Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kehaline kasvatus: 5d P prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Marko Kesküla

kehalise kasvatuse õpetaja

Kontakt: Marko.Keskula@nooruse.edu.ee

Loodud: 27. jaanuar 2019. a. kell 22.12
Muudetud: 27. jaanuar 2019. a. kell 22.25

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 3 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Kehaline kasvatus aitab õpilasel mõista kehalise aktiivsuse ja liikumisharrastuse vajalikkust oma tervisele. Kehalise kasvatusese tundides omandatud teadmised, oskused ja kogemused on aluseks õpilase iseseisvale liikumisharrastusele. Õpilane mõistab, et liikumine tagab tervise ja hea rühi. Omab motivatsiooni, huvi ja teadmisi iseseisvaks kehakultuuri harrastuseks. Omandab hügieeniharjumuse. Õpib kaaslastega koostööd tegema, peab kinni reeglitest/võistlusmäärustest ja tunneb ausa mängu põhimõtteid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

21.- 25.01
Suusatamise teooria. Õige suurusega saapa leidmine suusabaasist, keppide ja suuskade valimine vastavalt suusaklambrile. Saabaste kinnitamine klambriga.
Esimene tund lumel. Sissejuhatus.

28.01- 1.02
Kukkumine ja tõusmine laskumisel ja tasasel maal. Libisemine ühel suusal. Tasakaaluharjutused suuskadel. Paaristõuge.

11.- 15.02
Uisusammu õppimine.
Käärtõus ja laskumine.

18.- 22.02
Uisusammu harjutamine paaristõugetega.
2km läbimine suusatades vastavalt oskustele.

4.- 8.03
Ujumine 500m vabalt valitud stiilis
Teatevõistlus ja kerelihaste jõuharjutused
Korvpalli söödu ja põrgatamise harjutused.

11.-15.03
100m krooli- ja seliliujumine ajale.
Rahvastepalli juurdeviivad harjutused ja mäng
korvpalli põrgatamise harjutamine harjutsed.

18.-22.03
100m krooli, selili ja rinnuli. mängud vees
Rahvastepalli võistlused
Korvpalli söötmine vastu seina ja paarilisega vahelduvalt. Pealevise korvile.

25.- 29.03
Korvpall. Söödud ja põrgatamised. Söödumäng
Pöörde kordamine.
Kõrgushüppe juurdeviivad harjutused.

1.- 5.04
Krooli- ja rinnuliujumise tehnika harjutamine plaadiga.
Korvpalli põrgatamine takistuste vahelt. Söödumäng
Krossijooks.

8.- 12.04
Krossijooks
Mängud ja teatevõistlused vees.
Pesapall

15.- 18.04
Pesapall pesavahtidega. Kurikaga löömise tehnika.
2km jooks ühtlases tempos. ÜKE
Jalgpall

29.04- 3.05
Cooperi test
Kaugushüpe eelmise aasta tulemusega võrreldes
Orienteerumine tervisepargis

6.- 10.05
Ringtreening tervisepargis oma keharaskustel töötavatel jõumasinatel .
2km jooks eelmise aasta tulemusega võrreldes

13.- 17.05
Teatevõistlused kiiruse ja osavuse arendamiseks.
Tõkkejooks üle madalate tõkete.
Jalgpall

20.- 24.05
Intervalltreening
Pesapall

27.- 31.05
Orienteerumine
Mängud
Kokkuvõte õppeaastast

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane oskab;
*arendada oma kehalisi võimeid
*valida soojendusharjutusi, tegeleda iseseisvalt õpitud spordialadega
*mängida lihtsustatud reeglitega korvpalli ja pesapalli
*joosta erinevaid distantse
*ujuda krooli, selili ja rinnuli
*sooritada ujumises stardihüpet ja pööret

Hindamine üles

Teadmiste ja oskuste hindamisel kasutatakse A ( arvestatud) ja MA (mittearvestatud) . Hindamisel rakendatakse kujundava hindamise põhimõtteid (õpilase arengu toetamine). Kujundav hindamine keskendub eelkõige õpilase arengu võrdlemisele tema varasemate saavutustega.
Õpilaste kokkuvõttev hindamine toimub 2. ja 4. veerandil hindega A või MA. Arvestatud, kui: Õpilane sooritab kõik kehaliste võimete testid; osaleb üle 70% tundidest.
Õpilase tunni riietuseks on lühike või pikk dress ja vahetusspordijalatsid ( välis+ sise). Ujumistunnis on kohustuslik ujumismüts, pesemisvahendid ja rätik. Ettenähtud riietuseta tundi ilmumine on võrdne põhjuseta puudumisega. Põhjuseta puudutud tunnid tuleb teha järele.

Meditsiinilistel põhjustel tundidest vabastatud õpilased (kroonilised haigused jm. tervislikud põhjused)) suunatakse kooli kehalise kasvatuse abiõpetaja juurde, kus õpilane sooritab temale vajalikke harjutusi . Rohkem, kui kaks nädalat arstitõendiga kehalisest kasvatusest või ainult ujumisest vabastatud õpilased määratakse abirühma spordiosakonna juhipoolse esildisega iga veerandi esimesel nädalal. Vabastust taotlev õpilane esitab arstitõendi oma kehalise kasvatuse õpetajale (nimekirja kinnitab direktor).
Kehalise kasvatuse abiõpetaja teeb märkmeid kinnitatud nimekirjast puuduvate õpilaste kohta eKooli. Kehalist kasvatust sellisel juhul hindab abiõpetaja. Hindamisel juhindutakse kooli õppekavast ja kehalise kasvatuse ainekavast.
Lühiajaliselt (1-2 nädalat) kehalisest kasvatusest lapsevanema või arsti poolt vabastatud õpilane esitab tõendi/kirja enne tunni algust (vahetunnis) oma kehalise kasvatuse õpetajale, kes saadab õpilase osalema tunnitööks abiõpetaja juurde või annab õpilasele teoreetilise hindelise ülesande iseseisvaks täitmiseks. Aineõpetaja lepib enne tunni algust kokku abiõpetaja tema tunnis osalevad õpilased. Õpilase kohalviibimise tunnis fikseerib abiõpetaja e-koolis „F“ tähega ja võimalusel hindab õpilase tunnitööd. Poolaasta kokkuvõtva hinde paneb õpilasele kehalise kasvatuse õpetaja. Pikema- või lühemaajaliselt kehalisest kasvatusest vabastatud õpilane on iga keh.-kasv. tund aineõpetaja või abiõpetaja poolt juhendatud (s.t. ei puudu/ei lahku omavoliliselt tunnist).