Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kunst: 6d prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Lelet Aavik-Part

klassiõpetaja

Loodud: 28. juuli 2019. a. kell 23.50
Muudetud: 5. jaanuar 2020. a. kell 12.42

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, I trimester

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Tähelepanu! Valmis olla! KUNST!

Põhikoolis on kunstivaldkonna õppeainete õpetamise eesmärgiks kujundada õpilastes eakohane kunstipädevus: suutlikkus mõista kunstide mitmekesisust, arutleda kunsti ja muusika teemadel; väärtustada lähiümbruse, Eesti ja maailma kultuuripärandit; näha eri ajastute ja nüüdisaja kultuuri suhet; kasutada kunsti ja muusika väljendusvahendeid isiklikuks ja kollektiivseks loominguliseks tegevuseks, väärtustada enda ja kaaslaste loomingut.

Põhikooli kunstiõpetusega taotletakse, et põhikooli lõpuks õpilane:
- oskab loomingulises tegevuses, loovtöö, uurimise ja refleksiooni käigus kasutada loova ja kriitilise mõtlemise ning probleemi lahendamise oskusi;
- tunnetab ja arendab oma loomingulisi võimeid, väärtustab isikupära ja erinevaid lahendusi;
- õpib tundma visuaalsete kunstide väljendusvahendeid ning suudab luua erinevaid kunstitöid, rakendades õpitud teadmisi ja oskusi;
- eksperimenteerib mõtete, mõistete, vahendite, materjalide ning tehnikatega;
- töötab iseseisvalt ja teeb koostööd kaaslastega;
- rakendab omandatud oskusi teistes õppeainetes ja igapäevaelus;
- õpib tundma ja väärtustab nii mineviku kunstipärandit kui ka nüüdisaegset kunsti;
- seostab kunsti, kultuuri, teaduse ja tehnoloogia arengut;
- mõistab kunsti kui kultuuridevahelist suhtluskeelt, teadvustab kultuurilist mitmekesisust ja kunsti rolli ühiskonnas;
- väljendab oma arvamusi ja teadmisi suuliselt ning kirjalikult, kasutades (kunsti)oskussõnavara;
- tegutseb eetiliselt ja ohutult nii päris kui ka virtuaalsetes kultuurikeskkondades;
- mõtestab esemelise ja ruumilise keskkonna ning disaini näidete esteetilisi, eetilisi, funktsionaalseid ja ökoloogilisi aspekte;
- omab ülevaadet kunsti-, disaini- ja arhitektuurivaldkonnaga seotud ametitest ja elukutsetest.

Allikas: https://oppekava.innove.ee/pohiharidus/kunstiained/

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal (2.-6. sept)
T-särgi kujundamine paberil
Link: https://www.pinterest.com/pin/423408802468412662/
https://www.pinterest.com/pin/423408802468412843/
Vajalikud vahendid: A3 paberil print (õpetaja poolt), viltpliiatsid, harilik pliiats.

2. nädal (9.-13. sept)
Projekt kooli seinale " Kõrget lendu!"
Link: https://www.pinterest.com/pin/632755816378726209/
https://www.pinterest.com/pin/642818546795034106/
Vajalikud vahendid: akvarellpaber, vesivärvid, must geelpliiats, käärid.

3. nädal (16.-20. sept)
Portree
Link: https://www.pinterest.com/pin/423408802468412870/
Vajalikud vahendid: kiletasku (õpetajalt), prinditud foto õpilasest, guašid, must marker/viltpliiats.

4. nädal (23.-27. sept)
Jätkub eelmise nädala teema: portree maalimine kilele.

5. nädal (30. sept-4. okt)
Vorm, 3D. Tooli disainimine.
Link: https://www.pinterest.com/pin/386605949263002149/
Vajalikud vahendid: käärid, liim, viltpliiatsid.

6. nädal (7.-11. okt)
Peegeldus. Väljalõiked.
Link: https://www.pinterest.com/pin/285697170098652918/
Vajalikud vahendid: värviline paber (õpetajalt), A4 paber, käärid, liim, harilik pliiats.

7. nädal (14.-18. okt)
Jätkub eelmise tunni teema.

8. nädal (21.-25. okt) VAHEAEG

9. nädal (28. okt - 1. nov)
Projekt: Foto kui kunst!
Vajalikud vahendid: fotoaparaat/mobiiltelefon.
Lõiming eesti keele ja kirjandusega. Kunstiõpetuse tunnis toimub pildistamine (väljaspool koolimaja). Foto prinditakse välja, töö jätkub.
Edasi toimub töö eesti keele tunnis- uudise kirjutamine.

10. nädal (4.- 8. nov)
Projekt "Terves kehas terve kunst!" (Õpilased mõtlevad grupis välja uue spordiala, mille läbiviimisest jm tehakse lühifilm. Videos võetakse sportlastelt intervjuu jm) Maht u 3 tundi
Vajalikud vahendid: mobiiltelefon, millel on videofunktsioon.
Lõiming kehalise kasvatuse, eesti keele, kirjanduse, inimese- ja ühiskonnaõpetusega.
1. tunnis jagatakse õpilased gruppidesse, jagatakse rollid, paberile pannakse video konseptsioon, valmistatakse ette intervjuu küsimused.

11. nädal (11.-15. nov)
Jätkub eelmise tunni teema.
Projekt "Terves kehas terve kunst!" (Õpilased mõtlevad grupis välja uue spordiala, mille läbiviimisest jm tehakse lühifilm. Videos võetakse sportlastelt intervjuu jm) Maht u 3 tundi
Vajalikud vahendid: mobiiltelefon, millel on videofunktsioon.
Lõiming kehalise kasvatuse, eesti keele, kirjanduse, inimese- ja ühiskonnaõpetusega.
2. tunnis minnakse grupiga ühiselt videot filmima (soovitavalt väljaspool koolimaja). Kindlasti kaasa mobiiltelefon!

12. nädal (18.-22. nov)
Jätkub eelmise tunni teema.
Projekt "Terves kehas terve kunst!" (Õpilased mõtlevad grupis välja uue spordiala, mille läbiviimisest jm tehakse lühifilm. Videos võetakse sportlastelt intervjuu jm) Maht u 3 tundi
Vajalikud vahendid: mobiiltelefon, millel on videofunktsioon.
Lõiming kehalise kasvatuse, eesti keele, kirjanduse, inimese- ja ühiskonnaõpetusega.
3. tunnis esitatakse valminud video klassis. Arutelu, analüüs, tulemused.

13. nädal (25.-29. nov)
Projekt "Tõemüts" Rühmatöö.
Vajalikud vahendid: peakatted (õpetaja poolt), kõiksugused vidinad kaunistuseks (nööbid, litrid, suled jm), mänguasjad, traat, nöör, liimipüstol (õpetaja poolt), kangas jm. mobiiltelefon.
Lõiming kirjanduse tunniga, peakate luuakse loetud teksti alusel. Loovus! Tulemuse pildistamine, ettekanne!

14. nädal (2.-6. dets)
Maal.
Vajalikud vahendid: A4 pildiraam, paber, guašid, veetops, pintslid, harilik pliiats.

15. nädal (9.-13. dets)
Jätkub eelmise tunni teema. Maal

16. nädal (16.-20. dets)
Jätkub eelmise tunni teema. Maali lõpetamine.


17. ja 18 nädal (23. dets-3. jaanuar) VAHEAEG

19. nädal (6.-10. jaanuar)

Jätkub

Õpetaja materjalid:
[img]http://thedreamsaver.blogspot.com/2012/08/blog-post_28.html[/img]
http://www.loovalt.ee/files/TVK-opetajaraamat-210x297mm.pdf
https://digikogu.ekm.ee/
https://kunstimuuseum.ekm.ee/eesti-kunsti-digisild/

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

6. klassi lõpetaja:
-teab eesti kunsti- ja kultuuriobjekte ning kunstnikke, uurib ja võrdleb kunstiteoseid;
-arutleb enda ja kaaslaste loovtööde üle, tõlgendab oma vaatenurgast erinevate ajastute kunstiteoseid;
-väljendab visuaalsete vahenditega oma mõtteid, ideid ja teadmisi, kasutades kahe- ja kolmemõõtmelise kujutamise baaselemente ja kompositsiooni põhimõtteid;
-visandab ja kavandab loovülesandeid lahendades, rakendab erinevaid kunstitehnikaid (maal, joonistus, kollaaž, skulptuur, foto, digitaalgraafika, animatsioon jne);
-oskab uurimise käigus leida eri teabeallikatest ainealast infot;
-võrdleb ruumilise keskkonna ja igapäevaste tarbeesemete omadusi, kavandab ideid, kuidas parandada elukeskkonda, mõistab võimalusi, kuidas tarbida loodust säästvalt;
-arutleb visuaalse infoga seotud nähtuste üle reaalses ja virtuaalses keskkonnas, analüüsib oma eagrupile mõeldud visuaalse meedia sõnumeid;
-tegutseb eetiliselt ja ohutult nii päris kui ka virtuaalsetes kultuurikeskkondades.

Õppesisust täpsemalt:
Kavandamine kui ideede arendamise protsess. Pildiruum, ruumilisuse edastamise võtted. Erinevate objektide kujutamine vaatluse ja mälu järgi. Liikumise kujutamine. Figuuri ja portree proportsioonid. Kujutamisõpetus.
Värvusõpetus. Maali, joonistuse, graafika, kollaaži, skulptuuri, installatsiooni jne tehnikad ning töövõtted.
Kunstiteose sisulised ja vormilised elemendid, konkreetne ja abstraktne kunstis.
Kunstiteoste analüüs. Muuseumide ja galeriide funktsioonid.
Vormi ja funktsiooni seos, traditsioon ja uuenduslikkus disainis. Eesti rahvakunst ja ehituskultuur.
Loodust säästva tarbimise põhimõtted, elukeskkonna parandamine kunsti, disaini ja arhitektuuri kaudu.
Digitaalse kunsti töövahendite kasutamine (nt foto, video, digitaalgraafika, animatsioon).

Paljud eelnimetatud tegevused ja teemad lõimitakse eesti keele, kirjanduse ja ühiskonnaõpetuse tundidega.

Hindamine üles

Kunstiõpetuse tundides kasutatakse läbivalt kujundavat hindamist. Hindamise eesmärk on anda õpilasele motiveerivat tagasisidet. Oluline on tunnustada lahenduste erinevusi ja väärtustada õpilaste isikupära ning koostööoskusi. Võimaluste piires eelistatakse õpilase tööle suuliste hinnangute andmist ja positiivse üldhindega hindamist õppeveerandi lõpus. Jooksvalt kasutatakse suulist hindamist, ka eKooli KH- kujundava hindamise märget, mille taha lisatakse kommentaar töö/tunni õnnestumise kohta.

Hindamisel arvestatakse:
1. Teemale vastavus ja loominguline lähenemine sellele.
2. Kompositsiooni väljenduslikkus.
4. Figuuride dünaamika; lihtsate proportsioonireeglite arvestamine
5. Töö korrektsus.
Õpilane peab oma töö esitama tähtajaliselt. Kui õpilasel õppevahendid puuduvad, teeb ta töö õpetajaga kokkulepitud ajal järele või lõpetab töö kodus.


Hinne A (arvestatud):
• töövahendid alati kaasas;
• jälgib õpetajat, mõtleb kaasa, töötab iseseisvalt;
• oskab loogiliselt kasutada eelnevalt õpitud töövõtteid;
• kavandab iseseisvalt töö, viib selle lõpuni või kavandab töö õpetaja abiga, kuid viib selle iseseisvalt lõpuni;
• töö korrektne, viimistletud;

Hinne MA (mittearvestatud):
• õppevahendid pidevalt või tihti kodus;
• tööülesanded poolikult täidetud;
• töö osaliselt tegemata, esitamata või viimistlemata;
• töö tähtajaks esitamata;
• suhtumine töösse huvitu;
• puuduvad teadmised läbivõetud õppematerjali osas.

NB! VAJALIKUD VAHENDID 6. klassi õpilase kunstikarbis (karp koolis olemas)
- must geelpliiats/tindipliiats/tintekas (hoida kindlasti eraldi kunstikarbis, mitte pinalis kirjutusvahendite hulgas)
- guašid + vesivärvid
- pintslid (3-4)
- veetops
- õlipastellid/rasvakriidid
- A4 AKVARELLIPABER (plokk) (võimalusel vältida tavalist joonistusplokki või soetada mõlemad).
- A3 suuruses MAPP kunstitööde kogumiseks.

Sobivad eelmisest aastast alles jäänud vahendid. Taaskasutus!