Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 2_grupp prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Maarja Vahter

HEV koordinaator

Loodud: 11. märts 2020. a. kell 12.45
Muudetud: 11. märts 2020. a. kell 13.59

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, III trimester

Kestvus: 6 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli eesti keele õpetusega taotletakse, et õpilane:

* väärtustab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat ja avaliku suhtluse vahendit, suhtub lugupidamisega teiste rahvaste keeltesse ja kultuuridesse;
* tajub keeleoskust õpioskuste alusena ja oma identiteedi olulise osana, kujuneb teadlikuks keelekasutajaks;
* omandab põhiteadmised keelest ja õigekirjaoskuse, tuleb eesti kirjakeelega toime isiklikus ja avalikus elus ning edasiõppimisel;
* arendab keeleoskust kui eneseväljendus- ja suhtlusvahendit, arvestades kultuuris väljakujunenud keelekasutustavasid;
* õpib asjakohaselt kasutama eri suhtluskanaleid; arendab oskust leida, kriitiliselt hinnata ning sihipäraselt kasutada meedias ja internetis pakutavat teavet;
* õpib tundma eri tekstiliike, nende seoseid ja kasutamisvõimalusi, arendab oma tekstitööoskusi nii tekstide vastuvõtja kui ka loojana;
* arendab kriitilist mõtlemist ning analüüsi-, järeldus- ja põhjendusoskust;
* harjub oma kirjakeeleoskuse täiendamiseks kasutama sõna- ja käsiraamatuid ning veebiallikaid;
* suhtub tolerantselt eesti keele kui võõrkeele kasutamisse ja toetab muu emakeelega kaaslaste eesti keele omandamist.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

09.-13.03

* Koer ja kaks väga lõbusat jänest (Õ lk 92, tv lk 31 h 7)
i ja j õigekiri (tv lk 31h 5 ja 6)

* Koera elu ( Õ lk 93), luuletuse ilmeka esituse harjutamine
i ja j õigekiri (tv lk 32)

* Hiir, kass ja kõrvits (Õ lk 82-83)
-sse sõna lõpus tv lk 29 ül 4

* Näidend "Lugu hiirest, hiire sabast, kassist ja teistest" - näidendi lugemine osalistega.
Muinasjutu ja rahvalaulu võrdlemine
Mina leidsin õlekõrre (Õ lk 84-85)
tv lk 29 h 6, 7
Kordamine: -sse sõna lõpus, -ga, -ta sõna lõpus (tv lk 29 h 5, 8)

* Hea küsimus. Mõistatusi loomadest (Õ lk 86-87)
KÜ nr 10 CD, TL lk 22-23
Kordamine kontrolltööks (tv lisa lk 69 h 3, 4; tv lk 79 h 7, 8)

* Jänesepoeg tahab kõike teada (Õ lk 88)
Jutt röövel Ruudist (Õ lk 89)
Tegelaste iseloomustamine
Kordamine: -sse sõna lõpus (tv lk 30)
LISA: tv lk 94 h 2

16.-20.03

* Raamatute tutvustus (Õ lk 90)
Loetud raamatust jutustamine
KONTROLLTÖÖ: IT nr 14, TL lk 31-32

TEEMA: Lõbusad lood
*Ja nüüd see algab (1-3 osa) (Õ lk 96-98), LL Õ lk 173
KÜ, õpetaja ettelugemise kuulamine, Pala osade pealkirjastamine, pala jutustamine
tv lk 33 h 4
i ja j õigekiri (tv lk 33 h 3, tv lk 95 h 5)

* Aino Perviku raamatute tutvustus (LL, õ lk 173)

*Muinassupp (Õ lk 100)
tv lk 34 h 1
Muinasjuttude dramatiseering Õ lk 101 järgi
Kirjutamise tehnika viimistlemine (L, l) tv lk 34

* Pilleke paksus metsas (Õ lk 102-103)
tv lk 34 h 2
Muinasjutu dramatiseering
Kordamine: lauselõpumärgid (tv lk 84, 85 h 2)
Teate kirjutamine Pillekese kadumisest, tv lk 34 h 2

* Pildiseeria järgi muinasjutu jutustamine (Õ lk 105)
LISA: IT nr 15, TL lk 33-34)
Koma lauses (Õ lk 104-105), tv lk 35
Lisa: tv lk 85 h 3
Kirjutamise tehnika viimistlemine (U, u, tv lk 35)

23.-27.03
*Me läheme kooli ja teeme õpetajaga nalja (Õ lk 106)
Oma aprillinalja jutustamine
Kordamine: kh ühend (Lisa tv lk 91)
kirjutamise tehnika viimistlemine (A, a) tv lk 36

*Aga nüüd hoidke alt (Õ lk 109)
Luuleraamatute tutvustus Õ lk 108
Hääldusharjutus Õ lk 109
KÜ CD nr 32 luuletuse ilmeka esituse harjutamine
Riimuvate sõnade leidmine (tv lk 36 h 1, 2)
Kirjutamise tehnika süvendamine (V, v) tv lk 37

TEEMA: KEVADISED LOOD
* Kevadluuletused.
KÜ CD nr 33 ja 34
Ühe luuletuse ilmeka esituse harjutamine
Kevadluuletuste võrdlus
Kordamine: th pikkus (tv lk 86)

* Kevade märgid 8Õ lk 112-113)
Matkamarsruudi kirjeldamine. Mäng õ lk 113
tv lk 38 h 1, 2
Kordamine: koma lauses, tv lk 38 h 3
tv lk 87 valikuliselt

* Lehmalüpsja lind (Õ lk 114)
Muinasjutu jutustamine kava järgi Õ lk 114
tv lk 39 h 4-6
Kordamine: koma lauses tv lk 39 h 5
Kirjutamise tehnika süvendamine (F, f)

* Hääldusharjutused (Õ lk 115)
mõistatamine õ lk 115
IT nr 16, TL lk 35-36
Kordamine: th pikkus, tv lk 87 valikuliselt

30.03-03.04
* Pühadejänku Õ lk 116-117
tv lk 40 h 1
KÜ nr 11, TL lk 24-25

* Mõistatamise mäng, Õ lk 118-119
Pala jutustamine mina vormis
Kordamine: th ühend (tv lk 88)
kirjutamise tehnika süvendamine (R, r)

TEEMA: SÜNNIPÄEVALOOD
*Taavi sünnipäev (Õ lk 120-121)
Sünnipäeva ettevalmistustest jutustamine
Kahekõne koostamine tv lk 41 h 4 järgi
Õ lk 123 pildiseeria järgi jutu koostamine
Kirjutamise tehnika süvendamine (S, s), tv lk 41
Ärakirjaharjutus: kaardile õnnitluse kirjutamine, tv lk 41 h 2

* Tarbeteksti analüüs, Õ lk 122
Pala jutustamine kavapunktide järgi: Õ lk 125, Anna ülesanne
Lühenditega tutvumine Õ lk 122
tv lk 41 h 3, tv lk 42

* Pipi peab sünnipäeva, 1. ja 2. osa (Õ lk 124-125)
Pipi sünnipäeva kirjeldamine ja võrdlemine tavalise lapse sünnipäevaga
Lühendid tv lk 43
Kirjutamise tehnika süvendamine (P, p) tv lk 43

* Pipi peab sünnipäeva (3. ja 4. osa) (Õ lk 126-127)
Viktoriin Õ lk 127
Kordamine: suluta kh pikkus (tv lk 89 valikuliselt)
kirjutamise tehnika süvendamine (T, t) tv lk 44

06.-09.04
* Pipi sünnipäevast jutustamine (Õ lk 128-129)
Teabeteksti analüüs (tv lk 44 h 1)
Kordamine: Lauselõpumärgid, tv lk 44 h 2
Suluta kh pikkus, tv lk 89 valikuliselt

* Esimene võõruspidu (Õ lk 130-131)
Märksõnaskeemi järgi pala jutustamine Õ lk 131
tv lk 45 h 4
Kordamine kh ühend, tv lk 45 h 3
LISA tv lk 91

TEEMA: LOOD EMADE, VANAEMADE JA LASTEGA
* Lühinäidend " Head isu!" Õ lk 132
Dramatiseering lühinäidendi järgi Õ lk 132
Kirjutamise tehnika süvendamine (H, h) tv lk 46

* Kolm leiba ja üks saiake (Õ lk 133)
h sõna alguses Õ lk 133 / tv lisa lk 83 h 5

* Sööbik ja Pisik ( Õ lk 134-135)
tegelaste kirjeldamine
Jutustamine hammaste hooldamisest
tv lk 46 h 2
h sõna alguses - tv lk 46 h 1

*Prügikastilugu Õ lk 136-137
Rollimäng Õ lk 137
tv lk 47 h 3
h sõna alguses (tv lk 47 h 4, 5, tv lk 83 h 6)

13.-17.04
* Harjumused (Õ lk 138)
Palale uue pealkirja mõtlemine
Oma harjumustest jutustamine
h sõna alguses (tv lisa lk 83 h 7, LISA tv lk 48)

* Pesujutud (Õ lk 139)
LL Õ lk 174-175
Dramatiseering pala põhjal (Õ lk 139)
Kirjutamise tehnika süvendamine (K, k, tv lk 49)

* Mõistatamine (tv lk 48 h 1)
Riimuvate sõnade leidmine tv lk 48 h 2
Hääldusharjutus tv lk 48 h 3
Kordmaine: k, p, t s-i ja h kõrval (tv lk 49 h 4)

* Emale teate kirjutamine tv lk 49 h 5
Lisa tv lk 95 h 6

* Lühinäidend "Laiskusel ja lohakusel külas" (Õ lk 140-141)
Tegelaste kirjeldamine
Kirjutamise tehnika süvendamine (D, d) tv lk 50

* Naljad. Raamatute tutvustus (Õ lk 142)
Naljadele pealkirja mõtlemine
Oma lapsepõlveloo jutustamine
g, b, d sõna alguses (tv lk 50 h 1)

KOOLIVAHEAEG 18.-26.04

04.-08.05
* Anne pere ootab beebit (Õ lk 143)
Jutustamine ettevalmistustest enne beebi sündi
Kordamine: g, b, d sõna alguses (tv lk 51 h 2)

* Tegusõna (tv lk 51 h 3)
Kirjutamise tehnika süvendamine (B, b) tv lk 51

* Väike tita (Õ lk 144-145)
Arutlemine pala põhjal. Pala kohta küsimuste koostamine. Pala jutustamine
tv lk 52 h 2

* Kordamine -ga sõna lõpus, tv lk 52 h 1
Kirjutamise tehnika süvendamine (G, g) tv lk 52
Lisa: tv lk 94 h 3

* Emmele (Õ lk 146) luuletuse ilmeka esitamise harjutamine
Riimuvate sõnade leidmine. Oma emast jutustamine (Õ lk 146)
tv lk 52 h 3, 4
Kordamine: sulghääliku pikkus, tv lk 92

* Tarbeteksti analüü
Pildiseeria põhjal jutu koostamine Õ lk 147
IT nr 17, tl lk 38
Kordamine: sulghääliku pikkus, tv lisa lk 93 h 5

11.-15.05.
* Mõnikord küpsetab vanaema igaks juhuks Õ lk 148, arutlemine pala põhjal
Kordamine: sulghääliku pikkus, tv lk 53

* Meie vanaema. Mu vanaema Õ lk 149
Luuletuste võrdlemine, riimuvate sõnade leidmine
Kordamine: sulghääliku pikkus, tv lk 93 h 6-8

* Näidend "Jutumemme prillid", näidendi harjutamine
LL õ lk 176-179
Kordamine: lauselõpumärk, tv lk 94 h 1
Kirjutamise tehnika süvendamine (N, n) tv lk 54

* Vanaema õunapuu otsas (Õ lk 150-151)
Pala jutustamine küsimuste järgi. Oma vanaema võrdlemine Andi vanaemaga
tv lk 54 h 2 ja 3

* Kordamine: suluta kh pikkus (tv lk 54 h 1)
vanaemale kirjutamine (tv lk 54 h 4)

* Pallipeitus (Õ lk 152-153)
KÜ õpetaja ettelugemise kuulamine
Kordamine: suluta kh pikkus, tv lk 90 valikuliselt

18.-22.05
*LL õ lk 180-181, arutlemine pala põhjal
Kirjutamise tehnika süvendamine M, m, tv lk 55

TEEMA: Loomaaia lood
* Loomaaias Õ lk 154-155
Pala jaotamine osadeks. Osade pealkirjastamine. Pala jutustamine
Kordamine: suluta kh pikkus. Koma lauses (tv lk 55 h 1 ja 2)

* Isemoodi loomaaed (Õ lk 156-157)
Pala sisse minek Õ lk 157 ül järgi
Kirjutamine oma lemmikloomast tv lk 56

* Orienteerumine loomaaiaplaanil Õ lk 158-159
Kordamine: suur algustäht nimedes (tv lk 95 h 7, 8)

* TL lk 26-27, loomade kirjeldamine
Lisa: tv lk 75

* Jutu täiendamine IT nr 17, tl lk 37

27.-31.05
TEEMA: kooliaasta lõpeb
* Endale kontrolltöö tegemine ja selle kontrollimine tv lk 57-58, tv lisa lk 96-97

*Bussisõit Õ lk 160-162
Jutustamine oma klassi huvitavamatest ettevõtmistest
Kontrolltöö: IT nr 18, tl lk 39-40

* Puhkama Õ lk 163
Pildiseeria järgi jutustamine tv lk 59 h 2
tv lk 59 h 1, 2

* Viktoriin õ lk 164
tv lk 59 h 3

* Ajavaru õpetajale
* Ajavaru õpetajale

01.-09.06
PRAKTIKANÄDAL

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Suuline keelekasutus:
eristab täis- ja suluta kaashääliku pikkusi;
teab, et ka sulghäälikutel on kolm pikkust;
kasutab kõnes terviklauseid;
teab ja leiab vastandtähendusega ja sama tähendusega sõnu;
väljendab arusaadavalt oma mõtteid loetust;
annab küsimuste abil edasi lugemispala sisu;
mõtleb jutule alguse või lõpu;
vaatleb ja kirjeldab nähtut, märkab erinevusi ja sarnasusi õpetaja abiga;
esitab luuletust peast.

Lugemine:
loeb õpitud teksti vigadeta, õige intonatsiooniga;
mõistab loetu sisu;
leiab teksti põhjal vastuseid küsimustele;
saab aru tööjuhenditest;
tunneb ära jutu, luuletuse, mõistatuse ja vanasõna;
tutvub lihtsamate piltlike väljenditega;
leiab tundmata sõnade tähendust õpiku sõnastikust õpetaja abiga;
loeb jõukohaseid lasteraamatuid;

Kirjutamine :
oskab teha ärakirja, kirjutab kirjatähtedega, seostab sõnu õigesti;
oskab iseseisvalt täita õpilaspäevikut;
kirjutab vihikusse (töövihikusse...) korrektse käekirjaga, oskab oma tööd vormistada;
oskab kasutada õpitud reegleid (lause algab suure algustähega; inimeste, loomade ja kohtade nimed kirjutatakse suure algustähega; eestikeelsed sõnad algavad k, p, t-ga;
tunneb kõiki häälikurühmi, teab häälikut ja tähte, silpi, sõna, lauset, täishäälikuühendit;
teab peast tähestikku;
oskab määrata täishääliku ja suluta kaashääliku pikkusi.

Hindamine üles

2.klassi õpilaste teadmistele ja oskustele antakse sõnalisi hinnanguid.
Hinnangud kajastuvad õpilaspäevikud, kirjalikul tööl või eKoolis.
Sõnaliste hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele.
Hinnang on õpilase positiivse enesehinnangu kujunemise aluseks.

Osaoskused, III trimestril:
1)
2)
3)
4)
5)

Osaoksuste hindamisel on kasutusel tähed:
T - tead ja oskad
P - pead veel harjutama
O - oskus omandamata