Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 9_grupp prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Heidi Truu

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Heidi.Truu@nooruse.edu.ee

Loodud: 27. august 2019. a. kell 11.03
Muudetud: 30. oktoober 2019. a. kell 11.52

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, I trimester

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Kirjandus on õppeaine, mis peamiselt ilukirjandusele tuginedes arendab õpilase kujundlikku mõtlemist ning verbaalseid loomevõimeid, kujundab väärtkirjanduse tõlgendamise ja analüüsi kaudu õpilase esteetilisi ja eetilisi väärtushoiakuid, rikastab tundemaailma, aitab luua ainuomast maailmapilti.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1.nädal 2.-6. sept
I. MUISTSETE INIMPÕLVEDE SOSIN
* Sissejuhatus õppeaastasse. Töövahendid, hindamine, kirjand
* Loodus ja tänapäeva inimene. Animism; õp lk 8-9

2. nädal 9.-13.sept
* Ürgmetsa tarkus; õp lk 10-11
* Loodususundi hingestatud maailm; õp lk 12-15

3. nädal 16.-29. sept
* Rahvausund Kivirähki pilgu läbi; õp lk 16-19 Teose vastamine. "Pisuhänd", Rehepapp" või "Kalevipoeg"
* Pühad paigad hiied; õp lk 20-23

4. nädal 23.-27.sept
* Rääkivad puud ja salapärane vanake; õp lk 24-25
* Loodususku luule; õp lk 26-27

5. nädal 30.sept-4. okt
* Loovülesanded
* Loovülesanded

6. nädal 7.-11. okt
II RAHVASTE HÄÄLED LAULUDES
* Iidse sõna jõud ja vägi; õp lk 30-31
* Rahvalaulu uued kuued;rahvalaul, rahvalaulik, kaasitama, loits, regivärsiline rahvalau, lõppriimiline rahvalaul, värsimõõt, algriim, kordus, mõttekordus, värsijalg, parallelism, stroof, (lõpp)riim; õp lk 32-35

7. nädal 14.-18.okt
* Laula, laula, suukene…; õp lk 36-37
* Riimiline rahvalaul; õp lk 38-39
VAHEAEG
8. nädal 22.okt-1.nov
* Loovülesanded
* Loovülesanded
9 nädal 4.-8.nov
III EESTLANE ÄRKAB
* „Kas siis selle maa keel...“; ood, pastoraal, võrdlus, anakreontiline luule, kõne, hüperbool, allusioon, epiteet, kordus, metafoor, võrdlus, personifikatsioon, retooriline küsimus või hüüatus, antitees, kõne; õp lk 42-45
* „See vaimustusrikas ärkamisaeg“; õp lk 46-47

10. nädal 11.-15. nov
* Eestimaal ja eestlastel on ajalugu; õp lk 48-51
* Eesti vajab eestikeelses koolis haritud eestlasi; õp lk 52-55

11. nädal 18.-22. nov
* Lugude Looja; muistend, muistendi liigid, regilaul, eepos, sünonüüm, rahvaluule, travestia
õp lk 56-57
* Eesti rahva oma eepos; õp lk 58-63 Trimestri lõpetamine

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

On läbi lugenud vähemalt kaks eakohast eri ˛anrisse kuuluvat väärtkirjandusteost, loeb kirjandusteksti ladusalt ja mõtestatult ning väärtustab lugemist.Tunneb ära ja kasutab tekstides epiteete, metafoore, isikustamist, võrdlusi ja algriimi, selgitab õpitud vanasõnade , kõnekäändude ja mõistatuste kujunduslikkust ning tähendust, eristab tekstinäidete põhjalrahvalaulu (regilaul ja riimiline rahvalaul), vastab teksti põhjal fakti-,järeldamis-,ja analüüsiküsimustele, kasutab esitatud väidete tõestamiseks tekstinäiteid ning tsitaate,kirjeldab teoses kujutatud tegevusaega ja -kohta, määrab teose olulisemad sündmused ning arutleb põhjuse-tagajärje seoste üle.

Hindamine üles

Õpilase hinne kujuneb kogu veerandi jooksul saadud hinnete kokkuvõtva hindena, milleks on numbriline hinne viie palli süsteemis. Veerandi jooksul vastab iga õpilane ära kaks kohustuslikku teost:
1. "Pisuhänd"
2. "Kuristik rukkis"
Teoste vastamise eelduseks on teose läbilugemine. Teose vastamine toimub etteantud kuupäeval õppetunnis.
Hinne "5" -õpilane oskab vastata temale esitatud küsimustele põhjalikult.
Hinne "4" -õpilase vastus on üldjoontes õige, puuduvad mõned pisidetailid.
Hinne "3" -õpilase vastusest selgub, et ta teost on lugenud, aga ei mäleta kõike või tema vastused on kohati lünklikud.
Hinne "2" -õpilane ei ole teost lugenud või ei oska ta selle sisu peaaegu üldse avada. Õpetaja põhjendab õpilasele tema hinde suulise hinnanguga.
Kirjaliku töö hindamisel lähtutakse põhikooli lõpueksami hindamisjuhendist, mida kohandatakse vastavalt töö laadile (s.h pikkusele)
"5" Tekst vastab teemale, on üldistusjõuline ja isikupärane, sõnavara ulatuslik ja mitmekülgne, on liigendatud tervik, ülesehitus loogiline, 0-4 õigekirjaviga.
"4" Tekst vastab teemale, mõtted on esitatud selgelt, sõnavara ja lausestus ühekülgsed, ülesehitus on loogiline, kuid esineb liigendusvigu, 5-7 õigekirjaviga.
"3" Tekst vastab teemale, kuid on üldsõnaline, mõtted esitatud arusaadavalt, sõnavara ühekülgne, esineb lausestusraskusi, ülesehituses vastuolud, 8-10 õigekirjaviga
"2" Tekst vastab üldjoontes teemale, kuid mõtted on kohati seosetud ja ebaselged, sõnavara ja lausestus on algelised, teksti ülesehituses on vastuolud, puudub mõni tekstiosa.
"1" Tekst ei vasta teemale.