Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Muusika: 8a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Anita Kangur

Muusikaõpetaja

Kontakt: Anita.Kangur@nooruse.edu.ee

Loodud: 2. jaanuar 2019. a. kell 17.18
Muudetud: 15. jaanuar 2020. a. kell 14.49

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Me arendame õpilaste kuulamisharjumust, analüüsivõimet ja laulmisoskust. Kinnistame läbi praktiliste tegevuste elementaarseid teadmisi muusikateooriast, anname ülevaate tähtsamatest muusikaga seotud teemadest ning tutvustame erinevte maade kultuuripärandit. Kujundame elava musitseerimise kaudu õpilaste muusikalist maitset.
Tutvume pop- ja rockmuusika stiilide ja esindajatega, ukulele algõpe.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

22.01 Rock- ja popmuusika. Slaidiesitluse tegemine ühest muusika stiilist. Nõuded esitlusele.
29.01. Rock´n´roll, lk. 142. Näited. laulud.
05.02.Briti 60-ndate aastate pop- ja rock-muusika. lk. 146-147. Näited. Laulud.
12.02. EV hümn – sõnade kontroll, isamaalised laulud. Folk-rock lk. 151.
19.02 Hindeline Kooli laulu sõnade vastamine. Soul muusika ja Funk.

Koolivaheaeg 24.02-01.03

05.03. Heavy rock Näited, laulud. Progressiivne rock. Soovimuusika.
12.03 Disko, muusikanäited. Esitlus. Soovimuusika ja laulud.
19.03 Punk rock ja grunge. Soovimuusika ja laulud.
26.03 Hip hop, muusikanäited, ül tv.
02.04 Elektrooniline popmuusika.
09.04 Superstaarid.
16.04. Popmuusika Eestis. Kokkuvõte eesti popmuusika arengust. Tööleht - ajajoon.

Koolivaheaeg 20.04-26.04

30.04 Ukulele algõpe: akordid, akordide vahetamine, parem käsi.
07.05 Ukulele algõpe: akordid, summutus, löök, bass, akordijärgnevused.
14.05 Ukulele algõpe: Ojalaul, sõrmitsemine, bassiliin, helistiku muutmine, rütmid, taktimõõt.
21.05 Ukulele algõpe: septakord, soolo, improviseerimine, akordijärgnevused.
28.06 Muusika kuulamise tööleht. Õpitu kordamine, lemmiklaulud.
04.06 Kokkuvõtted õppeaastast. 2. poolaasta ja aastahinded. Tagasiside.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane oskab leida vajalikku informatsiooni ja seda kaaslastele slaidiesitlusena ette kanda. On tutvunud popmuusika lätetega, oskab neid nimetada ja iseloomustada. Omab kuulamisharjumust ja muusika analüüsivõimet, eristab kuuldeliselt gosplit, bluusi, rock ´n´rolli, kantrit, biiti, heavy ja progressiivset rocki, discot, punki. Oskab kasutada varemõpitud muusikalist kirjaoskust laulude õppimisel. Algteadmised ukulele mängimisest. Tunneb rütmivältusi, oskab esitada rütme keha- ja rütmipillidel.

Hindamine üles

II poolaasta arvestuslikud tööd:
1. Popmuusika esitlus (10-12 min) - hinnatakse eraldi sisu, vormistust ja ettekannet.
2. Konspekti hinne - korrektselt täidetud konspekt sisaldab vastuseid kõigi ettekandjate küsimustele (igalt ettekandjalt 3), ning samuti õpilase hinnanguid ettekandjatele (sisu, vorm, ettekanne).
3. Popmuusika stiilide seminar.

Õppeperioodil saavutatud õpitulemuste (vt ainekaardi osa „Milliseid oskusi õpilased saavad”) fikseerimiseks kasutatakse e-koolis järgmiseid protsessi hinnanguid:
„AR“ ehk „arvestatud” - õppe aluseks oleva õppekavaga määratud õpitulemused on saavutatud.
„MA“ ehk „mittearvestatud” - õppe aluseks oleva õppekavaga määratud õpitulemused ei ole saavutatud.
„KH“ ehk „kujundav hindamine” - õppe aluseks oleva õppekavaga määratud õpitulemused on tegemata või esitamata. Peale võlgnevuse likvideerimist asendub hinnanguga „AR“ või hinnanguga „MA“, kui tööd kokkulepitud ajal ei sooritata.
„0“ – arvestuslikust õppetegevusest puudumine, mille tõttu on õppe aluseks oleva õppekavaga määratud õpitulemused tegemata või esitamata jäänud. Peale võlgnevuse likvideerimist asendub hinnanguga „AR“ või hinnanguga „MA“, kui tööd kokkulepitud ajal ei sooritata.
Arvestuse saab õpilane piisavate positiivsete (märge "AR") õpitulemuste korral. Oodatavast madalamal tasemel õpitulemuse korral - tegemata, esitamata või lõpetamata tööd (märge „MA”, „KH” või „0”) tuleb likvideerida 10 päeva jooksul. Õpilasi hinnatakse poolaasta lõpul mitteeristavalt kõigi saadud hinnangute alusel. Protsessi hinnangud on jooksvalt õppeperioodi ajal saavutatud õpitulemused. Kokkuvõttev hinnang on protsessi hinnangute põhjal kujunev poolaasta tulemus.

Koolivahetusel teisendatakse mitteeristavad hinnangud numbrilisteks hinneteks viiepalli süsteemis:
Märge "AR" / Hinne "5"
töövahendid alati kaasas
jälgib õpetajat, mõtleb kaasa, töötab iseseisvalt
on hästi omandanud muusikalised teadmised ja oskused
oskab loogiliselt kasutada eelnevalt õpitut
kõik arvestuslikud tööd on õigeaegselt esitatud
Märge "AR" / Hinne "4"
töövahendid enamasti kaasas
jälgib õpetajat, mõtleb kaasa, töötab iseseisvalt
vajab aeg-ajalt õpetaja juhendamist
töödes esineb üksikuid vigu
on omandanud muusikalised teadmised ja oskused
Märge "AR" / Hinne "3"
õppevahendid aeg-ajalt kodus
suhtumine töösse huvitu
tööülesannete täitmisel esineb palju vigu
ainealastele küsimustele vastab õpetaja suunavate vihjete abil
teadmiste praktilisel rakendamisel vajab õpetaja abi
Märge "MA" / Hinne "2"
õppevahendid pidevalt kodus
õppeülesanded poolikult täidetud või täitmata
puuduvad teadmised läbivõetud õppematerjali osas
ei oska vastata olulisemale osale õppematerjalist, teeb rohkesti sisulisi vigu
suhtumine töösse huvitu
Märge "MA" / Hinne "1"
õpilasel puudub täielikult huvi aine vastu, ei tööta tunnis kaasa
läbivõetud materjal on täielikult omandamata, õpilane keeldub vastamast
puuduvad töövahendid
õpilane puudub põhjuseta ja ei osale konsultatsioonitunnis.

NÕUDED ESITLUSELE:
Koosta ppt või odp-programmis. Kasuta õpiku ja interneti abi, lisa pildimaterjale ja muusikanäide youtube`ist (võib ka mitu). Ettekande lõpus esita klassile kolm küsimust. Üks neist võib olla faktikeskne (aastaarv, nimi, hulk jne), ülejäänud kaks peaksid olema kirjeldavamad.

KONSULTATSIOON toimub kolmapäeviti kl 15:00-15:45 klassis 001, järelvastamine kindlaks määratud ajal vastavalt KG kodukorrale. Järgi saab vastata 10 päeva jooksul pärast töö toimumist.