Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Ühiskonnaõpetus: 6a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Kristel Paju

klassiõpetaja

Kontakt: Kristel.Paju@nooruse.edu.ee

Loodud: 28. august 2019. a. kell 09.55
Muudetud: 19. jaanuar 2020. a. kell 11.13

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli ühiskonnaõpetusega taotletakse, et põhikooli lõpuks õpilane:
* tunneb huvi ühiskonna probleemide vastu, oskab neid märgata ja uurida ning oma seisukohti ja valikuid põhjendada;
* oskab tulla toime tänapäeva ühiskonnas, lähtudes üldinimlikest väärtustest;
* teab, kuidas osaleda poliitika kujundamises ja elluviimises nii kohalikul kui ka Eesti riigi tasandil;
* väärtustab inimõigusi ja demokraatia põhimõtteid: seaduslikkust, vabaduse ja vastutuse seost;
* arvestab teisi, väärtustab mitmekesisust, osalemist ühiskonna arengus ja sidususes, seisab vastu kesksete normide rikkumisele ning on seaduskuulekas;
* määratleb ennast ühiskonna liikmena, Eesti, Euroopa ja maailmakodanikuna.
* algatab ning toetab koostööd ühiste eesmärkide seadmisel ja elluviimisel;
* kasutab ühiskonnaõpetuses omandatud teadmisi, oskusi ja hoiakuid oma tulevaste õpingute ja edasise tööalase karjääri kavandamisel ning teadlike otsuste langetamisel, koostab esmase karjääriplaani.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

3. - 6. september
DEMOKRAATIA JA SOTSIAALSED SUHTED. Mis on ühiskond ja kellest ühiskond koosneb? õ lk 6-7, tv lk 4-5
http://www.debate.ee/vaitlus/kuidas-videldakse

9. - 13. september
Kuidas juhitakse kooli ja mis on koolidemokraatia? õ lk 8-9 , tv lk 7
Mis õigused on lastel? õ lk 10-11, tv lk 8

16. - 20. september
Reipalt kooli!

23. - 27. september
Mis on inimõigused? õ lk 12-13, tv lk 9-10
https://www.humanrightsestonia.ee/
Iseseisev töö

30.sept - 4. oktoober
Mis on riik? õ lk 14-15, tv lk 11

7. - 11. oktoober
Kuidas riigid üksteist mõjutavad? õ lk 16-17, tv lk 12-13

14. - 18. oktoober
Kelle käes on riigis võim? õ lk 18-19, tv lk 14
https://et.wikipedia.org/wiki/Riigivorm

21. - 27. oktoober - KOOLIVAHEAEG

28. okt - 1. nov
Kuidas toimib demokraatia Eesti Vabariigis? õ lk 20-23

4. - 8. november
Kuidas Eesti Vabariiki valitsetakse? õ lk 24-25

11. - 15. november
Kuidas juhitakse Eestis kohalikku elu? õ lk 26-27
Haldusjaotus: http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/interaktiivne-kaart-eesti-uus-haldusjaotus-parnust-saab-suurim-linn-pisikesed-vallad-kaovad?id=78893306
Rahvaarv: https://www.stat.ee/pressiteade-2017-121
https://www.stat.ee/ppe-45400
Saaremaa vald: https://www.saaremaavald.ee/et/uldinfo
https://et.wikipedia.org/wiki/Saaremaa_vald

18. - 22. november
Kuidas mõjutavad seadused elu Eesti Vabariigis? õ lk 28-29

25. - 29. november
Kuidas kontrollitakse Eesti Vabariigis seaduste täitmist? õ lk 30-31

2. - 6. detsember
Kordamine. Mida tean ja oskan.

9. - 13. detsember
Rühmatöö tv lk 71

KONTROLLTÖÖ

16. - 20. detsember
Rühmaarutelud, praktiline töö

23. dets - 5. jaan - KOOLIVAHEAEG

6. - 10. jaanuar
Mis seos on perekonnal ühiskonnaga? õ lk 32-33

13. - 17. jaanuar
Kuidas naabruskonnas tööd tehakse? õ lk 34-37

http://kkirsipuuajaveeb.blogspot.com/p/6-kl-uhiskonnaop.html

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane:
* seletab oma sõnadega ning kasutab kontekstis mõisteid rahvus, riik, võrdõiguslikkus ja sallivus;
* toob näiteid naiste ja meeste võrdsete õiguste ning nende rikkumise kohta Eestis;
* teab ja hoiab kogukonna traditsioone;
* teab, mis on isikutunnistus ja reisidokumendid (pass, isikutunnistus);
* nimetab ja näitab kaardil Eesti naaberriike ning toob näiteid, kuidas muu maailm mõjutab elu Eestis;
* seletab oma sõnadega ja kasutab kontekstis mõisteid inimõigus, seadus, demokraatia;
* iseloomustab demokraatia põhimõtteid;
* teab ja austab inimõigusi;
* teab, et Eesti on demokraatlik vabariik, nimetab Vabariigi Valitsuse, Riigikogu ja Vabariigi Presidendi peamisi ülesandeid;
* teab, mis on kohalik omavalitsus, toob näiteid oma valla/linna omavalitsuse tegevuse kohta;
* teab, et kõik on võrdsed seaduse ees ja peavad seadusi täitma, toob näiteid seaduskuuleka käitumise kohta;
* kirjeldab demokraatia põhimõtete toimimist koolis;
* toetab oma suhtumise ja tegutsemisega koolidemokraatiat;
* tunneb ÜRO lapse õiguste konventsiooni põhimõtteid, nimetab lapse õigusi, teab õiguste ja vastutuse tasakaalu.

Hindamine üles

Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut, anda tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta. Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine. Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele. Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid kujundava hindamise ja kokkuvõtva hindamise meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise.

Ühiskonnaõpetuse kokkuvõttev hinnang (AR/MA) tunnistusele kujuneb I poolaasta (2. sept - 17. jaanuar) ja II poolaasta (20. jaanuar - 9. juuni) lõppedes õppeprotsessi käigus saadud hinnangutest. Õpilane saab hinnanguid töölehtede, iseseisvate tööde, rühmatööde, tunnikontrollide ja kontrolltööde eest.

Õpilasel on kohustus ebaõnnestunud töö järele vastata 10 päeva jooksul. Õpilasele ja lapsevanemale meeldetuletuseks kajastub esitamata töö või sooritamata kontrolltöö eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist/ esitamist või "MA"-ga, kui 10 päeva jooksul ei ole tööd järele vastatud.

Kui õpilasel on kodutöö tegemata, siis on tal samal päeval võimalus oma tegemata töö ära teha peale tunde õpitugis (graafik klassis seinal). Kui õpilane seda võimalust ei kasuta, on kodutöö MA ja seda enam parandada ei saa.

Konsultatsioonid ja järelvastamine kolmapäeviti kell 14.00 - 14.45 ruumis 407 või kokkuleppel õpetajaga.