Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 8_grupp prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Heidi Truu

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Heidi.Truu@nooruse.edu.ee

Loodud: 29. oktoober 2017. a. kell 14.19
Muudetud: 29. oktoober 2017. a. kell 14.19

Õppeaasta: 2017/2018

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Eesmärk on, et õpilane:
1) arendab isikustiili, kujundab selget ja arusaadavat kõnet ja kirja;
2) oskab lugeda ja kuulata aktiivselt ja kontsentreeritult;
3) loeb eesmärgipäraselt ja mõistab loetut;
4) orienteerub tekstiliikides, sealhulgas massiteabetekstides;
5) huvitub kirjandusest, oskab näha seoseid kirjanduse ja teiste kunstiliikide vahel;
6) tunneb oma rahvuskirjandust;
7) tunneb kirjandusvoole ja -˛anre.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

II nädal
1. Mis on kirjandus˛anr, mis on kirjandusvool? Romantism vs realism
2.Romaan ja selle liigid.

III nädal
1. Tegelase iseloomustamine, miljöö kirjeldamine
2. Romaani liigid Töö tekstiga
IV nädal
1.Töö tekstiga
2. Romaani liigid. Töö tekstiga

V nädal
29.09 Suvelugenise vastamine
1.10 Romaani liigid. Töö tekstiga

VI nädal
6.10 Jutustus ja selle liigid. Töö tekstiga "Õnnelik Prints"
8.10 Jutustuse liigid. Töö tekstiga "Õnnelik Prints"
VII nädal
1. Funktsionaalne lugemine
2. Rollimängud
Vaheaeg
VIII nädal
1. Eesmärgid uueks veerandiks. Tuletame meelde, milline kirjandusvool on romantism ja
õppime tundma realismi C.Dickensi romaanikatkendi "Oliver Twisti seiklused" põhjal.
2. Raamatu "Ma suudan hüpata üle lompide" sisutöö
IX nädal
1. Teose arutelu
2. "Oliver Twisti seilkused" - tegelaste iseloomustamine ja kirjelduste leidmine
X nädal
1. Teose teema, ide ja probleemid - toome näiteid loetud raamatu põhjal
2. Sõnad ( õpikust lk 74, 155, 190, 152)
XI nädal
1. Kirjand "Sõnad"
2. Kunstmuinasjutt "Väike prints" Ühe pildi taga on teine pilt
XII nädal
1. ""Hull pääsuke"
2. Ulmeromaan "Võlukunsti värv"
XIII nädal
1. Klassikirjand "Ühe lapsepõlve lugu"
8.12.: Tagasiside kirjandist
Vaheaeg
XIV nädal
1. Töö tekstiga
2.Töö tekstiga
XV nädal
1. W. Golding "Kärbeste jumal"
2. "Kärbeste jumal"

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane:
1) oskab seostada sõnu väljenditeks, väljendeid lauseks, lauseid tekstiks;
2) tuleb toime erinevates suhtlusolukordades;
3) kirjutab jutustavaid, kirjeldavaid ja arutlevaid tekste;
4) osaleb vestluses: oskab seda juhtida, teha kokkuvõtet, võtta sõna;
5) arendab oma kuulamis- ja esinemis- ning funktsionaalse lugemise oskust.

Hindamine üles

Õpilane saab poolaasta jooksul vähemalt neli hinnet:
1) Vabalt valitud teose vastamine
2) Töö tekstiga "Õnnelik Prints"
3) jooksvad hinded funktsionaalse lugemise ja suulise esitluse eest.

Kõik hinded on veerandihinde panekul võrdse kaaluga. Kui veerandihinne peaks jääma kahe hinde vahele, on suurima kaaluga raamatutöö hinne
Iga töö puhul lepitakse hindamispõhimõtted õpilastega eelnevalt kokku, kui tutvustatakse tööülesannet ja nõudeid tööle. Üldises plaanis lähtuvad hindamispõhimõtted sellest, kas töö on suuline või kirjalik.

Suulisel esitlusel on hindamise aluseks järgmised kriteeriumid:
Hinne"5" - esitlus on ladus, loogiline ja sõnavaralt õige ning korrektne.
Hinne"4" - esitlusel esineb mõningaid ebatäpsusi pala sisu edasiandmisel, puudusi sõnavalikus.
Hinne"3" - esitlusel takerdutakse, jutustus on lünklik ja sõnavara vaene.
Hinne"2" - esitlusel ei suudeta edasi anda pala sisu.

Kirjaliku töö hindamisel lähtutakse põhikooli lõpueksami hindamisjuhendist, mida kohandatakse vastavalt töö laadile (s.h pikkusele)
"5" Tekst vastab teemale, on üldistusjõuline ja isikupärane, sõnavara ulatuslik ja mitmekülgne, on liigendatud tervik, ülesehitus loogiline, 0-4 õigekirjaviga.
"4" Tekst vastab teemale, mõtted on esitatud selgelt, sõnavara ja lausestus ühekülgsed, ülesehitus on loogiline, kuid esineb liigendusvigu, 5-7 õigekirjaviga.
"3" Tekst vastab teemale, kuid on üldsõnaline, mõtted esitatud arusaadavalt, sõnavara ühekülgne, esineb lausestusraskusi, ülesehituses vastuolud, 8-10 õigekirjaviga
"2" Tekst vastab üldjoontes teemale, kuid mõtted on kohati seosetud ja ebaselged, sõnavara ja lausestus on algelised, teksti ülesehituses on vastuolud, puudub mõni tekstiosa.
"1" Tekst ei vasta teemale.

Konsultatsioon toimub esmaspäeviti kell 14.00 ruumis 300. Järelvastamine toimub kokkuleppel õpetajaga, järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse. Samad reeglid kehtivad ka sel juhul, kui õpilane soovib parandada tööd, mis on sooritatud hindele "3" või "4".