Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Tekstiõpetus: 5b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Liivi Erlenbach

õpetaja

Kontakt: Liivi.Erlenbach@nooruse.edu.ee

Loodud: 28. jaanuar 2020. a. kell 07.23
Muudetud: 28. jaanuar 2020. a. kell 07.23

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Tekstiõpetus toetab emakeele ja kirjanduse õpetamise eesmärke.
Taotletakse, et õpilane:
1. väärtustab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat ja avaliku suhtluse vahendit, suhtub lugupidamisega teiste rahvaste keeltesse ja kultuuridesse; mõistab kirjandust kui oma rahvuskultuuri olulist osa ja eri rahvaste kultuuri tutvustajat;
2. tajub keeleoskust õpioskuste alusena ja oma identiteedi olulise osana, kujuneb teadlikuks keelekasutajaks;
3. omandab põhiteadmised keelest ja õigekirjaoskuse, tuleb eesti kirjakeelega toime isiklikus ja avalikus elus ning edasiõppimisel;
4. arendab keeleoskust kui eneseväljendus- ja suhtlusvahendit, arvestades kultuuris väljakujunenud keelekasutustavasid;
5. õpib asjakohaselt kasutama eri suhtluskanaleid; arendab oskust leida, kriitiliselt hinnata ning sihipäraselt kasutada meedias ja internetis pakutavat teavet;
6. õpib tundma eri tekstiliike, nende seoseid ja kasutamisvõimalusi, arendab oma tekstitööoskusi nii tekstide vastuvõtja kui ka loojana;
7. arendab kriitilist mõtlemist ning analüüsi-, järeldus- ja põhjendusoskust;
8. harjub oma kirjakeeleoskuse täiendamiseks kasutama sõna- ja käsiraamatuid ning veebiallikaid; kasutab vajaliku teabe hankimiseks eri allikaid, sh sõnaraamatuid ja internetti
9. suhtub tolerantselt eesti keele kui võõrkeele kasutamisse ja toetab muu emakeelega kaaslaste eesti keele omandamist;
10. tõlgendab, analüüsib ja mõistab teoses kujutatud lugu ning tegelassuhteid, elamusi ja väärtusi; mõistab ning aktsepteerib erinevaid seisukohti, mis võivad tekkida kirjandusteost lugedes;
11. jutustab teksti- või elamuspõhiselt ning arutleb teoses toimunu üle, väljendades end korrektselt, kirjutab nii jutustavaid kui ka kirjeldavaid omaloomingulisi töid

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

20. - 24.01 Mis tähendab keelt osata? tv h 102
27. - 31.01 Mõttekaardi koostamine tv h 108
03. - 07.02 Esinemine tv h 114
10. - 14.02 Lugemispäeviku esitamine ja raamatu vastamine
17. - 21.02 Filmi ,,Sipsik " vaatamine
Vaheaeg 24.- 28.02
02. - 06.03 Näidendi harjutamine
09. - 13.03 Näidendi harjutamine
16. - 20.03 Näidendi harjutamine
23. - 27.03 Lugemispäeviku esitamine ja raamatu vastamine
30.03 - 03.04 Näidendi harjutamine
06. - 09.03 Suur Uba
13. - 17.04 Loeme luuletusi ( kirj. ) lk. 80 - 81
Vaheaeg 20. - 24.04
27. - 30.04 Õpime kirjutama teemantluuletust
04. - 08.05 Õpime arutlema õ.lk. 126 - 127, tv lk. 49 - 50
11. - 15.05 Kuidas kirjutada arutlust? õ.lk. 128 - 129, tv lk. 51 - 53
18. - 22.05 Arutleme rühmas õ.lk. 132 - 134, tv lk. 54 - 55( eesti keel )
25. - 29.05 5.klasside loodus - ja loovuslaager

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

5. kl lõpetaja õpitulemused
Suuline ja kirjalik suhtlus
1) valib juhendamise toel suhtluskanali; peab sobivalt telefonivestlusi ning kirja- ja meilivahetust;
2) leiab koos partneri või rühmaga vastuseid lihtsamatele probleemülesannetele, kasutades sobivalt kas suulist või kirjalikku keelevormi;
3) esitab kuuldu ja loetu kohta küsimusi ning annab hinnanguid;
4) võtab loetut ja kuuldut lühidalt kokku nii suulises kui ka kirjalikus vormis.

Teksti vastuvõtt
1) tunneb õpitud tekstiliike (tarbe-, teabe- ja meediatekste) ning nende kasutamise võimalusi;
2) loeb ja mõistab eakohaseid õpi- ja elutarbelisi ning huvivaldkondade tekste;
3) võrdleb tekste omavahel, esitab küsimusi ja arvamusi ning teeb lühikokkuvõtteid;

Tekstiloome
1) leiab juhendamise toel tekstiloomeks vajalikku kirjalikku või suusõnalist teavet raamatukogust ning internetist;
2) tunneb kirjutamise põhietappe;
3) jutustab, kirjeldab ning arutleb suuliselt ja kirjalikult,
4) vormistab kirjalikud tekstid korrektselt;
5) esineb suuliselt (tervitab, võtab sõna, koostab ning peab lühikese ettekande);
6) kirjutab eesmärgipäraselt loovtöid ja kirju (ka e-kirju ja sõnumeid),
7) avaldab viisakalt ning olukohaselt oma arvamust ja seisukohta sündmuse, nähtuse või teksti kohta nii suulises kui ka kirjalikus vormis;

Õigekeelsus ja keelehoole
1) järgib eesti õigekirja aluseid ja õpitud põhireegleid;
2) moodustab ning kirjavahemärgistab lihtlauseid, sh koondlauseid ja lihtsamaid liitlauseid;
3) kontrollib õigekeelsussõnaraamatust sõna tähendust ja õigekirja;
4) rakendab omandatud keeleteadmisi tekstiloomes

Hindamine üles

Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut, anda tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta.n Hindamisel kasutatakse mitteeristuvat hindamist Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine. Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele. Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid kujundava hindamise ja kokkuvõtva hindamise meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise ( esitlus, info otsimine, arutelu grupis, kokkuvõtete tegemine, funktsionaalne lugemine, iseseisev töö ) Õppetegevuse vältel saab õpilane õpetajalt ka suulist või kirjalikku sõnalist tagasisidet. Kui töö hinnatakse hindega viiepallisüsteemis, siis pannakse hinne kirjanduse päevikusse ja märge selle kohta kajastub tekstiõpetuse päevikus.

Tekstiõpetuse kokkuvõttev hinne "AR (arvestatud)"/ "MA (mittearvestatud)" kujuneb tunnistusele II poolaastal (20. jaan kuni 2. juuni) + aastahinne (poolaasta kokkuvõtvate hinnete põhjal) õppeaasta lõppedes. .

Õpilasel on kohustus ebaõnnestunud töö, mida on hinnatud hindega "MA (mittearvestatud)" järele vastata 10 päeva jooksul alates töö toimumise päevast. Kui õpilane puudub kohustusliku hindelise töö tunnist vm arvestuslikust õppeülesandest märgitakse eKooli päevikusse märk „0“. Hindelise töö järeletegemine on kohustuslik. Märk "0" asendub hindega "AR (arvestatud)" pärast töö tegemist/esitamist või hindega "MA (mittearvestatud", kui 10 päeva jooksul ei ole tööd järele vastatud.

Konsultatsioon ja järelvastamine esmaspäeviti kell 15.00 ruumis 303 või kokkuleppel õpetajaga.

Kui õpilasel on kodutöö tegemata, siis on tal samal päeval võimalus oma kodutöö ära teha peale tunde õpitugis (ajakava klassis seinal) või esitada kodutöö järgmiseks ainetunniks. Kui õpilane seda võimalust ei kasuta, siis on kodutöö hinne "1" ja seda enam parandada ei saa.