Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kehaline kasvatus: 9b T prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Inge Jalakas

Inspira juhataja / kehalise kasvatuse õpetaja

Kontakt: Inge.Jalakas@nooruse.edu.ee

Loodud: 22. jaanuar 2018. a. kell 09.02
Muudetud: 22. jaanuar 2018. a. kell 09.13

Õppeaasta: 2017/2018

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli kehalise kasvatusega taotletakse, et õpilane on terve ja hea rühiga; omandab motivatsiooni, huvi ja teadmised iseseisvaks kehakultuuriharrastuseks; arendab mitmekülgselt oma kehalisi võimeid ja liigutusoskusi; omandab hügieeniharjumused ja teadmised tervislikust eluviisist; arendab tahteomadusi, kujundab eetilisi (eeskätt spordieetika) ja esteetilisi tõekspidamisi; omandab suhtlemisoskuse ja koostööharjumuse.

Ujumisoskus on teistest oskustest olulisem, sest sellest võib sõltuda vees ellujäämine. Mida paremini osatakse ujuda, seda suurem on võimalus päästa enda ja võimalusel teise inimese elu, kui peaks juhtuma õnnetus.

Võimlemise eesmärgiks on läbi võimlemise arendada jõudu, vastupidavust, tasakaalu, koordinatsiooni, osavust, rütmitunnet ja loovust, kujundada rühti ja liikumisvilumust ning aktiviseerida mõtlemist. Suuremat tähelepanu pööratakse akrobaatikaharjutuste õppimisele. Akrobaatika arendab hästi kõiki kehalisi võimeid ning akrobaatilisi oskusi vajab õpilane iseseisval sportimisel.
Samuti omandab eluks vajalikud oskused ja teadmised tervislikust eluviisist.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal
* Võimlemisvõistluse kava nõuded. Võimlemisterminoloogia ja elementide kordamine: tirelid, kätelseis abistamisega, hundiratas, sild ülalt ja tõusmine sillast, turiseisust libisemine üle õla kõhulilamangusse, hüppelt tirel, kaaslase tõste. Kõhulihaste test - istesse tõus 1 min jooksul kõige-kõigema võistluse raames - I katse.

2. nädal
* Hüpitsaga hüplemise test 1 min jooksul kõige-kõigema võistluse raames - I katse. Akrobaatikakava õppimine, võimlemiskava muusika osadeks jaotamine, kombinatsioonide õppimine.

3. nädal
* Võimlemiselemendid ja sammudekombinatsioonid poomil. Poomikava õppimine. Akrobaatikakava harjutamine, võimlemiskava koostamine.
4. nädal.

* Akrobaatikakava hindamine, võimlemiskava koostamine, kõhulihaste test - II katse. Poomikava harjutamine.

5. nädal
* Aeroobika põhisammude kordamine ringtreeninguna. LOW IMPACT (kõnd, step touch, grapevine, V-samm, tap-step, põlvetõste-,sääretõstesamm, box-step, mambo, pivot-pööre, tsha-tsha, chasse, samm põlvetõste. HIGH IMPACT (jooks, jumping, harkihüplemine, sulghüplemine, go-go, põlvetõste-, pendel-, kand-,löökhüplemine, twist. Võimlemiskava harjutamine.
* Toengharkhüppe üle kitse harjutamine. Hüpitsatest - II katse

6. nädal
* Aeroobika põhisammudega kombinatsiooni koostamine. Kõhulihaste test - III katse. Võimlemiskava viimistlemine ja harjutamine.
* Toengharkhüpe üle kitse hindele. Hüpitsatest - III katse. Võimlemiskava harjutamine kostüümides.

7. nädal
* Test võimlemisterminoloogia tundmise kohta. Lihastreening erinevatele lihasgruppidele.
* Võlgade likvideerimine. Aeroobika kombinatsiooni ettenäitamine. Võimlemiskava lõppviimistlus.

8. nädal.
* Valmistumine võimlemisvõistlusteks.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane:
* arendab mitmekülgselt oma kehalisi võimeid ja liigutusoskusi
* oskab valida üldarendavaid harjutusi erinevatele lihasrühmadele.
* oskab abistada ja julgestada kaasõpilasi võimlemisharjutuste sooritamisel;
* teab, kuidas iseseisvalt võimelda, koostada harjutuste kombinatsioone;
* suudab sooritada akrobaatika ja riistvõimlemise põhiharjutusi;
* suudab sooritada kehalisi teste oma võimete piires
* oskab teha koostööd kaasõpilastega ning olla loominguline võimlemiskava koostamisel

Hindamine üles

Võimlemises:

Kõik, kes koostavad ja esitavad võimlemisvõistlustel kava, saavad hinde "5" ja ei pea sooritama tunnis õpitud kavasid. Veerandi koondhinde kujunemisel lisanduvad testide, toengharkhüppe ja ujumise hinne.

1. Võimlemine - aeroobika või akrobaatikakava hinnatakse 10 palli süsteemis
"5" = 9,3-10 p
"4" = 8,7-9,2 p
"3" = 8,0-8,6 p

2. Hüpitsaga hüpped 1 min jooksul, õpilane saab valida, kas ta saab hinde isikliku tulemuse parandamise eest või temaealiste õpilaste tulemuste järgi ("5" = 120 hüpet; "4" = 100; "3" = 80)

3. Kõhulihaste test - istesse tõus 1 min jooksul, õpilane saab valida, kas ta saab hinde isikliku tulemuse parandamise eest või temaealiste õpilaste tulemuste järgi ("5" = 40 korda; "4" = 35-39 korda; "3" = 30-34 korda)

4. Võimlemise terminoloogia tundmise test.

5., 6. ja 7. hinne - Ujumine
Õpilanesooritab hindele: 1) vabaujumise õige tehnika ettenäitamine koos stardihüppega ("5" = distantsi läbimine ühtlases tempos õige hingamise rütmiga, "4" = vale pea asend või hingamise rütmi muutus , "3" = rohkem vigu tehnikas) + vabalt valitud stiilis 50 m parimale tulemusele ( "5" = parem aeg 2017 talv tulemusega võrreldes ;
"4" = sama või kuni 2 sek nõrgem aeg 2017 talv tulemusega võrreldes ; "3" = 3 - 5 sek nõrgem aeg 2017 alve tulemusega võrreldes).
2) Cooperi test (võrdluseks eelmise õppeaasta tulemus)



8. Preemiahinne "5"
neile, kes on osalenud kõikides tundides.
Kõikidel hinnetel on veerandi koondhinde kujunemisel võrdne osakaal.

Nädalas toimub 1 tund võimlas ja 1 tund ujulas.

Konsultatsiooniaeg: N kell 15.00, ruumis 024

Õpilaste vabastamine haiguse tõttu:
Pikemaajaliselt (enam kui kaks nädalat) arsti tõendiga kehalisest kasvatusest või ainult ujumisest vabastatud õpilased määratakse füsioterapeudi rühma spordiosakonna juhi poolse esildisega iga veerandi esimesel nädalal. Vabastust taotlev õpilane esitab arstitõendi oma kehalise kasvatuse õpetajale. Nimekirja kinnitab direktor käskkirjaga. Füsioterapeut teeb märkmeid kinnitatud nimekirjast puuduvate õpilaste kohta eKooli. Kehalist kasvatust hindab füsioterapeut hinnetega
arvestatud/mittearvestatud. Veerandi - ja aastahinne ning kooliastme hinne teisendatakse numbriliseks hindeks. Hindamisel juhindutakse kooli õppekavast ja kehalise kasvatuse ainekavast.

Lühiajaliselt (1-2 nädalat) kehalisest kasvatusest lapsevanema või arsti poolt vabastatud õpilane esitab tõendi/kirja enne tunni algust (vahetunnis) oma kehalise kasvatuse õpetajale. Õpilane on iga kehaline kasvatuse tund õpetaja poolt juhendatud (s.t ei puudu/ei lahku omavoliliselt tunnist).

Kehalise kasvatuse tunnis on õpilane spordiriietuses. Selle puudumisel tunnis osaleda ei saa, tegemata tunnitöö hinne on "1" ja tund tuleb järele teha õpetajaga kokkuleppel.
Puudumise (k.a haiguse) tõttu hindamata tegevused tuleb järgi teha 10 päeva jooksul peale vabastuse lõppemist. Tegemata jätmisel on tunnitöö hinne "1".