Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Matemaatika: 9 indiv õpe prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Maren Aaviste

matemaatikaõpetaja

Kontakt: Maren.Aaviste@nooruse.edu.ee

Loodud: 22. oktoober 2019. a. kell 14.22
Muudetud: 22. oktoober 2019. a. kell 14.22

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, I trimester

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Selleks, et õpilane suudaks lahendada igapäevaelu erinevates valdkondades tekkivaid küsimusi, mis nõuavad matemaatiliste mõttemeetodite (loogika ja ruumilise mõtlemise) ning esitusviiside (valemite, mudelite, skeemide, graafikute) kasutamist.

Põhikooli matemaatikaõpetusega taotletakse, et õpilane:
1) arutleb loogiliselt, põhjendab ja tõestab;
2) modelleerib looduses ja ühiskonnas toimuvaid protsesse;
3) püstitab ja sõnastab hüpoteese ning põhjendab neid matemaatiliselt;
4) töötab välja lahendusstrateegiaid ja lahendab erinevaid probleemülesandeid;
5) omandab erinevaid info esitamise meetodeid;
6) kasutab õppides IKT vahendeid;
7) väärtustab matemaatikat ning tunneb rõõmu matemaatikaga tegelemisest;
8) rakendab matemaatikateadmisi teistes õppeainetes ja igapäevaelus.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

Kuna tegu on õpilasega, kel on Rajaleidja keskuse poolt määratud õpitulemuste vahendamise vajadus, siis :
1) õppetöö korraldamisel õpilase abistamiseks, ergutamiseks või õppe korraldamiseks, lähtun tema vajadustest ja individuaalsetest võimetest;
2) õpetajana määran hetkeseisu, kavandan lapse arenguvajadusi toetava ainekava, määrates ära võimalused, kuidas õpilane jõuaks nõutud õpitulemusteni.

I trimester 02. september- 22. november 2019

* Arvu ruutjuur. Ruutjuur korrutisest ja jagatisest. Ruutvõrrand, ruutvõrrandi lahendivalem
* Ruutfunktsioon ja selle graafik. Parabooli nullkohad ja haripunkt.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Taotletavas õpitulemuses õpilane:
* teab ruutjuure mõistet ning leiab arvust ruutjuure kalkulaatoriga;
* leiab ruutjuure korrutisest ja jagatisest;
* eristab ruutvõrrandit teistest võrranditest;
* nimetab ruutvõrrandi liikmed ja nende kordajad;
* teisendab ruutvõrrandi normaalkujule;
* lahendab nii taandatud kui ka taandamata ruutvõrrandid taandamata ruutvõrrandi lahendivalemi abil;
* eristab ruutfunktsiooni teistest funktsioonidest;
* teab parabooli mõistet ja joonestab graafiku;
* teab haripunkti ja nullkohtade mõistet;
* leiab ruutfunktsiooni nullkohad vastava võrrandi lahendamise teel;
* leiab haripunkti koordinaadid graafikult;
* skitseerib ruutparabooli nullkohtade ja haripunkti järgi.

Hindamine üles

Hindamine
1) Hariduslike erivajadustega laste õpetamine ja hindamine toimub individuaalse õppekava alusel lähtuvalt õpilase arengulistest vajadustest.
2) Õpilase suhtes, kellele on koostatud individuaalne õppekava, on ette nähtud erisused hindamisel ja järgmisse klassi üleviimisel, mis sätestatakse õppeperioodi jooksul, arvestades õpilaste võimeid, motivatsiooni ja vajadusi.
3) Ainekava täitmisel arvestatakse HEV õpilasele iseloomulikku võimetekohast arengut ja selle muutusi ning võidakse kasutada hindamist vähendatud nõudmistega viiepallisüsteemis