Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 7a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Merle Rekaya

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Loodud: 21. jaanuar 2019. a. kell 10.17
Muudetud: 5. veebruar 2019. a. kell 09.19

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Eesmärk on, et õpilane
1) kasutab kõnet ja kirja vastavalt olukorrale ja eesmärgile ning kirjutab õigesti ja suhtub oma keelekasutusse kriitiliselt.
2) arendab isikustiili, kujundab selget ja arusaadavat kõnet ja kirja;
3) oskab lugeda ja kuulata aktiivselt ja kontsentreeritult;
4) loeb eesmärgipäraselt ja mõistab loetut; orienteerub tekstiliikides;
5) huvitub kirjandusest, oskab näha seoseid kirjanduse ja teiste kunstiliikide (muusika, filmi jms) vahel;
6) tunneb oma rahvuskirjandust ja mõistab rahvaluule tähtsust meie kirjanduse allikana.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal
Poolaasta planeerimine. Loovkirjutamine. Saame kirjutamiskrambist võitu! 
Loovkirjutiste ettelugemine ja analüüs 

2. nädal
Maailmavaade
Rahvaluulele iseloomulikku

3. nädal
Rahvaluule lühivormid
Ütlusfolkloor

4. nädal
Sõbrapäev - arutlus loetud teoste üle sõpruse vaatenurgast 
Eestlase olemus - kes ta on? 

5. nädal
eestlane Kiviräha põhjal (õ lk 122-125) 
eestlane Bornhöhe põhjal ( õ lk 127) 

VAHEAEG

6. nädal
Arutluse kirjutamine (eestlase olemus) 
Arutluse kirjutamine (eestlase olemus) 

7. nädal
Arutluse tagasiside, näidete lugemine 
Emakeelepäev. K. J. Petersoni sünniaastapäev 

8. nädal
Mis juhtub, kui eesti keelega mängima hakata? (õ lk 150 jj) 
Meenutame luulekujundeid 

9. nädal
Töö luulekujunditega 
Luuleteksti analüüs 

10. nädal
Oma luuletuse loomine. Kuidas luulet esitada? 
Oma luuletusest kirjelduse, jutustuse ja arutluse loomine 

11. nädal
Kirjeldus, jutustus, arutlus 
Teose analüüs 

12. nädal
Oma loetud teose tutvustamine klassile 
Oma loetud teose tutvustamine klassile 

VAHEAEG

13. nädal
Funktsionaalse lugemisoskuse arendamine - töö võõra tekstiga 
Töö analüüs 

14. nädal
Juhan Liivi "Eile nägin ma Eestimaad", Jürgen Rooste "eile näen ma eestimaad..." - milline on Eestimaa minu arvates? 
Eestimaa erinevate pilkude läbi 

15. nädal
Minu Eestimaa - kokkuvõte klassile 
„Libahunt" (õ lk 58) 

16. nädal
"Libahundi" analüüs, draamateksti tunnused 
Võtame draamateksti kokku 

17. nädal
Poolaasta kokkuvõtted, eneseanalüüs. Projekti "Kogu KG loeb" kokkuvõtted 7.a klassis 
Tervitus suvele. Suvelugemine? Suvelugemine!

18. nädala esmaspäev, 3. juuni on hinded väljas

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane
1) tunneb kirjanduse põhi˛anre ja nende tunnuseid (eriti luule ja draama);
2) oskab kirjandustekste tõlgendada ja analüüsida (tunneb mõisteid teema, probleem, sõnum);
3) oskab kuulata ja lugeda (s.h luuletuse ilmekas esitamine);
4) oskab teksti liigendada, märkab olulist, eristab peamõtet, tajub lihtsamat allteksti, tabab teksti eesmärki jne;
5) oskab oma tööd analüüsida ning anda hinnanguid klassikaaslaste tööle;
6) teab kirjeldamise, jutustamise ja arutlemise peamisi erinevusi ning oskab neid kirjas ja kõnes rakendada.

Õpilane arendab kirjandustunnis oma kuulamis- ja esinemis- ning funktsionaalse lugemise oskust.

Hindamine üles

Õpilane saab hinded järgmiste tööde eest:
1) 8.02 teose analüüs;
2) 8.03 arutluse kirjutamine (eestlase olemus);
3) 29.03 luuleteksti analüüs;
4) 11.04 teose analüüs;
5) 16.05 mõtisklus minu Eestimaa.

Kõik hinded on poolaastahinde panekul võrdse kaaluga. Poolaasta jooksul loeb õpilane läbi kaks tervikteost ja positiivse poolaastahinde kättesaamiseks peavad mõlemad neist olema vastatud vähemalt hindele "3". Kui õpilasel on teos läbi lugemata, jääb ta suvetööle ja loeb selle jooksul teose läbi!

Kirjaliku töö (s.h lugemisanalüüsi) hindamisel lähtutakse põhikooli lõpueksami hindamisjuhendist, mida kohandatakse vastavalt töö laadile (s.h pikkusele)
"5" Tekst vastab teemale, on üldistusjõuline ja isikupärane, sõnavara ulatuslik ja mitmekülgne, on liigendatud tervik, ülesehitus loogiline, 0-2 õigekirjaviga.
"4" Tekst vastab teemale, mõtted on esitatud selgelt, sõnavara ja lausestus ühekülgsed, ülesehitus on loogiline, kuid esineb liigendusvigu, 3-4 õigekirjaviga.
"3" Tekst vastab teemale, kuid on üldsõnaline, mõtted esitatud arusaadavalt, sõnavara ühekülgne, esineb lausestusraskusi, ülesehituses vastuolud, 5-8 õigekirjaviga
"2" Tekst vastab üldjoontes teemale, kuid mõtted on kohati seosetud ja ebaselged, sõnavara ja lausestus on algelised, teksti ülesehituses on vastuolud, puudub mõni tekstiosa, 9-11 õigekirjaviga.
"1" Tekst ei vasta teemale.

Suulise esinemise hindamispõhimõtted ja nõuded lepitakse eelnevalt üheskoos kokku.

Konsultatsioon toimub neljapäeviti kell 15.00 ruumis 301.