Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 2c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Anu Rand

Klassiõpetaja

Kontakt: Anu.Rand@nooruse.edu.ee

Loodud: 1. september 2019. a. kell 09.31
Muudetud: 22. september 2019. a. kell 08.39

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, I trimester

Kestvus: 6 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Eesti keele hea valdamine on eduka õppimise eeldus kõigis õppeainetes. Omandatakse keele- ja kirjandusteadmisi ning erinevaid lugemise, kirjutamise ja suhtlemise kogemusi.
I kooliastmes kujundatakse õpilaste teadmisi ja oskusi kolmes õppevaldkonnas: suuline keelekasutus (kuulamine, kõnelemine), lugemine ja kirjutamine. Suuline keelekasutus hõlmab eneseväljendust argiolukorras ning eakohase suulise teksti mõistmist ja edasiandmist. Lugemise õpetamisel kujundatakse oskust töötada tekstiga eakohaste juhiste alusel. Kirjutamise õpetusega kujundatakse õigekirjaoskus õpitud keelendite piires ja suutlikkus end eesmärgipäraselt kirjalikult väljendada.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

02.-06.09
Kooliaasta algua
* "Tere, sõbrad!" Õpiku tutvustus lk 3 - 9. Suvemeenutused. Jutu koostamine lk 46. Tutvumine tv-ga lk 3
* "Vanad sõbrad" Õ lk 10 - 11. Jutuke. Lause. Sõna. Tv lk 4 h 1, 2. Kirjatähed Uu, Üü.
* "Pärislaste põhikoolis" Õ lk 14 - 15. Esimese koolipäeva tunded ja mõtted. Suur algustäht lause alguses ja inimeste nimedes. Õ lk 13. Tv lk5, Õ lk 71, kirjatäht Vv.
* Lausete kasvatamise mäng Õ lk 14 - 15. Pildiseeria järgi jutu koostamine. Suur algustäht lause alguses ja inimeste nimedes, lauselõpumärgid Õ lk 15, tv lk 5 h 1 - 3.
09.-13.09
* "Septembrihommik" Õ lk 16 - 17, tv lk 6 h 1. Jutule alguse mõtlemine. Õpetaja ettelugemise kuulamine J. Vaiksoo "Neli hommikut ja üks õhtu" lk 3 - 12.-b: mida teeb? Õ lk 18, tv lk 6 h 2, 3, lk 72 h 1. Kirjatähed Bb.
*"Homme on päev" Õ lk 19. Pildiseeria järgi jutu mõtlemine tv lk 72 h 1, 2. Mõistatamine õ lk 18. -vad: mida teevad? Õ lk 18, tv lk 7 h 1 - 3.
* "Liisusalmid" Õ lk 20, mängureeglite selgitamine paarilisele õ lk 20 - 21, -b: mida teeb?, - vad: mida teevad? Tv lk 72 h 3.
* "Tähestikuluuletus" Õ lk 22, KÜ nr 13 CD 1. Luuletuse lugemine erineva intonatsiooniga. Rühmatöö: sõnastiku kasutamine õ lk 22. Tähestik õ lk 22, tv lk 8, lk 73, kirjatähed Tt.
* "Oh seda tähestikku" Õ lk 24, Tähestikulaul õ lk 25. Tähestikuraamatu koostamise selgitamine paarilisele õ lk 25. Tähestik, kirjatähed Ff tv lk 9

16.-20.09
* "Koolis kolle ei ole" õ lk 26. Jutustamine naljakatest juhtumistest koolis. Häälik ja täht, täis - ja kaashäälikud. Õ lk 27, tv lk 10, lk 74, kirjatäht Hh.
* "Paula päästab Kassiopeiat" õ lk 28 - 29, tv lk 11 h 2, arutelu pala põhjal. Täht ja häälik tv lk 11 h 1
* Tarbeteksti analüüs. Tv lk 50 h 1, tööjuhise seletamine kaaslasele tv lk 50 h 2, kirjatähed Ee tv lk 12
* Meie klassi reeglid õ lk 31 Pildiseeria lk 30, oma klassi reeglite arutelu lk 31. Täishääliku pikkus õ lk 32, tv lk 12, lk 75.
* "Eedi tahab kooli" õ lk 33, "Londiste läheb kooli" I ja II osa õ lk 34 - 35, tv lk 13 h 2
Pala jutustamine õ lk 35, tv lk 49
Täishääliku pikkus tv lk 13 h 1, lk 75, kirjatähed Oo.

23.-27.09
* "londiste läheb kooli" III ja IV osa Õ lk 36 - 37, tv lk 15 h 1. KÜ nr 1 CD 1, TL lk 4, 5. Pala jutustamine: õ lk 37, kirjatähtede meeldetuletamine Ii.
* Raamatute tutvustus Õ lk 39, , tv lk 88 - 89, rühmades pala jutustamine õ lk 38. Paarides naljade rääkimine õ lk 39. Täishääliku pikkus tv lk 76.
* SÜGIS "Kooliaed" õ lk 41. Hääldusharjutus õ lk 40, pala jutustamine küsimuste järgi õ lk 41. Keeleõpetus - kordamine tv lk 15, lk 74
* "Naeris naeris" õ lk 42. Luuletuse lugemine erineva kiiruse ja intonatsiooniga. Täishäälikuühend tv lk 16. Kirjatäht Aa
* "Kivimehike ja samblamehike" IT nr 3, TL lk 9 - 10. Rühymatöö: jutukese koostamine sügisest: õ lk 43 järgi. Täishäälikuühend tv lk 77 h 1.
30.09-04.10
* Lühitekstid köögiviljadest õ lk 44 - 45. Köögiviljadest mõistatuste väljamõtlemine. Täishäälikuühend tv lk 17, lk 77 h 2, 3.
* "Ühepajatoit" õ lk 47 LL lk 140. Pildi järgi dramatiseering"Turul" õ lk 46 KÜ nr 14 CD 1. Mitmuse nimetava lõpu õigekiri õ lk 47, tv lk 18, lk 78, kirjatäht Dd
* "Vanaisa kingitus" tv lk 51, Pildiseeria järgi jutu koostamine õ lk 48. Mitmus tv lk 19 h 1, 2. Deformeeritud teksti taastamine tv lk 19 h 3.
* "Puud kannavad vilja" õ lk 49. Piltlike väljendite seletamine. Mitmus tv lk 79.
* "Siili keedupott" õ lk 50 - 51. KÜ: õpetaja ettelugemise kuulamine E. Raud "Siili keedupott" terve lugu. Jutukese kirjutamine pildiseeria järgi tv lk 52.
07.10 - 11.10
* E. Raua raamatute tutvustus õ lk 143 LL, õ lk 142 Dramatiseering õ lk 52 järgi. Ma, sa, ta, me, te, nad õigekiri tv lk 20 h 1 - 3. Kirjatäht Mm.
* "Jäneseema pirukas" õ lk 53, tv lk 21 h 2 Pala jutustamine uute tegelastegaMa, sa, ta, me, te, nad tv lk 21.
* "Sügise värvid", "Tammetõru", "Punavalge seen" õ lk 54 - 55. KÜ nr 15 CD1 Luuletuse ilmeka lugemise harjutamine, dramatiseering, riimuvad sõnad, Lausete lõpetamine tv lk 53 h 2.Kirjatäht Nn.
* "Puravik ja pilvik" tv lisa lk 54. Näidendi kavalehe analüüs. õ lk 57. Tegelaste iseloomustamine tv lk 23. Suluta kaashääliku pikkus. tv lk 23 h 2, 3.
* "Seene varjus" õ lk 57 - 63.
14.-18.10
* Muinasjutu "seene varjus" kuulamine KÜ nr 2 CD!, TL lk 6, 7. Pildiseeria järgi muinasjutu jutustamine. õ lk 64 - 65. Mõistatamine tv lk 55.
Suluta kaashääliku pikkus tv lk 80 - 81.
* "Vihmalaul", "Vihm" õ lk 66 - 67. KÜ nr 16 CD 1. Helidega vihmaluuletuse esitamine, õ lk 67. Suluta kaashääliku pikkus tv lk 80 - 81, luuletuse kirjutamine tv lk 55.
* "Sügiselugu" õ lk 68 LL õ lk 141. Hääldusharjutus õ lk 69, samatähenduslikud sõnadtv lk 24, väitlus õ lk 69. Lausete täiendamine tv lk 24 h 1, Kordamine tv lk 71 - 81 valikuliselt. Kontrolltöö IT nr 4, TL lk 11 - 12.
* Klassiväline lugemine A. Reinla "Pätu".

Vaheaeg

28.10-01.11
* "Päkapikk Pikapäkk" IT nr 5, TL lk 13 - 14. Vastandsõnade leidmine tv lk 57 h 1. Kirjatäht Rr.
* Laste maailm " Kaks last" õ lk 70 Tutvumismäng õ lk 71 Tv lk 25
* "Leiutajateküla Lotte" Võrdlus päris lastega. Kordamine tv lk m25 h 1
* Kordamine
04.-08.11
* Kes või mis on Pätu?" õ lk 74 - 75 LL õ lk 144. Pätu kirjeldamine. Pätust kirjutamine. Õ lk 76
* Raamatute tutvustus õ lk 77. Reporterimäng õ lk 77 tv lk 57 h 2, 3. Sulghäälikud sõna alguses. Suur täht lause alguses. Õ lk 79, tv lk 26 Kirjatäht Pp.
* Lood isa ja vanaisaga "Kuldsed käed" õ lk 78. Hingedepäevast rääkimine. Oma vanaisast rääkimine. Hääldusharjutus. Sulghäälik sõna alguses. Suur algustäht lause alguses. Õ lk 79, tv lk 27, 82. Kirjatäht Kk.
* "Korvitäis õunu vanaisa jaoks"õ lk 80 - 81. Rühmades pala jutustamine. K, p, t s-i ja h kõrval Õ lk 79, tv lk 28.
* "Tüliõunad" lk 145. IT nr 6 TL lk 15 - 16.
11.-15.11
* "Minuga juhtub alati midagi" I osa õ lk 82 - 83 LL lk 146. Kahekõne isa ja tütre või poja vahel õ lk 82. Pala jutustamine paaris. K, p, T s-i ja h kõrval. Tv lk 82 h 4
* "Mehepoja püha" Õ lk 81 KÜ nr 18 Luuletuse ilmeka esituse harjutamine. Jutu kirjutamine õ lk 84 järgi.
* "Juku ja ta isa" õ lk 86. Juku naljade lugemine osalistega. Kaashäälikuühend õ lk 87, tv lk 30, 83. Kirjatäht Gg.
* "Suur lärm" Õ lk 88, KÜ CDI nr 17. Kaashäälikuühend.
* "Rosalindel peas on mõtted" Õ lk 89 KÜ CD III nr 3 TL 8, 9. Kirjatäht Jj.
18.-22.11

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Suuline keelekasutus:

eristab täis- ja suluta kaashääliku pikkusi;
teab, et ka sulghäälikutel on kolm pikkust;
kasutab kõnes terviklauseid;
teab ja leiab vastandtähendusega ja sama tähendusega sõnu;
väljendab arusaadavalt oma mõtteid loetust;
annab küsimuste abil edasi lugemispala sisu;
mõtleb jutule alguse või lõpu;
vaatleb ja kirjeldab nähtut, märkab erinevusi ja sarnasusi õpetaja abiga;
esitab luuletust peast.

Lugemine:
loeb õpitud teksti vigadeta, õige intonatsiooniga;
mõistab loetu sisu;
leiab teksti põhjal vastuseid küsimustele;
saab aru tööjuhenditest;
tunneb ära jutu, luuletuse, mõistatuse ja vanasõna;
tutvub lihtsamate piltlike väljenditega;
leiab tundmata sõnade tähendust õpiku sõnastikust õpetaja abiga;
loeb jõukohaseid lasteraamatuid;

Kirjutamine :
oskab teha ärakirja, kirjutab kirjatähtedega, seostab sõnu õigesti;
oskab iseseisvalt täita õpilaspäevikut;
kirjutab vihikusse (töövihikusse...) korrektse käekirjaga, oskab oma tööd vormistada;
oskab kasutada õpitud reegleid (lause algab suure algustähega; inimeste, loomade ja kohtade nimed kirjutatakse suure algustähega; eestikeelsed sõnad algavad k, p, t-ga;
tunneb kõiki häälikurühmi, teab häälikut ja tähte, silpi, sõna, lauset, täishäälikuühendit;
teab peast tähestikku;
oskab määrata täishääliku ja suluta kaashääliku pikkusi.

Hindamine üles

2. klassi õpilaste teadmistele ja oskustele antakse sõnalisi hinnanguid. Hinnangud kajastuvad õpilaspäevikus, kirjalikul tööl või eKoolis. Sõnaliste hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele. Hinnang on õpilase positiivse enesehinnangu kujunemise aluseks.
I poolaastal tulevad hindamisele järgmised osaoskused.

Suuline keelekasutus ja lugemine

Loed õpitud teksti ladusalt, õige intonatsiooniga.
Mõistad loetu sisu,saad aru töö juhendist.
Loed jõukohaseid lasteraamatuid.
Oskad jutustada.
Oskad lugeda kahekõnet.

Esitad luuletust ilmekalt.
Oskad täita loetud teksti põhjal ülesandeid.

Kirjutamine

Tead peast tähestikku.
Oskad määrata täis- ja suluta kaashäälikute pikkusi.
Tead ja leiad sama- ja vastandtähendusega sõnu.
Oskad kasutada õpitud reegleid (lause algab suure algustähega; inimeste, loomade ja kohtade nimed kirjutatakse suure algustähega).
Tunned kõiki häälikurühmi, tead häälikut ja tähte.
Tunned silpi, sõna, lauset.
Kirjutad õigesti sõnade lõppu -b (mida teeb?; -vad (mida teevad?).
Oskad kirjutada sõnu mitmuses.
Oskad moodustada liitsõnu.
Oskad teha ärakirja.
Kirjutad puhtalt ja loetavalt, seostad õigesti kirjatähti.

Osaoskuste hindamisel on kasutusel tähed:
T - tead ja oskad
P - pead veel harjutama
O - oskus omandamata

Lisaks on eKoolis kasutusel tähekombinatsioon KH (kujundav hindamine), millele järgneb selgitus, milline on osaoskuse saavutus.
* Kasutusel (eKoolis) on ka kirjaliku töö puhul saavutatud punktide arv, mille puhul selgitusse on lisatud maksimumpunktid ja viide osaoskustele.
Konsultatsioon kell 13.00 ruum 206.