Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 7_grupp prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Heidi Truu

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Heidi.Truu@nooruse.edu.ee

Loodud: 2. september 2018. a. kell 11.29
Muudetud: 2. september 2018. a. kell 11.29

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Mõistab eesti keele tähtsust rahvuskultuuris ning hea keeleoskuse vajalikkust. Väljendub kõnes ja kirjas asjakohaselt ja selgelt. Avaldab oma arvamust põhjendatult ja keeleliselt korrektselt. Kuulab ja loeb arusaamisega eri liike tekste, teeb kuuldu ja loetu põhjal järeldusi ning annab hinnanguid. Leiab asjakohast teavet meediast ja internetist

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

I nädal
1. Kokkulepped uueks õppeaastaks, meenutusi suvest
2. Loovtöö
II nädal
1. Rahvaluule mõiste
2. Regivärsiline rahvalaul
III nädal
1. Rahvajutud. "Vägev vähk ja täitmatu naine"
2. "Nõiutud krevett"
IV nädal
1. Kahe muinasjutu võrdlev analüüs. Muinasjutu kirjutamine
2. Töö vormistamine
V nädal
1. Muistend ja pajatus
2. Õpetajate päev
VI nädal
1. Rahvaluule lühivormid
2. Töö tekstiga. Funktsionaalne lugemine
VII nädal
1. Õpime kõnelema. Kõne koostamine
2. Kõne esitamine
Vaheaeg
VIII nädal
1. Luuletus kui peitepilt
2. Luule vorm
IXnädal
1. Teose "Teraspoiss" sisutöö
2. "Teraspoiss" - arutelu
X nädal
1. Teatriõhtu analüüs - põnevad tegelased, huvitavad etendused
2. Retsensiooni kirjutamine ühe etenduse kohta
XI nädal
1. Luule stiilikujundid
2. Stiilikujundite leidmine erinevatest luuletustest
XII nädal
1. Luuletuse kirjutamine
2. Oma luuletuse peast esitamine
XIII nädal
1. J.Tuulik "Vares" sisutöö
2. "Vares" - arutelu
Vaheaeg
XIV nädal
1. Luule˛anrid - haiku, ood, pastoraal, sonett, poeem, ballaad
2. Haiku kirjutamine
XV nädal
1. Ballaad "Porkuni preili"
2. Ballaad "Porkuni preili" Poolaasta lõpetamine

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane
1) tunneb kirjanduse põhi˛anre (eriline tähelepanu luulele )
2) oskab vältida vigu oma sõna- ja vormivalikus;
3) oskab kuulata ja lugeda (s.h luuletuse ilmekas esitamine);
4) oskab teksti liigendada, märkab olulist, eristab peamõtet, tajub lihtsamat allteksti, tabab teksti eesmärki jne;
5) oskab oma tööd analüüsida ning anda hinnanguid klassikaaslaste tööle.

Hindamine üles

Õpilased saavad kaks hinnet tervikteose vastamise eest, loovtöö, teksti mõistmise, haiku ja luuletuse kirjutamise ning esitamise eest, retsensiooni
eest. Hinnatakse õpilase suulist esinemist. Suulisel esitlusel on hindamise aluseks järgmised kriteeriumid:
Hinne"5" - esitlus on ladus, loogiline ja sõnavaralt õige ning korrektne.
Hinne"4" - esitlusel esineb mõningaid ebatäpsusi pala sisu edasiandmisel, puudusi sõnavalikus.
Hinne"3" - esitlusel takerdutakse, jutustus on lünklik ja sõnavara vaene.
Hinne"2" - esitlusel ei suudeta edasi anda pala sisu.
Veerandi hinne on koondhinne saadud hinnetest, kõik hinded on võrdse osakaaluga. Ebaõnnestunud tõid on võimalik uuesti sooritada õpetajaga kokkuleppel.