Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Ühiskonnaõpetus: 6a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Kristel Paju

klassiõpetaja

Kontakt: Kristel.Paju@nooruse.edu.ee

Loodud: 19. jaanuar 2020. a. kell 11.12
Muudetud: 11. märts 2020. a. kell 12.44

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Ühiskonnaõpetusel on oluline koht õpilaste sotsiaalse kompetentsuse kujunemises. Ühiskonnaõpetus aitab õpilasel kujuneda ettevõtlikuks, ennast teostavaks, kaasinimesi arvestavaks, sotsiaalselt pädevaks ja toimetulevaks ühiskonnaliikmeks. Ühiskonnaõpetuse tunnis omandatud teadmised, oskused ning hoiakud seostuvad tihedalt teistes õppeainetes (ajaloos, geograafias, inimeseõpetuses jt) õpituga, olles aluseks elukestvale õppele.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

https://ls.tlu.ee/index.php/896379?token=Kuressaare_38&newtest=Y

20.01-24.01
Kuidas EV valitsetakse? Kuidas juhitakse Eesti kohalikku elu?

27.01-31.01
Kuidas mõjutavad seadused elu EV? Kuidas kontrollitakse EV seaduste täitmist?

03.02-07.02
Mida tean ja oskan? Test- hinnang.

10.02.-14.02
Mis seos on perekonnal ühiskonnaga?

17.02-21.02
Kuidas naabruskonnas koostööd tehakse?

vaheaeg 24.-28.02

02.03-06.03
Mis noorteorganisatsioonid Eestis tegutsevad?

09.03-13.03
Mis rahvused elavad Eestis? Missugused on levinumad usundid maailmas? Mis usundid on esindatud Eestis?

16.03-20.03
Mida tean jaoskan? Test-hinnang.

23.03-27.03
Miks ja kuidas oma aega ja kulutusi planeerida? Kuidas teadlikult tarbida?

30.03-03.04
Mis on majandus?

06.04-09.04
Kuidas omandada elukutse?
10.04 Suur Reede

13.04-16.04
Mida tean ja oskan? Test-hinnang.
17.04 e-õppepäev

vaheaeg 20.04-24.04

27.04-30.04
Kuidas leida teavet?
01.mai püha

04.05-08.05
Kuidas leida teavet töö kohta?

11.05-15.05
Mida tean ja oskan? Test-hinnang.
13.05 tasemetöö eesti keeles

18.05-22.05
Mida õppisid ühiskonnaõpetuses?

22.05-29.05
Praktilised tegevused,intervjuu.

01.06 Lisa
02.-08.06 praktika

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

6. klassi lõpetaja:
1) on viisakas, sõbralik, väärikas, vastutustundlik, töökas, täpne ja aus;
2) teab ja väärtustab demokraatia põhimõtteid;
3) mõistab, kuidas demokraatia põhimõtted saavad toimida koolis; märkab probleeme koolis, toetab oma käitumise ja osalemisega koolidemokraatiat;
4) loetleb Eesti riigi valitsemise põhilisi institutsioone ja kirjeldab nende ülesandeid (kohalik omavalitsus, Riigikogu, Vabariigi Valitsus, Vabariigi President, kohus);
5) teab, mis on põhiseadus ja teised seadused, miks seadusi tuleb täita; teab, mis on lapse õigused ja vastutus;
6) selgitab näidetega, mis on kodanikuühendus, kodanikualgatus ja vabatahtlik töö; põhjendab vabatahtliku töö vajalikkust ning pakub abi abivajajatele; tunneb ära ebaõigluse ja oskab sellele vastu seista;
7) mõistab inimeste iseärasusi, teab, et inimesed erinevad rahvuse, soo, vaimse ja füüsilise suutlikkuse ning vaadete ja usutunnistuste poolest; on salliv erinevuste suhtes ja valmis koostööks, oskab vältida ja lahendada konflikte;
8) toob näiteid ühiskonna toimimiseks ja arenguks vajalikest elukutsetest ja ettevõtetest ning väärtustab töötamist kui peamist elatusallikat; tunneb oma õigusi ja vastutust omanikuna ja tarbijana;
9) oskab leida teavet oma eesmärkide ja huvide tarbeks ning seda kriitiliselt hinnata; esitab oma teadmisi ja seisukohti selgelt ja veenvalt ning suudab neid põhjendada; loob, kasutab ja jagab infot ning väärtustab enda ja teiste autorite tööd;
10) teab, et tal on õigus saada abi, ning oskab leida abi ettetulevates elusituatsioonides.

Hindamine üles

Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut, anda tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta. Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine. Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele. Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid kujundava hindamise ja kokkuvõtva hindamise meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise.

Ühiskonnaõpetuse kokkuvõttev hinnang (AR/MA) tunnistusele kujuneb I poolaasta (2. sept - 17. jaanuar) ja II poolaasta (20. jaanuar - 9. juuni) lõppedes õppeprotsessi käigus saadud hinnangutest. Õpilane saab hinnanguid töölehtede, iseseisvate tööde ja rühmatööde.

Õpilasel on kohustus ebaõnnestunud töö järele vastata 10 päeva jooksul. Õpilasele ja lapsevanemale meeldetuletuseks kajastub esitamata töö või sooritamata kontrolltöö eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist/ esitamist või "MA"-ga, kui 10 päeva jooksul ei ole tööd järele vastatud.

Kui õpilasel on kodutöö tegemata, siis on tal samal päeval võimalus oma tegemata töö ära teha peale tunde õpitugis (graafik klassis seinal). Kui õpilane seda võimalust ei kasuta, on kodutöö MA ja seda enam parandada ei saa.

Konsultatsioonid ja järelvastamine neljapäeviti kell 14.00 - 14.45 ruumis 407 või kokkuleppel õpetajaga.