Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kehaline kasvatus: 6c T, 6d T prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Annely Oolup

Kehalise kasvatuse õpetaja

Kontakt: Annely.Oolup@nooruse.edu.ee

Loodud: 19. september 2020. a. kell 08.27
Muudetud: 6. veebruar 2021. a. kell 10.39

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

- õpilane oskab väärtustada läbi liikumise ja spordi tervislikku eluviisi
- oskab anda hinnangut oma kehalise vormisoleku tasemele
- omandab põhikooli ainekavasse kuuluvate spordialade ja liikumisviiside tehnika
- õpilane tunneb liikumisest rõõmu ja on kehaliselt aktiivne, soovib olla terve ning kehaliselt heas vormis
- mõistab regulaarse kehalise aktiivsuse mõju ja rakendab seda oma tervise tugevdamiseks
- mõistab ja täidab ausa mängu reegleid
- täidab sportides ohutus-ja hügieenireegleid
- arendab läbi liikumise koostööd kaaslastega
- tunneb huvi Kuressaares ja Eestis toimuvate spordi-ja terviseürituste vastu
- osaleb klassi-ja koolivälistel spordi-ja liikumisüritustel ( sh.kohtuniku

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

SEPTEMBER
1. nädal
Kergejõustik.Palli-ja liikumismängud õues

2. nädal
Kergejõustik.Palli-ja liikumismängud õues

3. nädal
Kergejõustik.Palli-ja liikumismängud õues

4. nädal
Kergejõustik.Palli-ja liikumismängud õues

OKTOOBER / NOVEMBER
5.nädal
Kestvusjooks- õige tempo.Pesapall.
Kestvusjooks õues

6. nädal
1000 m jooks ( 1x ) -kontrollharjutus
1000 m jooks tulemusele ( teist korda)


7. nädal
Kõrgushüpe- üleastumishüppe harjutamine,tutvumine flopptehnikaga.Pehme odavise kaugusele
Ujumine- plaadiga jalgade tehnika harjutamine


Koolivaheaeg

9.nädal
Ujumine.Seliliujumise jalgade tehnika (plaadiga 6 x 25 m ).Seliliujumise pöörde harjutamine
Kõrgushüpe-kontrollharjutus. Sulghüpped hüpitsaga.

NOVEMBER

1.nädal
Ujumine.Selilikrooli kätetehnika harjutamine.Selilistart
Tasakaaluharjutused madalal poomil.Hüppe ja jooksuharjutused mattidel.Hüpitsaga sulghüpped 1min

2.nädal
Ujumine. Selilikrooli käte-ja jalgade tehnika harjutamine.Seliliujumise start ja pööre- kontrollharjutus
Akrobaatikaharjutused mattidel.Sulghüpped hüpitsaga 1min- kontrollharjutus.Paigalt kaugushüpe

3.nädal
Ujumine.Selilikrool 50 m tulemusele.
Akrobaatikakava harjutamine.Toengkägarhüpe kitsel

4. nädal
Ujumine.Vastupidavusujumine 16x 25m.
Akrobaatikakava- kontrollharjutus. Toengkägarhüpe kitsel.Võimlemisvõistluste juhendi tutvustamine,kava koostamise põhimõtted

DETSEMBER

1.nädal
Ujumine. Cooperi ujumistest
Võimlemiskava koostamine,harjutamine.Toengkägarhüpe-kontrollharjutus

2. nädal
Ujumine. Selilikrooliujumine 8 x 25 m õige tehnikaga .Järelvastamise võimalus
Võimlemiskava koostamine,harjutamine .Hüpitsaga sulghüpped 1min -kontrollharjutus


3.nädal
Ujumine.Mängud, järelvastamise võimalus.
Võimlemiskava viimistlemine ja harjutamine.

Koolivaheaeg

JAANUAR

1.nädal
Korvpall- palli hoie,põrgatamine, rinnaltsööt. Söödumäng .Paigalt kaugushüpe
Ujumine- vettehüpped

2.nädal
Korvpall- rinnaltsööt,põrgatamine,vise korvi suunas. Paigalt kaugushüpe-kontrollharjutus
Ujumine.Veevõrkpall

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

- arendab erinevaid kehalisi võimeid (painduvus, vastupidavus, jõud, osavus, tasakaal)
- omandab akrobaatika põhielemendid ja oskab neid kasutada võimlemiskava koostades
- õpib sirutama ja lõdvestuma
- suudab sooritada kõhulihaste jõuharjutusi
- suudab hüpata 1min järjest hüpitsaga sulghüppeid -arendab vastupidavust
* oskab valida erinevate jooksudistantside tempot
* suudab joosta 60 m jooksu täiskiirusega (oskab alustada ,lõpetada jooksu)
* kõrgushüppe üleastumistehnikat
* teab ja oskab täita madalstardi käsklusi
* suudab läbida kuni 2000 m võimetekohases tempos
* oskab sooritada õiget teatevahetust teatevõistlustes ja pendelteatejooksus
* oskab visata palli (150gr.)paigalt ja galopp-või ristsammuga
- harjutab selilikrooli tehnikat ( suudab läbida 50 m)
- suudab ujuda järjest 12 min
* oskab mängida pesapalli täiustatud reeglitega
* täiustab seliliujumise tehnikat

Hindamine üles

Hindamisel rakendatakse kujundava hindamise põhimõtteid (õpilase arengu toetamine). Kujundav hindamine keskendub eelkõige õpilase arengu võrdlemisele tema varasemate saavutustega.

ARVESTATUD:
1. Sooritab kõik kehaliste võimete testid vähemalt hindele "3"
2. Osaleb üle 50% tundidest
3. Osaleb kooli võimlemisvõistlustel koos klassiga või sooritab akrobaatikakava ( õpetaja koostatud)

I poolaastal sooritatavad kehaliste võimete testid:
* Kergejõustik: 60 m jooks, pallivise,kõrgushüpe,paigalt kaugushüpe- koondhinne
1000 m jooks

* Võimlemine:
akrobaatikakava
hüpitsaga sulghüpped 1min
toengkägarhüpe kitsel

* Ujumine:
50 m selili
Cooperi ujumistest

Märge "AR" / hinne "5"
- õpilane on tunnis korrektne (s.h. sportlik riietus/jalanõud)
- õpilane mõtleb/töötab tunnis aktiivselt kaasa
- tegutseb oma füüsiliste võimete piires (ületab neid aeg-ajalt)
- sooritab kontrollharjutused oma võimete piirides
- osaleb tunnivälis(t)es treeningtegevuses

Märge "AR" / hinne "4"
- õpilane on tunnis korrektne(s.h. sportlik riietus, jalanõud)
- mõtleb/töötab/sooritab tunnis tegevusi peale õpetaja mitmekordseid suunamisi
- sooritabkontrollharjutused alla oma võimete
- vajab aeg-ajalt õpetaja lisajuhendamist
- töösse suhtumine jätab soovida

Märge "AR" / hinne "3"
- puuduvad aeg-ajalt tunniks vajalik sportlik riietus, jalanõudvõi ujumisriided
- tunnis kaasatöötamine on passiivne, püüdlikkus puudub
- kontrollharjutused osaliselt sooritamata


Märge "MA" / hinne "2"
- tunniks vajaminev korrektne sportlik riietus, jalanõud puuduvad pidevalt
- kontrollharjutused sooritamata
- õpilasel puudub huvi ja osavõtlikkus õppeaine suhtes
- on puudunud üle 50% ainetundidest lma mõjuva põhjuseta

Märge "MA" / hinne "1"
- õpilasel puudub täielikult huvi ja osavõtlikkus õppeaine suhtes

MÄRKUSED:

1.Õpilase tunni riietuseks on lühike või pikk dress (olenevalt tunni toimumise kohast) ja vahetusspordijalatsid ( välis + sise) ; ujumistunnis - trikoo, ujumismüts + pesemisvahendid ,käterätik

2. Meditsiinilistel põhjustel tundidest vabastatud õpilased (kroonilised haigused jm. tervislikud põhjused)) suunatakse kooli füsioterapeudi juurde, kus õpilane sooritab temale vajalikke harjutusi .

- rohkem kui kaks nädalat arstitõendiga või ainult ujumisest( arsti diagnoos) vabastatud õpilased määratakse füsioterapeudi rühma kehalise kasvatuse osakonna juhipoolse esildisega. Selleks esitab vabastust taotlev õpilane arstitõendi oma kehalise kasvatuse õpetajale hiljemalt 18.09.2020 (nimekirja kinnitab direktor) , poolaasta esimesel nädalal või erandkorras poolaasta keskel.

Hindab ja märgib puudumise füsioterapeut

- lühiajaliselt vabastatud st. 1-2 nädalat( (haiguse-või traumajärgne taastumine)õpilane esitab tõendi/lapsevanema kirja enne tunni algust (vahetunnis) oma kehalise kasvatuse õpetajale, kes suunab ta osalema tunnitööks füsioerapeudi juurde või annab õpilasele teoreetilise ülesande iseseisvaks täitmiseks, mida tunni lõpus analüüsitakse.
Aineõpetaja lepib enne tunni algust kokku füsioterapeudi tunnis osalevad õpilased , viimane fikseerib õpilase kohalviibimise tunnis ( e-koolis „F“ tähega ja vajadusel hindab õpilase tunnitööd)

Hindamine ja puudumise märkimine: kehalise kasvatuse õpetaja koostöös füsioterapeudiga.

- nii pikema- kui ka lühemaajaliselt kehalisest kasvatusest vabastatud õpilane on iga kehalise kasvatuse tund aineõpetaja või füsioterapeudi poolt juhendatud (s.t. ei puudu/ei lahku omavoliliselt tunnist)
Õpetaja järelvastamise tund toimub kolmapäeviti kell 15.00- 15.45

© Kuressaare Gümnaasium 2020
(0,01s)