Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 6_grupp prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Heidi Truu

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Heidi.Truu@nooruse.edu.ee

Loodud: 24. november 2019. a. kell 16.38
Muudetud: 24. november 2019. a. kell 17.05

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, II trimester

Kestvus: 3 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli aineõpetus taotleb, et õpilane:
•austab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat;
•arendab kriitilist mõtlemist ja analüüsioskust;
•väärtustab head keeleoskust eneseväljendus- ja suhtlusvahendina;
•arendab oma suulist ja kirjalikku väljendusoskust, omandab õigekirjaoskuse;
•õpib mõtestatult lugema ja kirjutama eri liiki tekste;
•loeb eakohast väärtkirjandust, kujundab selle kaudu oma kõlbelisi tõekspidamisi, rikastab oma mõttemaailma;
•arendab kirjanduse mõistmist, kujutlusvõimet, loovust ja kunstimaitset;
•huvitub ilukirjandusest ja paikkonna kultuurist;
•õpib hankima teavet erinevatest allikatest; harjub kasutama sõnaraamatuid ja käsiraam

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

25.-29. nov.
1) Kordamine võõrsõnade tähendust ja õigekirja
2) Kontrolltöö 2
3) SÕNALIIGID. REKLAAM Kordame tähtsamaid sõnaliike nimisõnad, omadussõnad, arvsõnad, asesõnad, tegusõnad Õ lk 43–47, tv h 45–52
2.-6. dets
1) SÕNALIIGID. REKLAAM Kordame tähtsamaid sõnaliike Õ lk 43–47, tv h 45–52
2) SÕNALIIGID. REKLAAM Kordame tähtsamaid sõnaliike Õ lk 43–47, tv h 45–52 (Tv h 52 jutu kirjutamine hindele)
3) Käänamine on imelihtne
9.-13. dets
1) SÕNALIIGID. REKLAAM Kordame tähtsamaid sõnaliike Õ lk 43–47, tv h 45–52
2) SÕNALIIGID. REKLAAM Kordame tähtsamaid sõnaliike Õ lk 43–47, tv h 45–52 (Tv h 52 jutu kirjutamine hindele)
3) Käänamine on imelihtne Õ lk 48–51, tv h 53–65
VAHEAEG
6.-10. jaan
1) Käänamine on imelihtne Õ lk 48–51, tv h 53–65
2) Käänamine on imelihtne Õ lk 48–51, tv h 53–65 (Tv h 62 ( h 64 edasijõudnutele) Õ ül 60 loovharj hindele)
3) Võrdleme omadussõna algvõrre, keskvõrre, ülivõrre, vanasõna Õ lk 52–55, tv h 66–69
13.-17. jaan
1) Võrdleme omadussõna Õ lk 52–55, tv h 66–69
2) Võrdleme omadussõna Õ lk 52–55, tv h 66–69 (Õ ül 79 loovharj hindele)
3) Reklaami mõjutamisvõtted reklaam, mõjutamine, reklaamikeel Õ lk 56–61, tv h 70–73
20.-24. jaan
1) Reklaami mõjutamisvõtted Õ lk 56–61, tv h 70–73
2) Reklaami mõjutamisvõtted Õ lk 56–61, tv h 70–73 (Tv h 73 loovharj hindele)
3) Maailm arvudes põhiarvsõna, järgarvsõna Õ lk 62–67, tv h 74–79
27.-31. jaan
1) Maailm arvudes põhiarvsõna, järgarvsõna Õ lk 62–67, tv h 74–79 (Tv h 79 hindele)
2) Asesõnadest lähemalt õ lk 66 tv h 80-86
3) Asesõnast lähemalt
3.-7. veebr
1) Kordamine Õ lk 68, tv lk 52–53
2) Kordamine Tv lk 59 eneseanalüüsi tabel „Sõnaliigid ja reklaam”
3) Kontrolltöö 3
10.-14. veebr
1) KOKKU VÕI LAHKU? TARBETEKSTID Õ lk 69, tv lk 3 kordamisharjutus
2) Tarbetekstid on tarvilikud tarbetekst plaan, hinnakiri, avaldus, mängukava Õ lk 70–73, tv h 1–3
3) Tarbetekstid on tarvilikud Õ lk 70–73, tv h 1–3
17.-20. veebr
1)Nimisõnade kokku- ja lahkukirjutamine Lühenenud sõnatüvi, täiend retsept, toote etikett, menüü, majaplaan Õ lk 74–77, tv h 4–11
2) Nimisõnade kokku- ja lahkukirjutamine Õ lk 74–77, tv h 4–11
3) Nimisõnade kokku- ja lahkukirjutamine Õ lk 74–77, tv h 4–11 Õ ül 117 (etteütlus)
VAHEAEG
2.-6. märt
1) Arvsõnade kokku- ja lahkukirjutamine Põhi- ja järgarvsõna, arve, protokoll, kataloog, tellimiskupong Õ lk 78–79, tv h 12–15
2) Arvsõnade kokku- ja lahkukirjutamine Õ lk 78–79, tv h 12–15
3) Omadussõnade kokku- ja lahkukirjutamine ne- ja line-liiteline omadussõna
annetusakt, eeskiri, seletuskiri Õ lk 80– 83, tv h 16–21 Õ h 129 (loovtöö)

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

1. Teab võõrsõnade tunnuseid. Õpib selgeks sagedamini esinevate võõrsõnade õigekirja ja tähenduse. Oskab asendada võõrsõnu omasõnadega ja vastupidi. Oskab sõnastikust leida võõrsõna tähenduse.
2. Oskab leida pildilt infot, märkab pildi ja teksti seoseid. Teab tähtsaimaid sõnaliike ja oskab neid tekstis määrata.
3. Oskab käänata nimi- ja omadussõnu, ka raskemaid, nii ainsuses kui ka mitmuses.
Oskab leida ÕSist juhiseid raskete või tundmatute sõnade käänamiseks.
4. Teab omadussõnade võrdlusastmeid ning oskab neid moodustada. Oskab leida ÕSist juhiseid võrdlusastmete moodustamisel.
5. Tutvub reklaami mõjutamisvõtetega ning oskab neid reklaamides märgata.
6 Teab arvsõnade jagunemist. Oskab arve kirjutada nii sõnade kui ka numbritega. Oskab arvsõnu käänata nii ainsuses kui ka mitmuses. Teab kuupäeva kirjutamise võimalusi.
7. Tunneb ära asesõnad, oskab neid käänata nii ainsuses kui ka mitmuses. Oskab kasutada tekstis asesõnu korduste vältimiseks.
8. Õpib tundma ja lugema erinevaid tarbetekste ning leidma vajalikku infot hinnakirjast, mängukavast.
9. Õpib nimisõnu õigesti kokku ja lahku kirjutama. Kordab tähestikku.
10. Õpib kirjutama õigesti nii põhi- kui ka järgarvsõnu.
11. Õpib omadussõnu õigesti kokku ja lahku kirjutama. Funktsionaalse lugemisoskuse arendamine.

Hindamine üles

Eesti keele kokkuvõttev hinne trimestri lõpus ja koondhinne õppeaasta lõppedes.
Õpilane saab eesti keeles trimestri jooksul hinded kontrollharjutuste, etteütluste ja kontrolltööde eest, valikuliselt hinnatakse tv ja koduste ülesannete täitmist.

1) hinne "5" - saavutatud õpitulemused vastavad õpilase taotletavatele õpitulemustele täiel määral ja ületavad neid;
2) hinne "4" - saavutatud õpitulemused vastavad üldiselt õpilase õppe aluseks olevatele taotletavatele õpitulemustele;
3) hinne "3" - saavutatud õpitulemused võimaldavad õpilasel edasi õppida või kooli lõpetada ilma, et tal tekiks olulisi raskusi hakkamasaamisel edasisel õppimisel või edasises elus;
4) hinne "2" - õpilase areng õpitulemuste osas on toimunud, aga ei võimalda oluliste raskusteta hakkamasaamist edasisel õppimisel või edasises elus;
5) hinne "1" - saavutatud õpitulemused ei võimalda oluliste raskusteta hakkamasaamist edasisel õppimisel või edasises elus ning kui õpilase areng nende õpitulemuste osas puudub.

Kontrolletteütlustel hinne:
"5" - töö veatu
"4" - 1-3 ortograafia viga
"3" - 4-6 viga
"2" - 7-9 viga
"1" - vigu rohkem kui 9

Keelelistel kontrollharjutustel ja kontrolltöödel hinne:
"5" - 90-100%
"4" - 75-89%
"3" - 50-74%
"2" - 20-49%
"1" - 0-19%

Konsultatsioon kolmapäevitipeale kuuendat tundi ruumis 300