0 kaarti!
Autor: Kaari Maidle klassiõpetaja Kontakt: Kaari.Maidle@nooruse.edu.ee |
Loodud: 28. august 2019. a. kell 12.14
Muudetud: 10. märts 2020. a. kell 13.21
Õppeaasta: 2019/2020
Õppekava: Põhikooli õppekava, aasta
Kestvus: 1 tund nädalas
Loodusainete õpetamise eesmärk põhikoolis on kujundada õpilastes eakohane loodusteaduslik pädevus, st suutlikkus väärtustada looduslikku mitmekesisust ning vastutustundlikku ja säästvat
eluviisi; oskus vaadelda, mõista ning selgitada loodus-, tehis- ja sotsiaalkeskkonnas eksisteerivaid objekte, nähtusi ning protsesse, märgata ja määratleda elukeskkonnas esinevaid probleeme, neid loovalt lahendada, kasutades loodusteaduslikku meetodit; väärtustada looduslikku mitmekesisust ning vastutustundlikku ja säästvat eluviisi; hinnata looduses viibimist.
Loodusainete õpetamise kaudu taotletakse, et põhikooli lõpuks õpilane:
1) tunneb huvi ümbritseva elukeskkonna, selle uurimise ning loodusteaduste ja tehnoloogia saavutuste vastu ning on motiveeritud edasisteks õpinguteks;
2) vaatleb, analüüsib ning selgitab elukeskkonna objekte, nähtusi ja elukeskkonnas toimuvaid protsesse, leiab nendevahelisi seoseid ning teeb järeldusi, rakendades loodusainetes omandatud teadmisi ja oskusi;
3) oskab märgata, sõnastada ja lahendada loodusteaduslikke probleeme, kasutades loodusteaduslikku meetodit ning loodusteaduslikku terminoloogiat suulises ja kirjalikus kõnes;
4) oskab esitada uurimisküsimusi, plaanida ja korraldada eksperimenti ning teha tõendusmaterjali põhjal järeldusi;
5) kasutab loodusteaduste- ja tehnoloogiaalase info hankimiseks erinevaid allikaid, sh veebimaterjale, analüüsib ning hindab neis sisalduva info tõepärasust;
6) oskab teha igapäevaelulisi elukeskkonnaga seotud otsuseid ja neid põhjendada, kasutades loodus- ning sotsiaalainetes omandatud teadmisi ja oskusi ning arvestades kujundatud väärtushinnanguid;
7) mõistab loodusteaduste tähtsust teaduse ja tehnoloogia arengus ning teab valdkonnaga seotud elukutseid;
8) väärtustab elukeskkonda kui tervikut, sellega seotud vastutustundlikku ja säästvat käitumist ning järgib tervislikke eluviise.
Loodusõpetus kujundab alusteadmised ja -oskused teiste loodusteaduslike ainete (bioloogia, füüsika, geograafia ja keemia) õppimiseks ning loob aluse teadusliku mõtlemisviisi kujunemisele. Õpilane õpib märkama ning eesmärgistatult vaatlema elus- ja eluta looduse objekte ning nähtusi, andmeid koguma ja analüüsima ning nende põhjal järeldusi tegema. Praktiliste tegevuste kaudu õpitakse leidma probleemidele erinevaid lahendusi ning analüüsima nende võimalikke tagajärgi.
2.-06. september
Maismaataimed. Taimede välisehitus. TR. lk. 4- 9
Projekti tutvustus
Katse TR lk 8
9.-13. september
Puud. TR. lk. 10- 15
Puu vaatlus. Õppekäik
16.-20. september
Puud. TR. lk. 16- 17 (viljapuud, okaspuud)
23.-27. september
Põõsad. Marjapõõsad. TR. lk. 18- 19
Rohttaimed. TR. lk. 20
30. september-4. oktoober
Lisa tr. lk. 21-
Veetaimed ja nende erinevus maismaataimedest. TR. lk. 25- 27
7.-11. oktoober
Toataimed. Taimede kordamine. TR lk 28- 31.
14.-18. oktoober
Kokkuvõte teemast: TAIMERIIK- projekti kokkuvõte.
VAHEAEG
28. oktoober-1. november
Loomariik. Maismaaloomad. Loomade välisehitus. TR lk 33-36
4.-8. november
Metsloomad. Tr lk 37-40
Elusloodus internetis v. tahvlid
11.-15. november
Maod ja sisalikud, kahepaiksed Tr 41-42
Linnud. Tuntumaid linde. Veelinnud. TR lk 43-47
18.-22. november
Linnud. Tuntumaid linde. Veelinnud. TR lk 43-47
Veeloomad ja nende erinevus maismaaloomadest. Kalad TR lk 48-53
25.-29. november
Veeloomad ja nende erinevus maismaaloomadest. Kalad TR lk 48-53
Lisa 52-53
2.-6. detsember
Koduloomad. Loomade toitumine, kasvatamine. Tv lk 54-57
9.-13. detsember
Loomade kordamine. Põhiteadmised loomadest. Tv lk 58-61
16.-20. detsember
Kokkuvõte teemast: LOOMAD- projekti kokkuvõte.
VAHEAEG
6.-10. jaanuar
Nuputamiseks (kordamine). tr Lk 62-64
13.-17. jaanuar
Ilma tunnused õhutemperatuur ja selle mõõtmine TR lk 4-7
20.-24. jaanuar
Pilvisus, sademed, tuul TR lk 8-10
27.-31. jaanuar
Tuul, ilmastikunähtused TR lk 10-13
3.-7. veebruar
Teema "Ilm" kordamine. Põhiteadmised ilma kohta lk 14- 15
10.-14. veebruar
Inimese välisehitus TR lk 16-17
17.-21. veebruar
Kere, pea TR lk 18-20
VAHEAEG
2.-6. märts
Käsi, jalg TR lk 21-23
9.-13. märts
Kehamõõtmed TR lk 24-25
16.-20. märts
Pikkuste võrdlemine ja mõõtmine TR lk 26-27
23.-27. märts
Kordamine- INIMENE
30. märts-3. aprill
Toit ja toiduained TR lk 28-29
Projekti tutvustus lk 29
6.-10. aprill
Kaalumine, toidupakendid TR lk 30-31
13.-17. aprill
Tervislik toitumine TR lk 32-34
Toida Peetrit
VAHEAEG
27. aprill-1. mai
Toidukorrad. Käitumin söögilauas. tr lk35-36
4.-8. mai
Pesemine . Puhkamine tr lk 37-38
Päevaplaan
11.-15. mai
kehatemperatuuri mõõtmine tr lk 40-41
18.-22. mai
Inimese ja looduse seosed tr lk 42-43
25.-29. mai
Projekt. tr lk 44
Linna ja maaelu erinevused. tr lk 48
1.-5. juuni
Teema "inimene" kordamine
8.-12. juuni
Praktikapäevad
õpilane
* oskab teha vahet elusal ja elutul
* teab, et toitumine on elusorganismide üks põhitunnustest
* oskab näha ja leida taimede juures kergesti märgatavaid tunnuseid ja selle alusel neid rühmitada
* oskab nim. Eestis levinuimaid leht- ja okaspuid;
* tunneb puid lehtede ja okaste järgi;
* oskab eristada puud, põõsast ja puhmast;
* oskab nim. Eestis kasvatatavaid teravilju;
*oskab kirjeldada ilma nelja põhitunnuse (õhutemperatuur, pilvisus, sademed, tuul) kaudu.
*oskab näidata ja nimetada inimese kehaosasid.
*teab, et toitu valmistatakse toiduainetest.
*oskab lugeda olulist teavet kauba kohta toidupakenditelt.
*teab tervisliku toitumise põhimõtteid.
*teab, kuidas söögilauas käituda.
*oskab mõõta oma kehatemperatuuri.
*teab, kuidas on inimene ja loodus omavahel seotud.
*teab prügi sorteerimise põhimõtteid.
*oskab kirjeldada linnaelu ja maaelu erinevusi.
2. klassi õpilaste teadmistele ja oskustele antakse sõnalisi hinnanguid. Hinnangud kajastuvad õpilaspäevikus ja/või kirjalikul tööl. Sõnaliste hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele. Hinnang on õpilase positiivse enesehinnangu kujunemise aluseks.
Osaoskused:
I trimestril:
Teab, millistest osadest taim koosneb ja mis on nende ülesanne.
Teab, mida vajab taim kasvamiseks.
Oskab eristada leht- ja okaspuud ning tunneb õpitud puude lehti.
II trimestril:
1. Tunned õpitud mets- ja koduloomi.
2. Oskad mõõta õhutemperatuuri ja kirjeldada ilma (pilvisus, tuul, sademed).
Osaoskuste hindamisel on kasutusel tähed:
T - tead ja oskad
P - pead veel harjutama
O - oskus omandamata
Konsultatsioon esmaspäeviti kell 13.00