Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 9a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Maret Laurson

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Maret.Laurson@nooruse.edu.ee

Loodud: 2. september 2018. a. kell 15.24
Muudetud: 31. oktoober 2018. a. kell 09.47

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli aineõpetus taotleb, et õpilane:
* arendab kriitilist mõtlemist ja analüüsioskust;
* väärtustab head keeleoskust eneseväljendus- ja suhtlusvahendina;
* õpib mõtestatult lugema ja kirjutama;
* arendab väljendusoskust;
* loeb eakohast väärtkirjandust, arendab selle kaudu oma kõlbelisi tõekspidamisi, rikastab mõttemaailma;
* arendab kirjanduse mõistmist, kujutlusvõimet; loovust ja kunstimaitset;
* huvitub ilukirjandusest ja paikkonna kultuurist;
* õpib hankima teavet erinevatest allikatest.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal. 3.-7. sept
1. Ainekaardi tutvustus. Sissejuhatus ainesse
2. Kes me oleme ja kust me tuleme?
2. nädal. 10.-14. sept
1. Eesti kultuur ja Sankt-Peterburg
2. L. Koidula elu ja looming
3. nädal. 17.-21. sept
1. L. K "Säärane mulk"
2. L. Koidula luule. L. Koidula ja kroonlinn
4. nädal. 24.-28. sept
1. Reisikiri Peterburist
2. Arutelu - Sankt-Peterburg
5. nädal. 1.-5. okt
1. Vanimad teated eestikeelsetest üleskirjutistest, kirjandusest . Rühmatöö "Eesti 100"
2. Rühmatöö "Eesti 100" (Eestile pühendatud luule)
6. nädal. 8.-12. okt
1. Rühmatöö esitlus
2. Rühmatöö esitlus
7. nädal. 15.-19. okt
1. Luulekava koostamine. Kordamisküsimused teosele "Rehepapp"
2. Luulekava
8. nädal. 29. okt - 2. nov
1. Luulekava. Lavakõne. A. Kivirähk - elu ja looming
2. Luulekava. Lavakõne
9. nädal. 5.-9. nov
1. Luulekava
2. Luulekava
10. nädal. 12.-16. nov
1. Luulekava viimistlemine, etlemine
2. Luulekava peaproov
11. nädal. 19.-23. nov
1. Tagasiside luulekava sisule, esitusele, hindamine
2. A. Kivirähk "Rehepapp"
12. nädal. 27. nov-1. dets
1. A. Kivirähk "Rehepapp" - sisutöö
2. Eesti kirjanduslugu
13. nädal. 3.-7.dets
1. Eesti kirjanduslugu. A. H. Tammsaare "Kõrboja peremees"
14. nädal. 10.-14. dets
15. nädal. 17.-21. dets
1. A. H. Tammsaare "Kõrboja peremees" - lugemisanalüüs
2. Tagasiside. Suuline arutelu
16. nädal. 7.-11. jaan
1. Vabalt loetud teose tutvustus
2. Vabalt valitud teose tutvustus
17. nädal. 14.-18. jaan
1. Kirjandi kirjutamine
2. Kokkuvõte I poolaastast. Töö analüüs

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane
* oskab kriitiliselt mõtelda ja analüüsida loetud kirjandusteoseid, avaldada ja kaitsta argumenteeritult oma arvamust;
* kirjutab jutustavaid, kirjeldavaid ja arutlevaid tekste;
* tunneb eesti kirjanduse suurkujusid ja nende teoseid;
* tunneb erinevaid kirjandus˛anre ühes näidetega.

Hindamine üles

Õpilase poolaastahinne kujuneb kogu 1. poolaastal saadud saadud suuliste ja kirjalike kodu- ja tunnitööde hinnete koondhindena. Kõik hinded on võrdse kaaluga. Mitterahuldavaid hindeid on võimalik parandada. Kindlasti peab kõigil vastatud olema teosed L. Koidula "Säärane mulk", A. H. Tammsaare "Kõrboja peremees" A. Gailiti "Ekke Moor" A. Kivirähki "Rehepapp" ja kirjutatud reisikirjand Peterburi-reisist, mille sisuhinne kantakse kirjandusse. Kui õpilasel ei ole vastatud rahuldavalt kirjandusteosed, siis üle kolme ei ole võimalik poolaastahinnet saada. Kui õpilasel jääb rahuldavalt vastamata üks teos, siis ei ole tal võimalik saada veerandihinnet viis.
"5" Tekst vastab teemale, on üldistusjõuline ja isikupärane, sõnavara ulatuslik ja mitmekülgne, on liigendatud tervik, ülesehituselt loogiline, 0-2 õigekirjaviga.
Kirjandi sisu hindamine:
"4" Tekst vastab teemale, mõtted on esitatud selgelt, sõnavara ja lausestus ühekülgsed, ülesehitus on loogiline, kuidesineb liigendusvigu,
"3" Tekst vastab teemale, kuid on üldsõnaline, mõtted esitatud arusaadavalt, sõnavara ühekülgne, esineb lausestusraskusi, ülesehituses vastuolud,
"2" Tekst vastab üldjoontes teemale, kuid mõtted on kohati seosetud ja ebaselged, sõnavara ja lausestus on algelised, teksti ülesehituses on vastuolud, puudub mõni tekstiosa.
"1" Tekst ei vasta teemale.