Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Tekstiõpetus: 4c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Katrin Liiv

inglise keele õpetaja / klassiõpetaja

Kontakt: Katrin.Liiv@nooruse.edu.ee

Loodud: 3. jaanuar 2019. a. kell 14.52
Muudetud: 23. jaanuar 2019. a. kell 08.53

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Tekstiõpetus toetab emakeele õpetamise eesmärke.
Taotletakse, et õpilane:
1. väärtustab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat ja avaliku suhtluse vahendit, suhtub lugupidamisega teiste rahvaste keeltesse ja kultuuridesse;
2. tajub keeleoskust õpioskuste alusena ja oma identiteedi olulise osana, kujuneb teadlikuks keelekasutajaks;
3. omandab põhiteadmised keelest ja õigekirjaoskuse, tuleb eesti kirjakeelega toime isiklikus ja avalikus elus ning edasiõppimisel;
4. arendab keeleoskust kui eneseväljendus- ja suhtlusvahendit, arvestades kultuuris väljakujunenud keelekasutustavasid;
5. õpib asjakohaselt kasutama eri suhtluskanaleid; arendab oskust leida, kriitiliselt hinnata ning sihipäraselt kasutada meedias ja internetis pakutavat teavet;
6. õpib tundma eri tekstiliike, nende seoseid ja kasutamisvõimalusi, arendab oma tekstitööoskusi nii tekstide vastuvõtja kui ka loojana;
7. arendab kriitilist mõtlemist ning analüüsi-, järeldus- ja põhjendusoskust;
8. harjub oma kirjakeeleoskuse täiendamiseks kasutama sõna- ja käsiraamatuid ning veebiallikaid;
9. suhtub tolerantselt eesti keele kui võõrkeele kasutamisse ja toetab muu emakeelega kaaslaste eesti keele omandamist.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

21-26 jaanuar
referaatide tegemine

28.jaan – 1.veeb
referaatide tegemine

4.-8.veeb
referaatide ettekanded

11.-15.veeb
Tekstiõpetus Loo tegevus ehk sündmustik. Õpik lk 14–15 Tv lk 6

18.-22.veeb
omaloominguliste isamaaliste luuletuste ja jutukeste kirjutamine

vaheaeg

4.-8.märts
Tekstiõpetus loole lõpu kirjutamine. Õ lk 23 ül 9

11.-15.märts
Tegevuskoht. Õpik lk 33 Tv harj 40–41 ja 42- 44 õ lk 33 ül 4

18.-22.märts
Eleanor Farjeon, „Daami tuba”, Tv harj 53, 54 Jutu kirjutamine Õ lk 42 ül 8

25.-29.märts
Tekstiõpetus Võtame loo lühidalt kokku Õpik lk 53 Tv lk 29 kirjutame sisu lühikokkuvõtet.Tv lk29 , kuidas kirjutada ümberjutustust.

1.-5.apr
Teema Õpik lk 64–65 Tv lk 34 ja 35, Jutu ülesehitus Õpik lk 70–71 Tv lk 38 Sissejuhatus, teemaarendus, lõpetus, lõik

8.-12. aprill
jutu ülesehitus Õpik lk 72–73 Tv lk 39 Kava, pealkiri, fantaasia Tv h 89 või Õ lk 73 ül 7

15.-18.apr
jutu kirjutamine õ lk 84

vaheaeg

29.apr – 3.mai
Kuidas hästi kirjeldada Õpik lk 114–115 Tv lk 63 Kirjeldamine.

6.-10.mai
Peatüki kokkuvõte. Pildi järgi tegelase kirjeldamine.Õ lk 120

13.-17.mai
Muinasjutt, rahvaluule, muinasjutu tunnused Muinasjutt – rahva unistused ja uskumused Õpik lk 128–129 Tv lk 70 1.„Lonkav rebane”Õpik lk 130–133 Tv lk 71 h 151

20.-24.mai
Kunstmuinasjutud Õpik lk 140–141 Tv lk 77–79 Õ lk 141 ül 5

27.-31. mai
Tuntud muinasjutu töötlemine ( loovtöö) õ lk 149 ül 7

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

4. kl lõpetaja õpitulemused
Suuline ja kirjalik suhtlus
• Kuulab mõtestatult eakohast teksti, toimib saadud sõnumi või juhendite järgi;
• annab lühidalt edasi kuuldu sisu;
• väljendab end suhtlusolukordades selgelt ja arusaadavalt koolis, avalikus kohas, eakaaslastega, täiskasvanutega suheldes;
• esitab kuuldu ja nähtu kohta küsimusi;
• väljendab oma arvamust, annab infot edasi selgelt ja ühemõtteliselt;
• leiab koos partneri või rühmaga vastuseid lihtsamatele probleemülesannetele, kasutades sobivalt kas suulist või kirjalikku vormi;
• kasutab sõnastikke ja teatmeteoseid;
• esitab peast luuletuse või rolliteksti;
Teksti vastuvõtt
• loeb eakohast teksti ladusalt ja mõtestatult; mõistab lihtsat plaani, tabelit, diagrammi, kaarti;
• otsib teavet tundmatute sõnade kohta, teeb endale selgeks nende tähenduse;
• vastab teksti põhjal koostatud küsimustele tekstinäidete või oma sõnadega, koostab teksti kohta küsimusi;
• leiab teksti peamõtte;
• kirjeldab teksti põhjal sündmuste toimumise kohta ja tegelasi;
• leiab tekstist vajalikku infot;
• tunneb ära jutustuse, luuletuse, näidendi, muinasjutu, mõistatuse, vanasõna, kõnekäänu, kirja;
• on läbi lugenud vähemalt neli eakohast väärtkirjandusteost (raamatut);
• tutvustab loetud kirjandusteose sisu ja tegelasi ning kõneleb loetust;
Tekstiloome
• jutustab ja kirjutab loetust ning läbielatud sündmusest;
• jutustab tekstilähedaselt, kokkuvõtlikult kavapunktide järgi, märksõnaskeemi ja küsimuste toel;
• kirjeldab eesmärgipäraselt eset, olendit, inimest;
• kirjutab nii koolis kui ka igapäevaelus käsitsi ja arvutiga eakohaseid tekste vastavalt kirjutamise eesmärgile, funktsioonile ja adressaadile;
• kirjutab eakohase pikkusega loovtöid (k.a ümberjutustusi) küsimuste, pildi, pildiseeria, märksõnaskeemi või kava toel;
• teeb oma tekstiga tööd

Hindamine üles

Tekstiõpetuses kasutatakse õppijat toetava hindamise põhimõtteid. Tööd kogub õpilane õppeaasta jooksul eesti keele tööde kausta. Tekstiõpetuses tehtud töid võib hinnata, hinne märgitakse eKoolis eesti keele päevikusse. Tekstiõpetuses kokkuvõttev hinnang - arvestatud/mittearvestatud (A/MA) poolaasta lõpul.
Konsultatsioon kolmapäeval kell 13.00