu ja teabekirjandus. Proosa (õ lk 14, 15)
* Ettekande esitlus (tv lk 6, 7)

III nädal
*Jaan Kross "Mardileib" (õ lk 16-19, tv lk 16, 17)
* Richard Roht "Mäger Urask" (õ lk 20, 21, tv lk 14)

IV nädal
* Luule (õ lk 22, 23, tv lk 10, 11)
* Kornei Tšukovski (õ lk 24, 25, tv lk 12)

5. nädal
* Lugemine. Ümberjutustamine ja kokkuvõtte tegemine (õ lk 26, 27, tv lk 13)
* Jan Brechwa "Pan Kleksi akadeemia" (õ lk 28-31, tv lk 15)

6. nädal
* Erich Kästner "Veel üks Lotte" (õ lk 32, 33, tv lk 16)
* Toredaid luuletusi (õ lk 34, 35)

7. nädal
* Enda valitud luuletuse esitamine
* I peatüki kokkuvõte

19. - 25. oktoober - KOOLIVAHEAEG

8. nädal
* Vana aja lood ja laulud: rahvaluule; hea jutt, hea jutustaja (õpik lk 36-37, TV lk 18)
* Rahvajutud. A. Jakobson "Õitsipoisi õnn", kogumiku "Ööbik ja vaskuss" tutvustus. Mõistekaart ja ideekaart. (õpik lk 38-41, TV lk 20 harj 36)

9. nädal
* Pobulipoja lugu (kodutöö kontroll). Šotimaa ja šotlased, info otsimine internetist (TV lk 21). Šoti muinasjutt "Ise" (õpik lk 42-43) + ül lk 43 loetu kohta.
* E. Raud "Kilplased" - teose analüüs, lugemiskontroll - 05.11.2015
Fr. R. Kreutzwald ja "Kilplased" (õ lk 58 - 61, tv lk 29)

10. nädal
* Rahvakalendri tähtpäevad - hingedepäev ja mardipäev - Õpik lk 72-75, TV lk 35-37. Kuulamisül nr 3.
* Muinasjutud (õ lk 44, tv lk 22, 23). "Oakene" (õ lk 45 - 47, tv lk 24)

11. nädal
* Rahvakalender: kadripäev (õ lk 76, 77, tv lk 38, 39)
* Muistend. Pajatus. Naljand (õ lk 48, 49, tv lk 25)

12. nädal
* Vigurmuinasjutud. P.-E. Rummo "Lakkhundikese jutud" (õ lk 64-67)
* Rahvalaulud (õ lk 52 - 55, tv lk 27)

13. nädal
* Nõo karujärv (õ lk 50, 51, tv lk 28)
* Rahvaluule lühivormid. Vanasõna. Mõistatus. Kõnekäänd (õ lk 56, 57, tv lk 28). Kuulamisül nr 5

14. nädal
* Tänapäeva rahvaluule (õ lk 62-63, TV lk 30)
* Toredaid luuletusi (õ lk 82-86). Jõulud ja näärid (õ lk 78, 79, tv lk 40, 41)

15. nädal
* O. Preussler “Väike nõid” või L. Frank Baum "Võlur Oz" - teose analüüs, lugemiskontroll - 14.12.2015
* Kass hakkab jõuluvanaks (õ lk 80, 81, tv lk 42)
* Rahvakalender - jõulud

23. dets - 10. jaan - KOOLIVAHEAEG

16. nädal
IV MEIE OLEME EESTLASED. MEIE KODU ON EESTIMAA
1) Kodumaa ja rahvas. Eesti Vabariik õ lk 8-9, tv 80-82
2) E. Kippel „Meelis“ õ lk 10-13, tv 83-85

17. nädal
1) E. Laidsaar „Kompanii poeg“ õ lk 14-19, tv 86-88
2) Kodulugu ja sugupuu õ lk 20-21, tv 89-91

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Teksti vastuvõtt
Õpilane:
loeb ja kuulab isiklikust huvist ning õppimise eesmärkidel nii huvivald­kondade kui ka õpi- ja elutarbelisi tekste;
rakendab tuttavat liiki teksti lugemisel ja kuulamisel eri viise ja võima­lusi;
valib juhendamise toel oma lugemisvara.

Tekstiloome
Õpilane:
jutustab, kirjeldab, arutleb suuliselt ja kirjalikult, vormistab kirjalikud tekstid korrektselt;
esineb suuliselt (tervitab, võtab sõna, koostab ning peab lühikese ettekande ja kõne).

Suuline ja kirjalik suhtlus
Õpilane:
valib juhendamise toel suhtluskanali;
leiab koos partneri või rühmaga vastuseid lihtsamatele probleemülesannetele, kasutades sobivalt kas suulist või kirjalikku keelevormi;
esitab kuuldu ja loetu kohta küsimusi ning annab hinnanguid.

Hindamine üles

Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise. Kasutatakse nii kujundavat hindamist kui kokkuvõtvat hindamist, mida kombineeritakse suulise või kirjaliku tagasi-/edasisidega; hinnangutega.

Kirjanduse koondhinne õppeperioodi lõpul väljendab õpilase teadmisi ja oskusi:
1) lugemises (õpitud ja tundmatu tekst, luuletuse esitamine);
2) töös lugemispalaga (pala analüüsimine, tegelaste iseloomustamine, peamõtte esiletoomine, järelduste tegemine, kavastamine, jutustamine, töö sõnavaraga, loovad tööd lugemispala juurde);
3) klassivälise lektüüri tundmises.

Hinne"5" - vigadeta, ladus, teadlik ja ilmekas lugemine; õige, loogiline ja sõnavaralt õige jutustamine; õpilane oskab pealkirjastada teksti erinevaid osi
Hinne"4" - lugemises 1-2 viga, jutustamisel esineb mõningaid ebatäpsusi pala sisu edasiandmisel, puudusi sõnavalikus vms.; peast lugemisel vahetatakse sõnu, kuid parandatakse need ise
Hinne"3" - lugemisel esineb 3-5 viga, tempo aeglane; jutustamisel takerdutakse, jutustus lünklik, sõnavara vaene; luuletuse tekst ei ole kindlalt peas
Hinne"2" - lugemisel 6 või enam viga, ei saada aru loetust ega osata vastata küsimustele; jutustamisel ei suudeta edasi anda pala sisu; luuletuse tekst ei ole peas

Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist või "1"-ga, kui veerandi
lõpuks tööd järele ei vastata.

Konsultatsioon toimub ruumis 306 või muul ajal kokkuleppel õpetajaga. Järelvastamine kokkuleppel õpetajaga, järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist.

Õppekomplekt:
Jaak Urmet, Lauri Vanamölder "Kirjanduse õpik 5.klassile", Avita 2012