Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Ühiskonnaõpetus: 6a, 6b, 6c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Raido Kahm

ajaloo- ja ühiskonnaõpetuse õpetaja

Loodud: 19. jaanuar 2018. a. kell 14.58
Muudetud: 19. jaanuar 2018. a. kell 14.58

Õppeaasta: 2017/2018

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Ühiskonnaõpetusel on tähtis koht õpilaste sotsiaalse kompetentsuse kujunemises. Ühiskonnaõpetus aitab õpilasel arendada ettevõtlikkust ning kujuneda ennast teostavaks, kaasinimesi arvestavaks, sotsiaalselt pädevaks ja toimetulevaks ühiskonnaliikmeks.

Ühiskonnaõpetusel on tähtis koht õpilaste väärtushinnangute ja hoiakute kujunemises, nagu ettevõtlikkus, seaduste austamine, töökus, sooline võrdõiguslikkus, kodanikualgatus, sotsiaalne õiglus ja kodanike võrdne kohtlemine, inimõiguste austamine, mõistev suhtumine erinevustesse, tauniv
suhtumine eelarvamustesse, säästlik suhtumine keskkonnasse, lugupidav suhtumine teiste rahvaste ja maade kultuuritraditsioonidesse ning soov neid tundma õppida; oma maa kultuuripärandi väärtustamine; teadvustamine, et kõikjal ei elata ühtviisi hästi jne.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. Mis seos on perekonnal ühiskonnaga?
2. Kuidas naabruses koostööd tehakse?
3. Mis noorteorganisatsioonid Eestis tegutsevad?
4. Kordamine, tunnikontroll
5. Mis rahvused elavad Eestis?
6. Missugused on levinumad usundid maailmas?
7. Mis usundid on esindatud Eestis?
8. Kordamine, tunnikontroll
9. Miks ja kuidas oma aega ja kulutusi planeerida?
10. Kuidas teadlikult tarbida?
11. Mis on majandus?
12. Kuidas omandada elukutse?
13. Kuidas leida teavet?
14. Kuidas leida teavet töö kohta?
15. Mida õppisid ühiskonnaõpetuses?
16. Kordamine
17. Kordamine

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

- selgitab näidetega, mis on kodanikuühendus, kodanikualgatus ja vabatahtlik töö; põhjendab
vabatahtliku töö vajalikkust ning pakub abi abivajajaile; tunneb ära ebaõigluse ja oskab sellele
vastu seista
- mõistab inimeste iseärasusi ning teab, et inimesed erinevad rahvuse, soo, vaimse ja füüsilise
suutlikkuse ning vaadete ja usutunnistuste poolest; on salliv erinevuste suhtes ja valmis
koostööks
- toob näiteid ühiskonna toimimiseks ja arenguks vajalikest elukutsetest ja ettevõtetest ning
väärtustab töötamist kui peamist elatusallikat, tunneb oma õigusi ja vastutust omanikuna ja
tarbijana ning mõistab, miks erinevais ameteis töötamisel eeldatakse erinevaid teadmisi, oskusi
ja isiksuseomadusi
- oskab leida teavet oma eesmärkide ja huvide tarbeks ning seda kriitiliselt hinnata; esitab oma teadmisi ja seisukohti selgelt ja veenvalt ning suudab neid põhjendada; loob, kasutab ja jagab infot ning väärtustab enda ja teiste autorite tööd
- teab, et tal on õigus saada abi, ning oskab leida abi ettetulevates elusituatsioonides

Hindamine üles

Õpilane saab poolaasta jooksul hindeid tunnitööde, koduste ülesannete ja tunnikontrollide eest. Kodustest ülesannetest paneb õpilane kokku õpimapi, mis annab poolaasta lõpus arvestusliku hinde. Õpimapi puhul hinnatakse kõikide tööde olemasolu, puhtust ja korrektsust. Õpimappi kontrollitakse poolaasta keskel ja lõpus.

Juhul kui eKoolis on märge "0", tähendab see, et töö on tegemata. "0" asendub kahe nädala pärast hindega "1", kui antud tööd ei ole järele vastatud.

Hindamisskaala:
90-100% hinne 5
70-89 % hinne 4
50-69 % hinne 3
25-49% hinne 2
0-24% hinne 1