Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Inimeseõpetus: 6d prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Kristel Paju

klassiõpetaja

Kontakt: Kristel.Paju@nooruse.edu.ee

Loodud: 21. jaanuar 2019. a. kell 12.27
Muudetud: 30. jaanuar 2019. a. kell 11.41

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Inimeseõpetus toetab õpilase toimetulekut eakaaslaste hulgas, peres, kogukonnas ja ühiskonnas ning aitab õpilasel kujuneda sotsiaalselt küpseks ja teovõimeliseks isiksuseks. Inimeseõpetuse üldeesmärk on aidata kaasa õpilase sotsiaalses elus vajalike toimetulekuoskuste arengule, mille elluviimiseks kujundatakse õpilases terviklikku isiksust, sotsiaalset kompetentsust, terviseteadlikkust ja üldinimlikke väärtusi, nagu ausus, hoolivus, vastutustunne ning õiglus.  
Põhikooli inimeseõpetusega taotletakse, et õpilane tunneb ja väärtustab isiksuse arenemisele ning sotsialiseerumisele kaasa aitavate teadmiste, oskuste ja hoiakute kujunemist järgmistes valdkondades:  
1) enesekohased ja sotsiaalsed oskused;  
2) füüsiline, vaimne, emotsionaalne ja sotsiaalne areng;  
3) tervis ja tervislik eluviis;  
4) turvalisus ja riskikäitumise ennetamine;  
5) üldinimlikud väärtused: ausus,hoolivus, vastutustunne ja õiglus.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

I näd 
6.1 Üksteise abistamine õ lk 63 

II näd 
6.2 Abi küsimine ja vastuvõtmine õ lk 68 

III näd 
6.3 Koostöö õ lk 70 

4. näd 
6.4 Sallivus ja hoolivus õ lk 72 

5. näd 
7.1 Mina ja sina erineme - see on väärtus! õ lk 77 

6. näd 
7.2 Inimeste erivajadused õ lk 81 

7. näd 
7.3 Eelarvamuste mõju suhetele õ lk 82 

8. näd 
8.1 Sõprus õ lk 89 

9. näd 
8.2 Usaldus, empaatia ja vastutus suhetes õ lk 91 

10. näd 
8.3 Rühma kuulumine ja kaaslaste mõju õ lk 94 

11. näd 
9.1 Konflikt- üks münt, kaks poolt õ lk 99 

12. näd 
9.2 Konflikti lahendamise meelespea õ lk 100 

13. näd 
9.3 Kriitika kui tagasiside õ lk 105 

14. näd 
10.1 Otsustamine ja vastutus õ lk 109 

15. näd 
10.2 Probleemi ebatõhusad ja ajutised lahendused õ lk 113 

16. näd 
10.3 Takistused, mis ei lase leida väljapääsu õ lk 115 

17. näd 
10.4 Probleemilahenduse tõhusad sammud õ lk 116 

18. näd 
11. Positiivne mõtlemine õ lk 121

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

6. klassi lõpetaja: 
1) kirjeldab enesehinnangu, enesekontrolli ning eneseanalüüsi võimalusi ja olulisust igapäevasuhetes, väärtustab inimeste erinevusi ning oskab teisi arvestada, demonstreerides seda õpisituatsioonis; 
2) väärtustab enda ja teiste positiivseid iseloomujooni ja omadusi ning sõprust ja armastust vastastikuse toetuse ning usalduse allikana; 
3) väärtustab hoolivust, ausust, õiglust ja vastutustunnet ning kirjeldab tõhusaid sotsiaalseid oskusi igapäevaelus: üksteise aitamist, jagamist, hoolitsemist ja koostööd; 
4) kirjeldab, millised kehalised ja emotsionaalsed muutused toimuvad murdeeas, aktsepteerides nende individuaalsust; 
5) kirjeldab ja selgitab konfliktide võimalikke põhjusi ning oskab eristada tõhusaid ja mittetõhusaid konfliktide lahenduse viise; demonstreerib, kuidas õpisituatsioonis tõhusalt verbaalselt oma tundeid väljendada, aktiivselt kuulata ja kehtestavalt käituda; 
6) kirjeldab, mis on füüsiline, vaimne ja sotsiaalne tervis, ning arvestab tervisliku eluviisi komponente igapäevaelus; 
7) kirjeldab uimastite tarbimisega kaasnevaid riske ja väärtustab tervislikku elu uimastiteta; demonstreerib õpisituatsioonis, kuidas keelduda ennast ja teisi kahjustavast tegevusest; 
8) teab ja oskab õpisituatsioonis leida erinevaid lahendusviise otsuste langetamisel; 
9) teab, kuidas toimida ohuolukorras, oskab õpisituatsioonis abi kutsuda ning valdab esmaabivõtteid; 
10) kirjeldab tegevusi, mis muudavad tema elukeskkonna turvaliseks ja tervist tugevdavaks.

Hindamine üles

Inimeseõpetuses hinnatakse õpilaste teadmisi ja oskusi, kuid ei hinnata hoiakuid ega väärtusi. Hoiakute ja väärtuste kohta antakse õpilasele tagasisidet.  
Õpitulemusi kontrollitakse nii suuliste kui ka praktiliste ülesannete kaudu.  
Kokkuvõttev aastahinne kujuneb kahe poolaasta jooksul saadud hinnete alusel 
Poolaasta hinde moodustavad: tunnihinded, töölehtede hinded, osavõtt ja panus rühmatöödes , praktilised tööd.  

Hinne: 5 - õpilane osaleb tundides, võtab tunni tööst aktiivselt osa, täidab nii kodused kui ka tunniülesanded. Tunnikontrollides teadmiste protsent 90-100. Saavutatud õpitulemused vastavad õpilase taotletavatele õpitulemustele täiel määral ja ületavad neid;  

Hinne 4 - õpilane osaleb tundides, võtab tunni tööst osa, täidab nii koduseid- kui ka tunniülesandeid. Tunnikontrollides teadmiste protsent 75-89. Saavutatud õpitulemused vastavad üldiselt õpilase õppe aluseks olevatele taotletavatele õpitulemustele;  

Hinne 3 - õpilane osaleb tundides, võtab tunni tööst passiivselt osa. Koduste- ja tunnitööde tegemises esineb lünki. Saavutatud õpitulemused võimaldavad õpilasel edasi õppida või kooli lõpetada ilma, et tal tekiks olulisi raskusi hakkamasaamisel edasisel õppimisel või edasises elus;  

Hinne 2 - õpilane ei täida koduseid- ja tunniülesandeid. Õpilase areng õpitulemuste osas on toimunud, aga ei võimalda oluliste raskusteta hakkamasaamist edasisel õppimisel või edasises elus  

Hinne 1 - Saavutatud õpitulemused ei võimalda oluliste raskusteta hakkamasaamist edasisel õppimisel või edasises elus ning kui õpilase areng nende õpitulemuste osas puudub.  

Järelvastamine:  
Kui õpilane puudub kohustusliku hindelise töö tunnist märgitakse eKooli päevikusse koos puudumistähisega märk „0“ (nt -/0). Hindelise töö järeletegemine on kohustuslik; õpilasel on kohustus puudulikult sooritatud töö järele vastata 10 päeva jooksul. ( vajadusel kokkulepe õpetajaga). Puudulikult sooritatud tööle esitab õpilane vigade paranduse.  
Tegemata kodutöö (õpimapi ülesande) hindeks on 0 ja tuleb esitada hiljemalt järgmiseks ainetunniks. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist või "1"-ga, kui poolaasta lõpuks tööd järele ei vastata.  

Järelvastamise ja konsultatsiooniaeg: ruum 407 neljapäev kell 14.00-15.00 või kokkuleppel õpetajaga.