0 kaarti!
Autor: Merle Rekaya eesti keele ja kirjanduse õpetaja |
Loodud: 21. jaanuar 2019. a. kell 10.17
Muudetud: 5. veebruar 2019. a. kell 09.19
Õppeaasta: 2018/2019
Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta
Kestvus: 2 tundi nädalas
Eesmärk on, et õpilane
1) kasutab kõnet ja kirja vastavalt olukorrale ja eesmärgile ning kirjutab õigesti ja suhtub oma keelekasutusse kriitiliselt.
2) arendab isikustiili, kujundab selget ja arusaadavat kõnet ja kirja;
3) oskab lugeda ja kuulata aktiivselt ja kontsentreeritult;
4) loeb eesmärgipäraselt ja mõistab loetut; orienteerub tekstiliikides;
5) huvitub kirjandusest, oskab näha seoseid kirjanduse ja teiste kunstiliikide (muusika, filmi jms) vahel;
6) tunneb oma rahvuskirjandust ja mõistab rahvaluule tähtsust meie kirjanduse allikana.
1. nädal
Poolaasta planeerimine. Loovkirjutamine. Saame kirjutamiskrambist võitu!
Loovkirjutiste ettelugemine ja analüüs
2. nädal
Maailmavaade
Rahvaluulele iseloomulikku
3. nädal
Rahvaluule lühivormid
Ütlusfolkloor
4. nädal
Sõbrapäev - arutlus loetud teoste üle sõpruse vaatenurgast
Eestlase olemus - kes ta on?
5. nädal
eestlane Kiviräha põhjal (õ lk 122-125)
eestlane Bornhöhe põhjal ( õ lk 127)
VAHEAEG
6. nädal
Arutluse kirjutamine (eestlase olemus)
Arutluse kirjutamine (eestlase olemus)
7. nädal
Arutluse tagasiside, näidete lugemine
Emakeelepäev. K. J. Petersoni sünniaastapäev
8. nädal
Mis juhtub, kui eesti keelega mängima hakata? (õ lk 150 jj)
Meenutame luulekujundeid
9. nädal
Töö luulekujunditega
Luuleteksti analüüs
10. nädal
Oma luuletuse loomine. Kuidas luulet esitada?
Oma luuletusest kirjelduse, jutustuse ja arutluse loomine
11. nädal
Kirjeldus, jutustus, arutlus
Teose analüüs
12. nädal
Oma loetud teose tutvustamine klassile
Oma loetud teose tutvustamine klassile
VAHEAEG
13. nädal
Funktsionaalse lugemisoskuse arendamine - töö võõra tekstiga
Töö analüüs
14. nädal
Juhan Liivi "Eile nägin ma Eestimaad", Jürgen Rooste "eile näen ma eestimaad..." - milline on Eestimaa minu arvates?
Eestimaa erinevate pilkude läbi
15. nädal
Minu Eestimaa - kokkuvõte klassile
„Libahunt" (õ lk 58)
16. nädal
"Libahundi" analüüs, draamateksti tunnused
Võtame draamateksti kokku
17. nädal
Poolaasta kokkuvõtted, eneseanalüüs. Projekti "Kogu KG loeb" kokkuvõtted 7.a klassis
Tervitus suvele. Suvelugemine? Suvelugemine!
18. nädala esmaspäev, 3. juuni on hinded väljas
Õpilane
1) tunneb kirjanduse põhi˛anre ja nende tunnuseid (eriti luule ja draama);
2) oskab kirjandustekste tõlgendada ja analüüsida (tunneb mõisteid teema, probleem, sõnum);
3) oskab kuulata ja lugeda (s.h luuletuse ilmekas esitamine);
4) oskab teksti liigendada, märkab olulist, eristab peamõtet, tajub lihtsamat allteksti, tabab teksti eesmärki jne;
5) oskab oma tööd analüüsida ning anda hinnanguid klassikaaslaste tööle;
6) teab kirjeldamise, jutustamise ja arutlemise peamisi erinevusi ning oskab neid kirjas ja kõnes rakendada.
Õpilane arendab kirjandustunnis oma kuulamis- ja esinemis- ning funktsionaalse lugemise oskust.
Õpilane saab hinded järgmiste tööde eest:
1) 8.02 teose analüüs;
2) 8.03 arutluse kirjutamine (eestlase olemus);
3) 29.03 luuleteksti analüüs;
4) 11.04 teose analüüs;
5) 16.05 mõtisklus minu Eestimaa.
Kõik hinded on poolaastahinde panekul võrdse kaaluga. Poolaasta jooksul loeb õpilane läbi kaks tervikteost ja positiivse poolaastahinde kättesaamiseks peavad mõlemad neist olema vastatud vähemalt hindele "3". Kui õpilasel on teos läbi lugemata, jääb ta suvetööle ja loeb selle jooksul teose läbi!
Kirjaliku töö (s.h lugemisanalüüsi) hindamisel lähtutakse põhikooli lõpueksami hindamisjuhendist, mida kohandatakse vastavalt töö laadile (s.h pikkusele)
"5" Tekst vastab teemale, on üldistusjõuline ja isikupärane, sõnavara ulatuslik ja mitmekülgne, on liigendatud tervik, ülesehitus loogiline, 0-2 õigekirjaviga.
"4" Tekst vastab teemale, mõtted on esitatud selgelt, sõnavara ja lausestus ühekülgsed, ülesehitus on loogiline, kuid esineb liigendusvigu, 3-4 õigekirjaviga.
"3" Tekst vastab teemale, kuid on üldsõnaline, mõtted esitatud arusaadavalt, sõnavara ühekülgne, esineb lausestusraskusi, ülesehituses vastuolud, 5-8 õigekirjaviga
"2" Tekst vastab üldjoontes teemale, kuid mõtted on kohati seosetud ja ebaselged, sõnavara ja lausestus on algelised, teksti ülesehituses on vastuolud, puudub mõni tekstiosa, 9-11 õigekirjaviga.
"1" Tekst ei vasta teemale.
Suulise esinemise hindamispõhimõtted ja nõuded lepitakse eelnevalt üheskoos kokku.
Konsultatsioon toimub neljapäeviti kell 15.00 ruumis 301.