Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 12b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Jaana Puksa

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Jaana.Puksa@nooruse.edu.ee

Loodud: 26. august 2018. a. kell 22.30
Muudetud: 25. veebruar 2019. a. kell 12.16

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Gümnaasiumi õppekava, V kursus

Kestvus: 35 tundi

Miks me seda ainet õpime? üles

Eesti keele õpetamise kaudu taotletakse, et gümnaasiumi lõpuks õpilane:
* väljendab ennast nii suulises kui ka kirjalikus suhtluses selgelt, eesmärgipäraselt ja üldkirjakeele normide järgi;
* valib suhtluskanaleid ning väljendusvahendeid, lähtudes funktsionaalsetest, eetilistest ja esteetilistest kaalutlustest;
* oskab tekstide loomiseks leida, kriitiliselt hinnata ja kasutada eri laadi teabeallikaid;
* teab tekstide ülesehituse põhimõtteid ja iseärasusi, oskab luua ning analüüsida eri liiki suulisi ja kirjalikke tekste;
* analüüsib ja hindab kriitiliselt avalikke tekste ning tunneb tekstide mõjutusvahendid;
* oskab kasutada keeleinfo allikaid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

Kursus "Praktiline eesti keel II"

I nädal
* Sissejuhatus kursusesse. Eesmärgid ja hindamine. Kordav etteütlus
* Etteütluse parandamine ja vigade analüüs
* Häälikuortograafia põhireeglid
* Harjutamine
* TUNNIKONTROLL- häälikuortograafia põhireeglid

II nädal
* Võõrsõnade õigekiri
* Harjutamine
* ÕSi kasutamine
* Harjutamine
* Kordamine

III nädal
* Kokku- ja lahkukirjutamine
* KONTROLLTÖÖ - ÕSi kasutamine
* Kokku- ja lahkukirjutamine
* Tervisespäev
* Kokku- ja lahkukirjutamine

IV nädal
* Kordamine
* KONTROLLTÖÖ - kokku- ja lahkukirjutamine
* Suur ja väike algustäht
* Suur ja väike algustäht
* Harjutamine

V nädal
* Kirjavahemärgid: lihtlause
* Kirjavahemärgid: liitlause
* Harjutamine
* ETTEÜTLUS
* Õpetajate päev

VI nädal
* Numbrite õigekiri
* Numbrite õigekiri - harjutamine
* Harjutamine
* Tsitaatsõnad
* Harjutamine

VII nädal
* Kordamine
* Vabalt valitud kirjandusteose analüüs (hinne läheb kirjanduse kursusesse)
* Vabalt valitud kirjandusteose analüüs
* Kordamine
* Kordamine

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Kursuse lõpetamisel õpilane:
* järgib kirjutades eesti õigekirja aluseid ja põhireegleid;
* analüüsib tekstide sisu, eesmärke, kasutuskonteksti, ülesehitust, sõnavara ning stiili;
* oskab oma teksti toimetada.

Hindamine üles

* Õpilane saab kursuse jooksul vähemalt neli hinnet järgmiste tööde eest:
1) tunnikontroll (häälikuortograafia põhireeglid);
2) kontrolltöö (ÕSi kasutamine);
3) kontrolltöö (kokku- ja lahkukirjutamine);
4) etteütlus (kirjavahemärgid)

* Kõik hinded on kursusehinde panekul võrdse kaaluga. Kui kursusehinne jääb kahe hinde vahele, saab määravaks etteütluse hinne.
* Kõik tunnikontrollid, kontrolltööd ja etteütlused tuleb sooritad, kui õpetaja pole klassiga kokku leppinud teisiti.
* Õppeaasta lõpus saab õpilane hinde õpimapi eest (hinne läheb viimasesse kursusesse.)

* Kontrolltöö ja tunnikontrolli hindamisel on aluseks punktisüsteem:
90-100% hinne "5"
75-89% hinne "4"
50-74% hinne "3"
20-49% hinne "2"
... 19% hinne "1"

* Etteütluse hindamisel võetakse aluseks riigieksami hindamisjuhend, s.t
0-2 v - "5"
3-4 v - "4"
5-6 v - "3"
7-8 v - "2"