Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Inimeseõpetus: 6a, 6c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Kristel Paju

klassiõpetaja

Kontakt: Kristel.Paju@nooruse.edu.ee

Loodud: 19. jaanuar 2020. a. kell 11.55
Muudetud: 19. jaanuar 2020. a. kell 12.17

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Inimeseõpetus toetab õpilase toimetulekut eakaaslaste hulgas, peres, kogukonnas ja ühiskonnas ning aitab õpilasel kujuneda sotsiaalselt küpseks ja teovõimeliseks isiksuseks. Inimeseõpetuse üldeesmärk on aidata kaasa õpilase sotsiaalses elus vajalike toimetulekuoskuste arengule, mille elluviimiseks kujundatakse õpilases terviklikku isiksust, sotsiaalset kompetentsust, terviseteadlikkust ja üldinimlikke väärtusi, nagu ausus, hoolivus, vastutustunne ning õiglus.
Põhikooli inimeseõpetusega taotletakse, et õpilane tunneb ja väärtustab isiksuse arenemisele ning sotsialiseerumisele kaasa aitavate teadmiste, oskuste ja hoiakute kujunemist järgmistes valdkondades:
1) enesekohased ja sotsiaalsed oskused;
2) füüsiline, vaimne, emotsionaalne ja sotsiaalne areng;
3) tervis ja tervislik eluviis;
4) turvalisus ja riskikäitumise ennetamine;
5) üldinimlikud väärtused: ausus,hoolivus, vastutustunne ja õiglus.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

20.01-24.01
6.1 Üksteise abistamine õ lk 63

27.01-31.01
6.2 Abi küsimine ja vastuvõtmine õ lk 68

03.02-07.02
6.3 Koostöö õ lk 70

10.02-14.02
6.4 Sallivus ja hoolivus õ lk 72
tööleht - hinnang (tv lk 38)

17.02-21.02
7.1 Mina ja sina erineme - see on väärtus! õ lk 77

vaheaeg 24.02-28.02

02.03-06.03
7.2 Inimeste erivajadused õ lk 81

09.03-13.03
7.3 Eelarvamuste mõju suhetele õ lk 82
tööleht - hinnang (tv lk 42)

16.03-20.03
8.1 Sõprus õ lk 89

16.03-20.03
8.2 Usaldus, empaatia ja vastutus suhetes õ lk 91

23.03-27.03
8.3 Rühma kuulumine ja kaaslaste mõju õ lk 94
tööleht - hinnang (tv lk 46)

30.03-03.04
9.1 Konflikt- üks münt, kaks poolt õ lk 99

06.04-08.04
9.2 Konflikti lahendamise meelespea õ lk 100
09.04 Suur Uba
10.04 Suur Reede

13.04-17.07
9.3 Kriitika kui tagasiside õ lk 105
17.04 e-õpe
tööleht - hinnang (tv lk 51)

vaheaeg 20.04-24.04

27.04-30.04
10.1 Otsustamine ja vastutus õ lk 109
01. mai püha

04.05-08.05
10.2 Probleemi ebatõhusad ja ajutised lahendused õ lk 113

11.05-15.05
10.3 Takistused, mis ei lase leida väljapääsu õ lk 115
13.05 eesti keele tasemetöö

18.05-22.05
10.4 Probleemilahenduse tõhusad sammud õ lk 116
tööleht - hinnang (tv lk 58)

25.05-29.05
11. Positiivne mõtlemine õ lk 121-123
tööleht -hinnang (tv lk 60)

01.06-08.06 peaktikapäevad

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

6. klassi lõpetaja:
1) kirjeldab enesehinnangu, enesekontrolli ning eneseanalüüsi võimalusi ja olulisust igapäevasuhetes, väärtustab inimeste erinevusi ning oskab teisi arvestada, demonstreerides seda õpisituatsioonis;
2) väärtustab enda ja teiste positiivseid iseloomujooni ja omadusi ning sõprust ja armastust vastastikuse toetuse ning usalduse allikana;
3) väärtustab hoolivust, ausust, õiglust ja vastutustunnet ning kirjeldab tõhusaid sotsiaalseid oskusi igapäevaelus: üksteise aitamist, jagamist, hoolitsemist ja koostööd;
4) kirjeldab, millised kehalised ja emotsionaalsed muutused toimuvad murdeeas, aktsepteerides nende individuaalsust;
5) kirjeldab ja selgitab konfliktide võimalikke põhjusi ning oskab eristada tõhusaid ja mittetõhusaid konfliktide lahenduse viise; demonstreerib, kuidas õpisituatsioonis tõhusalt verbaalselt oma tundeid väljendada, aktiivselt kuulata ja kehtestavalt käituda;
6) kirjeldab, mis on füüsiline, vaimne ja sotsiaalne tervis, ning arvestab tervisliku eluviisi komponente igapäevaelus;
7) kirjeldab uimastite tarbimisega kaasnevaid riske ja väärtustab tervislikku elu uimastiteta; demonstreerib õpisituatsioonis, kuidas keelduda ennast ja teisi kahjustavast tegevusest;
8) teab ja oskab õpisituatsioonis leida erinevaid lahendusviise otsuste langetamisel;
9) teab, kuidas toimida ohuolukorras, oskab õpisituatsioonis abi kutsuda ning valdab esmaabivõtteid;
10) kirjeldab tegevusi, mis muudavad tema elukeskkonna turvaliseks ja tervist tugevdavaks.

Hindamine üles

Inimeseõpetuses hinnatakse õpilaste teadmisi ja oskusi, kuid ei hinnata hoiakuid ega väärtusi. Hoiakute ja väärtuste kohta antakse õpilasele tagasisidet. Õpitulemusi kontrollitakse nii suuliste, praktiliste ülesannete kaudu kui ka töölehtede kaudu. Kokkuvõttev aasta hinnang kujuneb kahe poolaasta jooksul saadud hinnangute alusel.
Poolaasta hinnanu moodustavad: töölehtede hinnangud, osavõtt ja panus rühmatöödes , praktilised tööd.

Järelvastamine:
Kui õpilane puudub kohustusliku hinnangu tunnist, märgitakse eKooli päevikusse koos puudumistähisega märk „0“ (nt -/0). Hindelise töö järeletegemine on kohustuslik; õpilasel on kohustus puudulikult sooritatud töö järele vastata 10 päeva jooksul (vajadusel kokkuleppel õpetajaga). "0" asendub pärast 10 päeva möödumist "MA"-ga, kui tööd ei ole järele vastatud.

Järelvastamise ja konsultatsiooniaeg: ruum 407 neljapäev kell 14.00-15.00 või kokkuleppel õpetajaga.