0 kaarti!
Autor: Eve Tuisk eesti keele ja kirjanduse õpetaja Kontakt: Eve.Tuisk@nooruse.edu.ee |
Loodud: 19. jaanuar 2018. a. kell 15.08
Muudetud: 20. jaanuar 2018. a. kell 10.43
Õppeaasta: 2017/2018
Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta
Kestvus: 2 tundi nädalas
Eesmärk on, et õpilane:
1) loeb eakohast ilukirjandust, arendab oma lugemisoskust ning omandab püsiva
lugemisharjumuse kui maailma ja enda mõistmise vahendi;
2) väärtustab kirjandust oma rahvuskultuuri olulise osana ning tutvub eri rahvaste kirjanduse
ja kultuuriga;
3) mõistab ilukirjanduse kujundlikku keelt, rikastab oma sõnavara ning arendab suulist ja
kirjalikku väljendusoskust;
4) arendab oma loomevõimeid ja suhtub lugupidamisega loometöösse;
5) kujundab kirjanduse abil oma esteetilisi ja eetilisi väärtushoiakuid;
6) laiendab oma silmaringi ning rikastab mõtte- ja tundemaailma;
7) annab iseseisvaid hinnanguid ning sõnastab ja esitab oma mõtteid;
8) hindab kriitiliselt ja kasutab otstarbekalt erinevaid infoallikaid;
9) õpib teist inimest mõtestatult kuulama.
Kirjanduse õpik 5. klassile. 2. osa (Jaak Urmet ja Lauri Vanamölder)
I nädal
22.01 Poolaasta planeerimine, lugemisvara kokkuleppimine
25.01 Eesti Vabariik saab saja-aastaseks. Me oleme eestlased!
II nädal
29.01 Eestlase olemus ajaloolise teose "Meelis" põhjal
1.02 Küünlapäevast (õ lk 82)
III nädal
5.02 Eestlase olemus "Meelise" põhjal
8.02 Mina kui eestlane, tüüpilise eestlase tunnused
IV nädal
12.02 Vastlapäev (õ lk 84)
15.02 Teose analüüs (Poistel teos "Kõik poisid ei saa suureks" ja tüdrukutel "Kristiina, see keskmine")
V nädal
19.02 Oma teose analüüsiva esitluse ettevalmistus
22.02 Tüdrukute ja poiste teose analüüs ja tutvustus klassile
VAHEAEG
5.03 Mõisted kodulugu ja sugupuu
8.03 Fotod kõnelevad
12.03 Oma foto tutvustus - suuline esinemine
15.03 Oma foto tutvustus - suuline esinemine
19.03 Kuidas leida teatmeteosest informatsiooni?
22.03 Töö teatmeteos(t)ega
26.03 Teksti loomise viisid: jutustamine, kirjeldamine, arutlemine (õ lk 37)
29.03 Lihavõtted ehk kevadpühad (õ lk 86) - jutustamine, kirjeldamine, arutlemine
2.04 Kuidas edukalt esineda? (õ lk 42)
5.04 Teose analüüs
9.04 Oma teosest jutustamine ja selle üle arutlemine
12.04 Oma teosest jutustamine ja selle üle arutlemine
16.04 Jüripäevast (õ lk 88).
19.04 Volbripäevast (õ lk 90)
VAHEAEG (s.h 30.04)
3.05 Etlemine - mis see on? Kuidas seda hästi teha? (õ lk 50) Kuidas luuleteksti analüüsida. (õ lk 27)
7.05 Etleme - esitame oma lemmikluuletusi
10.05 Etleme - esitame oma lemmikluuletusi
14.05 Draamatekst ja selle tunnused (õ lk 47)
17.05 Töö draamatekstiga
21.05 Erinevate näitemängude vaatamine (Uba või teatriõhtud) ja analüüsimine
24.05 Vabalt valitud teose analüüs või töö tekstiga
28.05 Raamatute mõju inimesele. Projekti "Kogu KG loeb" kokkuvõtted 5.c klassis
31.05 Jaanipäevast (õ lk 92)
4.06 Tervitus suvele. Suvelugemine? Suvelugemine :)
Õpilane:
1) rikastab oma sõnavara ning arendab suulist ja kirjalikku väljendusoskust (tunneb eduka kõnelemise nippe ja oskab luuletust ilmekalt ja veenvalt esitada);
2) laiendab oma silmaringi ning rikastab mõtte- ja tundemaailma;
3) oskab anda hinnanguid ning sõnastada ja esitada oma mõtteid;
4) oskab hinnata kriitiliselt ja kasutada otstarbekalt erinevaid infoallikaid;
5) oskab töid kirjalikult vormistada;
6) oskab koostada ja korrastada õpimappi (s.h tiitellehte);
7) tunneb mõisteid detail, konflikt, kõrvaltegelane, peategelane, probleem, sündmustik, teema, tegelane, tegevusaeg, tegevuskoht, teos;
8) oskab teksti oma sõnadega jutustada ja teha kokkuvõtet;
9) tunneb rahvakalendri tähtpäevi ja kombestikku.
Õpilane saab poolaasta jooksul vähemalt 6 hinnet järgmiste kuupäevaliselt kokku lepitud tööde eest:
1) 8.02 mina kui eestlane, tüüpilise eestlase tunnused - kirjalik töö;
2) 15.02 teose analüüs (poistel teos "Kõik poisid ei saa suureks" ja tüdrukutel "Kristiina, see keskmine");
3) 12.03 oma foto tutvustus - suuline esinemine;
4) 5.04 teose analüüs;
5) 7.05 lemmikluuletuse esitamine peast - etlemine;
6) 24.05 vabalt valitud teose analüüs või töö tekstiga (funktsionaalne lugemisoskus).
Kõik hinded on poolaastahinde panekul võrdse kaaluga.
Teose vastamisel ja teiste kirjalike tööde puhul on oluline tööülesandest arusaamine ja selle täitmine ning osalemine vestluses. Iga raamatu ja võimalusel ka teiste kirjalike tööde puhul järgneb kirjalikule analüüsile arutlustund, kus üheskoos arutletakse loetu üle, kinnistades vestluses antud hetkel olulisi mõisteid ja märksõnu (detail, konflikt, kõrvaltegelane, peategelane, probleem, sündmustik, teema, tegelane, tegevusaeg, tegevuskoht, teos).
Teose analüüsi hindamispõhimõtted:
"5" Tekst vastab teemale, on üldistusjõuline, selles on näiteid, sõnavara on mitmekülgne, tekst on liigendatud tervik, ülesehitus loogiline.
"4" Tekst vastab teemale, mõtted on esitatud selgelt, kuid puuduvad näited, sõnavara ja lausestus on ühekülgsed, ülesehitus on loogiline.
"3" Tekst vastab teemale, kuid on üldsõnaline (näited puuduvad), mõtete esitamises on lausestusraskused, sõnavara on ühekülgne, töö ülesehituses on vastuolud.
"2" Mõtted on seosetud ja ebaselged, sõnavara ja lausestus on algelised, teksti ülesehituses on vastuolud. Tööst on näha, et teos on lugemata.
Suulise esinemise hindamisprotsessis osalevad ka kaasõpilased, hindamismudel ja põhimõtted lepitakse eelnevalt ühiselt kokku.
Konsultatsioon kolmapäeviti kell 15.00 ruumis 301 või kokkuleppel muul ajal.