Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Tekstiõpetus: 5a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Kristel Paju

klassiõpetaja

Kontakt: Kristel.Paju@nooruse.edu.ee

Loodud: 23. jaanuar 2019. a. kell 12.01
Muudetud: 30. jaanuar 2019. a. kell 11.29

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Tekstiõpetus toetab emakeele õpetamise eesmärke. 
Taotletakse, et õpilane: 
1. väärtustab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat ja avaliku suhtluse vahendit, suhtub lugupidamisega teiste rahvaste keeltesse ja kultuuridesse; 
2. tajub keeleoskust õpioskuste alusena ja oma identiteedi olulise osana, kujuneb teadlikuks keelekasutajaks; 
3. omandab põhiteadmised keelest ja õigekirjaoskuse, tuleb eesti kirjakeelega toime isiklikus ja avalikus elus ning edasiõppimisel; 
4. arendab keeleoskust kui eneseväljendus- ja suhtlusvahendit, arvestades kultuuris väljakujunenud keelekasutustavasid; 
5. õpib asjakohaselt kasutama eri suhtluskanaleid; arendab oskust leida, kriitiliselt hinnata ning sihipäraselt kasutada meedias ja internetis pakutavat teavet; 
6. õpib tundma eri tekstiliike, nende seoseid ja kasutamisvõimalusi, arendab oma tekstitööoskusi nii tekstide vastuvõtja kui ka loojana; 
7. arendab kriitilist mõtlemist ning analüüsi-, järeldus- ja põhjendusoskust; 
8. harjub oma kirjakeeleoskuse täiendamiseks kasutama sõna- ja käsiraamatuid ning veebiallikaid; 
9. suhtub tolerantselt eesti keele kui võõrkeele kasutamisse ja toetab muu emakeelega kaaslaste eesti keele omandamist.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

21. - 25. jaanuar 
"Netis sündinud" lavastuse kokkuvõtte kirjutamine. 

28. jaan - 1. veebr 
Esinemine ja etlemine (kirjanduse õ lk 42-43, lk 50-51) 

4. - 8. veebruar 
Perearhiivist leitud pildi põhjal jutustamine 

11. - 15. veebruar 
Lugemiskontroll III veerandil loetud raamatu kohta. 

18. - 22. veebruar 
Omaloomingulise jutu kirjutamine ( eesti keele õpik lk 74) 

25. veebr - 1. märts - KOOLIVAHEAEG 

4. - 8. märts 
Omaloomingulise jutu lõpetamine. Dialoogi koostamine kasutades kõiki käändeid (eesti k õ h 194) 

11. - 15. märts 
Teekonna kirjeldamine (eesti k õ h 184) 

18. - 22. märts 
Teatrietenduse proov 

25. - 29. märts 
Teatrietenduse proov 

1. - 5. aprill 
Kuulamisharjutus. 

8. - 12. aprill 
Lugemiskontroll IV veerandil loetud raamatu kohta. Loovtöö eesti k õ h 218. 

15. - 19. aprill 
Aavikute majamuuseumi külastus. 

22. aprill - 26. aprill- KOOLIVAHEAEG 

29.04 - 3. mai 
Raamatukohvik 

6. - 10. mai 
Loovtöö õ h 235, h 244 

13. - 17. mai 
Lugemiskontroll V veerandil loetud raamatu kohta. 

20. - 24. mai 
Loov/duslaager

27. mai - 31.05 
Arutlemine rühmas õ h 249
 
3. - 10. juuni 
Arutlev tagasiside loovuslaagrist.  
Praktikanädal

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

5. kl lõpetaja õpitulemused 
Suuline ja kirjalik suhtlus 
• Kuulab mõtestatult eakohast teksti, toimib saadud sõnumi või juhendite järgi; 
• annab lühidalt edasi kuuldu sisu; 
• väljendab end suhtlusolukordades selgelt ja arusaadavalt koolis, avalikus kohas, eakaaslastega, täiskasvanutega suheldes; 
• esitab kuuldu ja nähtu kohta küsimusi; 
• väljendab oma arvamust, annab infot edasi selgelt ja ühemõtteliselt; 
• leiab koos partneri või rühmaga vastuseid lihtsamatele probleemülesannetele, kasutades sobivalt kas suulist või kirjalikku vormi; 
• kasutab sõnastikke ja teatmeteoseid; 
• esitab peast luuletuse või rolliteksti; 
Teksti vastuvõtt 
• loeb eakohast teksti ladusalt ja mõtestatult; mõistab lihtsat plaani, tabelit, diagrammi, kaarti; 
• otsib teavet tundmatute sõnade kohta, teeb endale selgeks nende tähenduse; 
• vastab teksti põhjal koostatud küsimustele tekstinäidete või oma sõnadega, koostab teksti kohta küsimusi; 
• leiab teksti peamõtte; 
• kirjeldab teksti põhjal sündmuste toimumise kohta ja tegelasi; 
• leiab tekstist vajalikku infot; 
• tunneb ära jutustuse, luuletuse, näidendi, muinasjutu, mõistatuse, vanasõna, kõnekäänu, kirja; 
• on läbi lugenud vähemalt neli eakohast väärtkirjandusteost (raamatut); 
• tutvustab loetud kirjandusteose sisu ja tegelasi ning kõneleb loetust; 
Tekstiloome 
• jutustab ja kirjutab loetust ning läbielatud sündmusest; 
• jutustab tekstilähedaselt, kokkuvõtlikult kavapunktide järgi, märksõnaskeemi ja küsimuste toel; 
• kirjeldab eesmärgipäraselt eset, olendit, inimest; 
• kirjutab nii koolis kui ka igapäevaelus käsitsi ja arvutiga eakohaseid tekste vastavalt kirjutamise eesmärgile, funktsioonile ja adressaadile; 
• kirjutab eakohase pikkusega loovtöid (k.a ümberjutustusi) küsimuste, pildi, pildiseeria, märksõnaskeemi või kava toel; 
• teeb oma tekstiga tööd

Hindamine üles

Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut, anda tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta. Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine. Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele. Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid kujundava hindamise ja kokkuvõtva hindamise meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise. Teadmiste ja oskuste hindamisel kasutatakse hindeid viiepallisüsteemis (kajastuvad eKoolis). Õppetegevuse vältel saab õpilane õpetajalt ka suulist või kirjalikku sõnalist tagasisidet. 

Õppeprtsessi käigus hinnatakse töölehtede täitmist, rühmatööd, omaloominguliste juttude kirjutamist, iseseisva töö oskust, funktisonaalset lugemist jne. 

Tekstiõpetuses kasutatakse kujundava (õpilast toetava) hindamise põhimõtteid. Tekstiõpetuse kokkuvõttev hinne on "arvestatud" (A) või "mittearvestatud" (MA) tunnistusele I poolaasta ja II poolaasta lõpul. Tekstiõpetuses tehtud töid võib hinnata ka viiepallisüsteemis. Sel juhul kantakse hinne koos vastava selgitusega eesti keele või kirjanduse päevikusse ekoolis. 

Kui poolaasta kokkuvõtva hinde välja panemisel on õpilasel hinne kahe hinde vahel, siis jäävad otsustavaks kontrolltööde hinded. Kui õpilasel on aastahinde välja panemisel hinne kahe hinde vahel, siis jäävad otsustavaks kogu õppeaasta vältel (I + II poolaasta) saadud hinded ja/või kontrolltööde hinded. 

Õpilasel on kohustus ebaõnnestunud töö järele vastata 10 päeva jooksul. Õpilasele ja lapsevanemale meeldetuletuseks kajastub esitamata töö või sooritamata kontrolltöö eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist/ esitamist või "1"-ga, kui 10 päeva jooksul ei ole tööd järele vastatud. 

Kui õpilasel on kodutöö tegemata, siis on tal samal päeval võimalus oma tegemata töö ära teha peale tunde õpitugis (graafik klassis seinal). Kui õpilane seda võimalust ei kasuta, on kodutöö hinne "1" ja seda enam parandada ei saa. 

Konsultatsioonid ja järelvastamine neljapäeviti kell 14.00 - 14.45 ruumis 407 või kokkuleppel õpetajaga.